Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@21:08:59 GMT

سهام تسلا برای پرداخت مالیات واگذار شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۹۴۸۸

سهام تسلا برای پرداخت مالیات واگذار شد

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بر اساس اسناد مالی منتشر شده ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ۹۳۴ هزار سهام دیگر یا حدود ۱.۰۲ میلیارد دلار از سهام خود در خودروهای الکتریکی را واگذار کرد.

مدیرعامل تسلا گفت: بخشی از سهام خود را می‌فروشد تا صورتحساب مالیاتی هنگفتی که حداقل  ۱۱ میلیارد دلار است را بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک همچنین از گزینه‌هایی برای خرید نزدیک به ۱.۶ میلیون سهم تسلا با قیمت ۶.۲۴ دلار برای هر سهم استفاده کرد که از طریق بسته جبرانی در سال ۲۰۱۲ به وی اعطا شد. وال استریت ژورنال گزارش کرد که سهام ماسک در تسلا با اعمال گزینه‌های خود در این سه ماهه از حدود ۱۷۰.۵ میلیون سهم به بیش از ۱۷۷ میلیون سهم افزایش یافته است.

سهام تسلا در سال جاری بیش از ۵۴ درصد افزایش یافت و ماسک را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرد و طبق برآورد فوربس، دارایی خالص او از ۲۷۵ میلیارد دلار فراتر رفته است.   او در حال حاضر حقوق یا پاداش نقدی دریافت نمی‌کند و تاکنون سهام تسلا را نفروخته اما وام‌های قابل‌توجهی در برابر بخشی از سهام خود در تسلا دریافت کرده بود.

انتظار می‌رود که ماسک بزرگ‌ترین صورت‌حساب مالیات فردی در تاریخ ایالات‌متحده باشد و مالیات بر درآمد فدرال و کالیفرنیا بیش از ۱۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. بر اساس برخی برآوردها، ماسک هنوز بیش از یک میلیون سهم دیگر برای فروش دارد تا به هدف ۱۰ درصدی نوامبر خود یعنی حدود ۱۷ میلیون سهم برسد.

تسلا در مورد مجموع مبلغی که قصد دارد برای رسیدن به آن هدف بفروشد، پاسخی نداد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی سهام تسلا پرداخت مالیات ایلان ماسک ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی میلیارد دلار میلیون سهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تسلا قیمت خودروهایش در چند بازار بزرگ خود از جمله چین و آلمان را کاهش داده است. پیش از این، شرکت قیمت محصولاتش در آمریکا را نیز کاهش داده بود. کاهش بهای خودروهای تسلا در حالی اتفاق می افتد که شرکت با کاهش فروش و تشدید کارزار قیمت بین خودروهای الکتریکی به خصوص از سوی خودروسازان برقی چینی روبرو است.

ماه گذشته ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا اعلام کرد تعداد محموله های جهانی بارگیری شده این شرکت در 3 ماهه نخست سال برای نخستین بار به پایین ترین میزان طی 4 سال اخیر رسیده است. ماسک در پستی در پلتفرم ایکس نوشت: قیمت های تسلا باید مرتب تغییر کنند تا با تولید و تقاضا همخوان شوند.

تسلا که بزرگترین خودروساز برقی بازار است، جنگ قیمت را بیش از یک سال قبل و با کاهش قابل توجه قیمت محصولاتش، آنهم به بهای از دست رفتن حاشیه سود آغاز کرد.

طبق وب سایت رسمی شرکت، قیمت پایه خودروی «مدل 3» در چین 14 هزار یوان(1930 دلار) کاهش یافته و به 231 هزار یوان(32 هزار دلار) رسیده است. در آلمان نیز قیمت خودروی مدل3 با محور عقب از 42990 به 40990 یوروی کاهش یافته است. علاوه بر آن قیمت خودروهای تسلا در کشورهای اروپایی دیگر، خاورمیانه و آفریقا نیز کاهش یافته است.

روز جمعه تسلا اعلام کرد بهای خودروهای مدلY، مدل ایکس و مدل اس 2 هزار دلار کاهش یافته است. روز شنبه نیز شرکت اعلام کرد بهای نرم افزار کمک راننده کاملا خودران در آمریکا از 12 به 8 هزار دلار کاهش یافته است.

از سوی دیگر باید توجه داشت این شرکت در تجدید مدل های قدیمی خود کند عمل کرده و همزمان نرخ سود بالای بانکی تمایل مصرف کنندگان به محصولات و کالاهای گرانقیمت را کاهش داده است. از سوی دیگر شرکت های خودروسازی برقی رقیب در چین ( بزرگترین بازار خودروی جهان) مدل های ارزان قیمت تری را به بازار عرضه می کنند.

کد خبر 6085055 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • فیلم| خاندوزی: ۸۵ درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس واگذار شد
  • استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • مزایده سرخابی‌ها آغاز شد
  • سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار