Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ استاندار کردستان گفت: در سفر وزیر نیرو هشت هزار و ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و اجرای پروژه‌های حوزه آب استان مصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در ارتباط مجازی با اصحاب رسانه، به تشریح دستاوردهای سفر وزیر نیرو به استان کردستان پرداخت و اظهار داشت: در این سفر هشت هزار و 300میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و اجرای پروژه‌های حوزه آب استان مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش زیادی از این اعتبارات از محل اعتباراتی بوده که امکان تخصیص داشته و یا در دست وزارتخانه یا از محل تهاتر نفت که در قانون بودجه پیش‌بینی شده، تأمین می‌شود.

استاندار کردستان مسئله آب  را یکی از مهمترین موضوعات استان خواند و گفت: در این سفرمباحث مربوط به آب شرب، کشاورزی و صنعت بازنگری و با توجه به اعتبارات مصوب، در دو سال آینده تحولات عظیمی در حوزه آب و برق کردستان ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: تامین اعتبار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های آب شرب، کشاورزی و صنعت؛ اخذ مجوز در بحث تخصیص آب و تعیین تکلیف پروژه‌های کلان و و بزرگ که علی‌رغم اینکه ردیف اعتباری نداشتند، جزو دستاوردهای خوب این سفر بود.

زارعی‌کوشا از تصویب 350میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارتخانه برای انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج تا پایان خرداد سال آینده خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این پروژه تا قبل از شروع فصل گرما، بخش زیادی از مشکلات آب سنندج رفع می‌شود.

وی همچنین از تصویب 23میلیارد تومان برای تکمیل خط انتقال آب سد عباس‌آباد به بانه به طول 4.6 کیلومتر تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تصویب 77میلیارد تومان جهت تکمیل ایستگاه پمپاژ بویین بانه و خط آبرسانی عباس‌آباد تا تصفیه‌خانه و اجرای پمپاژ اضطراری از دیگر مصوبات سفر یک روزه وزیر نیرو به کردستان بود.

استاندار کردستان از اختصاص 356میلیارد تومان برای رفع تنش آبی 169 روستا در مرحله نخست و‌ 150روستای دیگر در مرحله دوم در استان خبر داد و افزود: اختصاص 300میلیارد تومان جهت تکمیل زیرساخت شبکه انتقال توزیع آبرسانی شهر سقز شامل خطوط بین مخازن و ایستگاه پمپاژ از دیگر دستاوردهای سفر وزیر نیرو به کردستان بود.

وعده وزیر نیرو به مردم سنندج؛ تابستان آینده آب گوارای "سد آزاد" در دسترس است وزیر نیرو در سنندج: طرح "جهاد آبرسانی" اجرا می‌شود/ تا پایان دولت سیزدهم به تنش آبی روستاها پایان می‌دهیم

وی خاطرنشان کرد: اختصاص 50میلیارد تومان برای تکمیل طرح آبرسانی در دیواندره در قالب اتمام تصفیه‌خانه آب شرب و 72روستا این شهرستان، اختصاص 146میلیارد تومان برای حفر و تجهیز 23حلقه چاه به همراه اجرای خطوط استان برای شهرهای دارای تنش آبی استان و 30میلیارد تومان جهت خرید و تجهیز شش دستگاه تانکر آبرسانی سیار از دیگر مصوبات این سفر به استان بود.

استاندار کردستان از اختصاص 200میلیارد تومان برای تکمیل جاده‌های روستایی جایگزین و ابنیه فنی سد سیازاخ، 25میلیارد تومان برای تکمیل سامانه پایاب سدهای سنگ سیاه قروه و سورال دهگلان و 90 میلیارد تومان اعتبار جهت آبگیری و تکمیل سد امیرآباد کامیاران خبر داد و افزود: اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار از محل ستاد احیای دریاچه ارومیه و اخذ مجوز از هیئت دولت، اختصاص 50میلیارد تومان برای طرح ارتقاء تصفیه‌خانه سنندج، اختصاص 90 میلیارد تومان جهت تکمیل سد رمشت و اجرای طرح شیکه آبیاری و زهکشی از دیگر مصوبات این سفر یک روزه بود.

وی از تصویب 250میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی شبکه فاضلاب نواحی منفصل شهری سنندج خبر داد و یادآور شد: در این سفر علاوه بر اختصاص این ردیف‌های اعتباری، مجوزهای خوبی نیز در راستای بهره‌برداری از منابع آبی استان کردستان، تخصیص منابع آبی برای کمک به ارتقاء وضعیت کشاورزی و افزایش سطح زیرکشب آبی در دشت‌های شرقی استان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آبی جهت کمک به رونق بخش صنعت کردستان اخذ شد.

زارعی‌کوشا ابراز داشت: امیدواریم با توجه به نگاه مثبت دولت و اعتبارات اختصاص یافته، مشکلات حوزه آب و دغدغه‌های مردم کردستان در این بخش برطرف شود.

انتهای پیام/481/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان اعتبار میلیارد تومان جهت استاندار کردستان تومان برای تکمیل وزیر نیرو تصفیه خانه حوزه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید

سیدانور رشیدی در دیدار با استاندار کردستان که با حضور اعضای شورای شهر سنندج انجام شد، اظهار کرد: کلنگ احداث پارکینگ طبقاتی در مساحت ۳ هزار مترمربع روبروی پارک شهدا به زودی انجام می‌شود.

شهردار سنندج تاکید کرد: ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در رفع مشکل ترافیک به ویژه در هسته مرکز شهر سنندج دارد در این راستا نیازمند اعتبارات ملی و جهشی هستیم.

وی افزود: رونمایی از ۶ هزار میلیارد پروژه‌ی سرمایه‌گذاری، مجتمع فرهنگی شهدا و شهرداری الکترونیک از دیگر برنامه‌های شهرداری سنندج در سال جاری است.

رشیدی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی برای عید سعید فطر، هفته سنه، ۲۲ گولان و ... تعریف شده که زمینه افزایش شور و نشاط اجتماعی را بیش از پیش در شهر خلاق موسیقی جهان تحقق می‌بخشد.

شهردار سنندج همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح فاز اول پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار در فصل عمرانی امسال خبر داد.

بیشتر بخوانید

برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان

وی با بیان اینکه ۴۰۰ وظیفه از سوی وزارت کشور برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: کمبود منابع نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، فضای اجتماعی و سیاسی همه و همه به نحوی موجب شده که کار در شهرداری سخت و طاقت‌فرسا باشد.

شهردار سنندج عنوان کرد: بیش از یک میلیون و ۵۶۰ هزار متر مربع آسفالت و بیش از ۱۸۰ هزار مترمربع پیاده راه سازی در شهر سنندج طی سال گذشته انجام شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد رویداد‌های بزرگ فرهنگی و افتتاح چندین پروژه متعدد از پارک‌های بزرگ مقیاس تا پروژه‌های مرتبط با رفع مشکل ترافیکی در شهر سنندج بودیم که این روند در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • برای تأمین اعتبار با پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه ورود کنید
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • پروژه استخر سرپوشیده بردسکن همچنان ناتمام رها شده است
  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه