Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر ارجمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمینه تعیین محدوده بافت تاریخی شهر زنجان، نزدیک به ۳۰۰ هکتار از محدوده اطراف بازار این شهر را شامل می‌شود که شامل سه بخش بافت ویژه بازار تاریخی، محدوده شیت بازار و بافت تاریخی مصوب مطابق با نقشه و ضوابط سال ۱۳۳۵ است.

وی اضافه کرد: این محدوده امروز وسعت زیادی پیدا کرده و بازنگری مجدد ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی شهر برای تعیین محدوده واقعی بافت تاریخی زنجان اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجمند با بیان اینکه مطالعات، محدوده بافت زنجان بررسی خواهد شد ادامه داد: طی این مطالعات، پلاک‌ها و محدوده‌های واجد ارزش، معابر و گذرها و سایر عناصر، شناسایی و بازبینی می‌شوند و در پایان ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی زنجان تدوین خواهد شد.

وی بافت تاریخی شهر زنجان را هویت و شناسنامه این شهر عنوان کرد و افزود: اتمام مراحل تهیه ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی زنجان و اجرای کامل آن‌ یکی از اهرم‌های حائز اهمیت در حفظ بناها و بافت تاریخی این شهر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: با تصویب این ضابطه، هر نوع تغییرات و اقدامات مداخله‌گرایانه در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان با مجوز میراث‌فرهنگی  انجام می گیرد.

برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زنجان بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زنجان بنای تاریخی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زنجان بنای تاریخی بافت تاریخی شهر زنجان محدوده بافت تاریخی ضوابط اختصاصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟

صندوق های طلا در روز جاری با توجه به ثبات نرخ ارز غیر رسمی و همچنین افت نرخ انس جهانی، همگی در محدوده ی منفی معامله شدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام چهارمین روز کاری مطابق انتظار ها در دامنه ی منفی آغاز کرد و رفته رفته بر میزان عرضه ها افزوده شد، تا در نهایت شاخص کل با نزول به کار خود پایان دهد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 13 هزار و 400 واحدی به 2 میلیون و 303 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی 1300 واحدی به ارتفاع 759 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 4 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 27 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

گفتنی است با توجه به نزول نرخ جهانی طلا و ثبات نرخ ارز غیر رسمی، تمامی صندوق ها طلا در محدوده ی منفی کار خود را آغاز کردند.

در بازار امروز 204 نماد در محدوده مثبت و 236 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 165 نماد در محدوده مثبت و 170 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • معبر اطراف میدان توحید در کرمان پیاده‌راه می‌شود
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک