Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد رضا رسولی,مدیرکل دامپزشکی استان همدان هر سال با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی احتمال شیوع ویروس آنفلوآنزای پرندگان وجود دارد که با اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه تا کنون درگیر این ویروس نشده‌ایم.

او افزود: بیش از ۵۰ مورد اقدامات پیشگیرانه علیه ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک اقدام به نمونه‌گیری با استفاده از کیت تشخیصی در آزمایشگاه دامپزشکی کرده که خوشبختانه تا کنون هیچ موردمثبتی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان همدان به شهروندانی که پرنده در منزل نگهداری می‌کنند، هشدار داد: از هم غذا شدن پرندگان آزاد با پرندگانشان خودداری کنند چرا که در صورت وجود ویروس، احتمال انتقال به پرنده خانگی وجود داشته که به این ترتیب قابلیت انتقال این ویروس در جامعه انسانی وجود دارد.

رسولی با بیان اینکه این ویروس قابلیت سرایت به انسان را دارد، تاکید کرد: شهروندان باید از خریداری هر گونه تخم مرغ بدون نشانه گذاری خودداری کنند.

او گفت: مرغداری‌ها باید نسبت به هر گونه بروز مشکل و تلفات در مرغداری را جدی گرفته و موضوع را به دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنفولانزای پرندگان سازمان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه

قهرمان شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی روزهای اخیر نمایندگان تعزیرات حکومتی کرمانشاه به همراه بازرسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به صورت شبانه بازدیدی از محل کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه داشتند.

وی افزود: در این بازدید مقدار ۵۲۶ کیلوگرم سنگ‌دان و ۲۳۵ کیلوگرم گوشت مرغ به صورت ران و سینه بدون تاریخ تولید و انقضا در بسته‌های نایلونی منجمد کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این بازرسی بیش از ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ ضبط شد، خاطر نشان کرد: نسبت به حمل، امحاء و معدوم سازی این مقدار لاشه توسط نماینده دامپزشکی اقدام شد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 6087079

دیگر خبرها

  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی
  • همه‌گیری بعدی احتمالا از ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود