Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری ظهر چهارشنبه در نشست شورای پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان گناوه به مناسبت چهل و دومین سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی، با اشاره به اینکه تشکیل نهضت سود آموزی از تدابیر امام راحل (ره) و به برکت نظام مقدس اسلامی بود اظهار داشت: پایه و اساس پیشرفت یک کشور دانش، سواد و تقویت فرهنگ جامعه است و هر اندازه بتوان سطح سواد جامعه را بالا برد شاهد پیشرفت‌های بیشتر در کشور خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید در کنار کمیت به کیفیت در آموزش‌های ارائه شده اهتمام ویژه داشته باشند و در آموزش افراد نیازهای آینده جامعه مد نظر قرار گیرد.

فرماندار گناوه با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در امر سوادآموزی شهرستان یادآور شد: آمار ارائه در زمینه سود آموزی در شهرستان آمار خوب و قابل قبول است که نشاندهنده تلاش‌های دست اندر کاران این امر در شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه آماده هر گونه همکاری برای ریشه کن شدن بی سوادی در شهرستان هستیم خاطرنشان کرد: برای جذب بهتر افراد باقی مانده محروم از سواد در شهرستان گناوه تشویق‌هایی در نظر گرفته شود تا افراد باقی مانده تمایل به سوادآموزی و حضور در کلاس‌ها را داشته باشند.

وی گفت: از ظرفیت پایگاه‌های بسیج، مساجد، حسینیه‌ها، خانه‌های بهداشت و همه دستگاه‌ها برای شناسایی افراد بی سواد باقی مانده و تکمیل چرخه باسوادی در شهرستان استفاده شود تا شاهد ریشه کنی کامل بی سوادی در شهرستان باشیم.

شهرستان گناوه رتبه دوم باسوادی را دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه در این نشست اظهار داشت: نهضت سوادآموزی از خدمات ارزنده نظام مقدس اسلامی است که در ۷ دی ماه ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد.

اسکندر احمدی افزود: گروه هدف شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی در حال حاضر پوشش افراد محروم از سواد محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است.

وی گفت: ۸۱/‏۹۶‬ درصد جمعیت گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ شهرستان گناوه باسواد شده‌اند که از این لحاظ شهرستان گناوه رتبه دوم باسوادی را در بین شهرستان‌های استان بوشهر دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۰ نفر در این گروه هدف در شهرستان در حال آموزش و سواد آموزی و ۲۵ نفر برای امر آموزش این افراد در حال همکاری با آموزش و پرورش هستند.

وی گفت: هدف از تشکیل جلسه شورای پشتیبانی ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در کمک به سوادآموزی کسانی است که تا کنون موفق به آموختن سواد نشده‌اند تا بتوان این آمار را به صفر برسانیم.

کد خبر 5387198

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه اسکندر احمدی سوادآموزی ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی 9 دی آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا ایلام آلودگی هوا سانحه تصادف زلزله نهضت سوادآموزی شهرستان گناوه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان

در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان و پاره کردن قسمتی از شلوار دانش‌آموزان با قیچی به دلیل استفاده از لباس نامتعارف، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد.

رضا سابکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بنده به عنوان مدیر آموزش و پرورش این اقدام را به شدت محکوم می‌کنم و آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر احترام و اقدامات تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیاء دانش‌آموز نسبت به اصلاح پوشش دانش‌آموز اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین به دانش‌آموزان عزیز و اولیاء ایشان اطمینان می‌دهم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.

سابکی اضافه کرد: در نهایت از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، به ویژه اولیاء محترم دانش‌آموزان تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولین آموزش و پرورش برسانند.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد افراد خاطی در این حوزه به کمیته تخلفات اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان معرفی شده‌اند و برخورد جدی با آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان