Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@05:05:31 GMT

آمریکا برنامه ای برای جنگ ندارد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۲۴۸۱

آمریکا برنامه ای برای جنگ ندارد

‍‍‍‍‍‍

کارشناس آمریکایی در مصاحبه شبکه خبری الحرة در واکنش به گفتگوها بر سر توافق هسته ای ایران اظهار داشت که بایدن وعده داده تا آمریکا به تعهداتش پایبند خواهد بود اما این وعده هیچ راه قانونی را به همراه ندارد.

به گزارش ایران آنلاین،‌ "جوزف سیرینسیونی "‌استاد روابط بین الملل دانشگاه جورج تاون در این باره گفت: چرا که فقط امضای برجام قانونی بود اما کسی نمی تواند بگوید اگر ترامپ در سال 2024 میلادی دوباره انتخاب شود در توافق خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه توضیحاتش بیان کرد، هر رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور آمریکا نمی تواند رئیس جمهور بعدی را نسبت به سیاست های خود پایبند کند. بله ترامپ در سال 2018 میلادی از برجام خارج شد و این کار او یک خطای فاجعه بار راهبردی بود. یادتان هست که برجام موفق شد و توانست برنامه هسته ای ایران را متوقف کند یعنی فقط اجازه فعالیت به بخش کوچکی از آن را می داد و بخش بزرگی از برنامه هسته ای ایران را به مدت 20 سال تعلیق می کرد.اما ترامپ همه این دستاوردها را لغو کرد بدون اینکه راه حل دیگری ارائه دهد و اوضاع بدتر شد.به همین خاطر تمام کشورها به جز اسرائیل موافق این هستند که بهترین راه ، بازگشت به توافق هسته ای است. هیچ راه حل نظامی برای این مشکل وجود ندارد امکان بمباران و نابود کردن توانایی های ایران نیست چرا که این توانایی ها متنوع و در سطح ایران پخش شده اند. مذاکره بهترین راه حل است و به خاطر همین دولت بایدن روی این دور از مذاکرات و موفقیت آن تمرکز کرده است.


مجری شبکه خبری الحرة در سوالی مطرح کرد شاید لازم باشد تا در مورد نقش اسرائیل بیشتر صحبت کنیم اسرائیل همواره از آمادگی خود صحبت می کند و از نظر میدانی هم اقداماتی انجام داده و می گوید آماده حمله نظامی به ایران است... به نظر شما آیا آمریکا در این حمله شریک خواهد شد؟


کارشناس آمریکایی ‌ "جوزف سیرینسیونی "در پاسخ به این سوال بیان کرد.قطعا خیر .. بایدن وارد هیچ جنگی علیه ایران نخواهد شد هیچ گزینه نظامی مطلوبی وجود ندارد.در شماره این هفته روزنامه نیویورک فرمانده سنتگام ژنرال "مکنزی" مصاحبه ای انجام داده که در آن ‌جنگ علیه ایران حداقل یک سال کامل زمان خواهد برد تازه این با نگاهی خوش بینانه است. این جنگ کاری می کند که جنگ آمریکا در عراق و افغانستان برای ما جنگ ساده و آسانی به نظر بیاید ... لذا راه حل نظامی وجود ندارد. اسرائیل منزوی شده و تنها کشوری است که چنین موضعی علیه مذاکرات اتخاذ کرده است.حتی همسایگان عربی ایران هم با وجود اینکه در سال 2015 میلادی با توافق هسته ای مخالف بودند اما از این مذاکرات و بازگشت به توافق هسته ای استقبال می کنند.اسرائیل تنها کشوری است که علیه مذاکرات عمل می کند و آمریکا در تلاش است تا اسرائیل را از اقدام علیه مذاکرات باز دارد.

اسرائیل نمی تواند به تنهایی برنامه هسته ای ایران را نابود کند چراکه نه بمب هایی دارد که بتوانند به اعماق زمین نفوذ کنند نه هواپیمایی برای حمل چنین بمبی و نه حتی هواپیمای سوخت رسان!
وی افزود :‌اسرائیل می تواند جنگ را شروع کند اما نمی تواند به آن پایان دهد و نیازمند آمریکاست. آمریکا زمان زیادی صرف کرده تا به اسرائیل بگوید نقشه آمریکا چیست و آنها را از ترور ،‌خرابکاری و هر حمله نظامی که منجر به جنگ شود بازدارد. چیزی که نه آمریکا و نه ایران ،‌هیچکدام مایل به آن نیستند.

انتهای پیام/

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

توضیح کارشناس آمریکایی در ارتباط با توافق هسته ای ایران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هسته ای ایران توافق هسته ای راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس

به گزارش تابناک، حماس اظهارات «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا را که در آن این جنبش را مسئول مانع‌تراشی در دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه دانست، محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات (وزیر خارجه آمریکا) آنتونی بلینکن هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و با این واقعیت که تأیید می‌کند حماس بیش از یک بار انعطاف‌پذیری برای تسهیل دستیابی به توافق برای توقف جنگ نسل‌کشی و توقف کشتار ملت ما را نشان داده، در تناقض است.»

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است که اظهارات بلینکن «با سرسختی و تعلل (نخست وزیر اسرائیل) بنیامین نتانیاهو و دولت او» که موانع و مشکلاتی بر سر راه توافق ایجاد می‌کنند و به دنبال طولانی کردن جنگ خشمگینانه خود علیه مردم ما هستند، در تضاد است. موضوع اسیران صهیونیست جزو اولویت‌های آنها نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: «مطالبات حماس و مقاومت از روز اول مشخص بوده و همان مطالباتی است که در مارس گذشته ارائه کردند و مورد استقبال همه طرف‌ها و میانجی‌ها قرار گرفت این مطالبات در ضرورت آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر و بازگشت آوارگان به محل سکونت خود در تمام مناطق نوار غزه، افزایش  امداد‌رسانی و شروع بازسازی خلاصه می‌شود.»

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: «آمریکا به عنوان شریک کامل در جنگ نسل‌کشی علیه مردم ما که همچنان با سلاح، مهمات و پوشش سیاسی از اشغالگری حمایت می‌کند، با اتهامات واهی علیه حماس این نقش خصمانه خود علیه مردم ما را تکمیل می‌کند.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد حماس در مذاکرات برای دستیابی به توافقی برای بازگرداندن اسیران و آتش‌بس خواسته‌های خود را «تغییر» داده است.

متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که حماس در مذاکرات با اسرائیل، با میانجی‌گری مصر و قطر، «خواسته‌های خود» را تغییر داده است.

حماس پیشتر هم گفته بود که ادعای آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه این جنبش مانع آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، «جانبداری آشکار» از اسرائیل است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران