Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحیم لطفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: در حال حاضر عملیات آبخیزداری در ۳۷۰ هزار هکتار از حوضه‌های آبخیزدارای اولویت‌دار گلستان در دست اجرا است.

وی گفت: عملیات آبخیزداری برای کنترل فرسایش خاک، کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌، توسعه و تقویت پوشش گیاهی در شیب‌های ناپایدار برای کنترل هرز آب‌ها و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی استان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی ادامه داد: گلستان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار حوضه آبخیز دارد که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن به عملیات آبخیزداری نیاز دارد و طی سال های اخیر در ۶۵۰ هزار هکتار طرح های مرتبط با آبخیزداری اجرا شد.

وی همچنین اعتبار موردنیاز اجرای کامل طرح های آبخیزداری در حوزه های آبخیز گلستان را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم در سفر استانی به گلستان به بخش منابع طبیعی توجه ویژه خواهد داشت و پیشنهاد این اداره کل به نهاد ریاست جمهوری در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری برای بازه زمانی کوتاه، میان و بلندمدت ارائه شده است.

استان گلستان واقع در شمال کشور، طی سه دهه اخیر بیش از ۱۰۰ سیل کوچک و بزرگ به خود دیده که سهمگین ترین آن مربوط به اواخر سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ بود که علاوه بر کشته شدن ۱۱ نفر، ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت مالی به بخش های مختلف تحمیل شد.

برچسب‌ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان استان گلستان منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان اعتبارات سیل دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان اعتبارات سیل دولت سیزدهم هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:از این میزان ۸۳ میلیارد ریال برای بهره برداری از ۳۵ طرح احیا و مرمت قنوات، ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به منظور اجرای طرح‌های انتقال آب با لوله در منطقه عمرانی و «مارکوهک» با حجم چهار هزار و ۴۵۳ متر و ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای احداث ۲ کانال بتنی در روستا‌های «قوِژد و بیمرغ» با حجم عملیات ۸۰۰ متر تخصیص پیدا کرد.

اسماعیل قربانی افزود:  افزون بر سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث سامانه آبگیر باران و کاشت نهال سماق در زمین‌های کشاورزی شیبدار با مساحت ۱۲ و نیم هکتار در شهرستان گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: طرح افزایش تولید جو آبی و تولید گندم با محوریت ارقام جدید و توسعه مکانیزاسیون این محصولات در سطح سه هزار و ۵۳۵ هکتار، اجرای طرح افزایش تولید حبوبات و علوفه نظیر سورگم (ذرت خوشه ای)، چغندر علوفه‌ای و ارزن دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بوده است.

وی پیگیری و جذب سه هزار تن کود یارانه‌ای شامل کود اوره، فسفاته، پتاسه، اجرای طرح کشف حفاظتی در سطح ۶۴۰ هکتار اراضی زیر کشت گندم و جو، توزیع در مجموع ۱۵۸ تن بذر اصلاح شده جو، گندم، پنبه و سورگوم بین کشاورزان و توزیع و ترویج ۱۵ تن بذر تریتیکاله به عنوان یک منبع تغذیه دام با عملکرد و سازگاری مناسب را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد در این مدت برشمرد.

قربانی گفت: با هدف افزایش عملکرد تولید، طرح توسعه مزارع آرمانی زعفران، باغ‌های گل محمدی، گیاهان دارویی، باغات کم آب طلب و در اراضی شیب دار، گلخانه‌های آلوئه ورا و سبزی و صیفی جات در مجموع در سطح ۴۵۰ هکتار زمین‌های زیر کشت گناباد در سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

وی گفت: ۱۰۵ هکتار از باغ‌های پسته گناباد در سال گذشته مشمول طرح اصلاح و هرس و باردهی قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری
  • ضرورت مشارکت مردمی برای اجرای آبخیزداری در ۹۰ میلیون هکتار
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی پل فجر ساری