Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی معصوم دوست درباره این مستند گفت: «سفر آب» درباره آبهای زیر زمینی استرالیاست، این کشور جزو معدود نقاط جهان است که از آبهای ژرف استفاده می کند و با فناوری ای که در اختیار دارد در برخی نقاط تا عمق ۱۰۰۰ متر حفاری می کند تا به آب برسد. 

وی افزود: در این فیلم حدود ۵۰ دقیقه ای نگاهی به مدیریت منابع آب در استرالیا خواهیم داشت، به اینکه  این کشور چگونه از امکان آبهای ژرف بهره برداری می کند؛ «سفر آب» با این پرسش تمام می شود که آیا امکان دارد که در کشور ما هم از این منابع بهره ببریم؟ چرا که برخی منابع نشان می دهند که در خلیج فارس آبهای ژرف وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصوم دوست با بیان اینکه منبع اصلی آب استرالیا  آبهای ژرف هستند، افزود: این فیلم در استرالیا و در منطقه ای به نام آرتزین تصویربردای شده، بزرگترین حوضه آبهای زیرزمینی جهان که مساحت آن حدودا برابر است با مساحت کشور ایران. در سراسر این حوضه، آب زیر زمینی به صورت پیوسته وجود دارد که در اعماق و لایه های مختلفی جریان دارند و بیشترین عمق آن در قسمتهای مرکزی حوضه برابر با ۳ هزار متر مشاهده می شود. این در حالی است که در کشور ما بیشتر از ۱۰۰ متر برای استحصال آب تعریفی وجود ندارد و ما طی سالیان از آبهای سطحی بهره برده ایم و برداشت زیاد آب از آبرفتها باعث نشست زمین شده است. 

وی افزود: شرایط تولید این مستند برای من در نسبت با سایر تجربه هایم بسیار متفاوت بود،  کار سخت بود،  دو نفر  از ایران رفتیم و در استرالیا هم سه نفر به عنوان کارشناس و عوامل تولید به ما اضافه شدند، ناچار بودیم برای فیلمبرداری به خارج از شهر برویم مناطقی که حتی امکان سکونت  و اقامت در هتل هم فراهم نبود  و گاهی طبیعت ناشناخته ای بودند که خیلی از استرالیایی ها از وجودش بی خبرند. 

این مستندساز درباره هدفش از ساخت این فیلم گفت: سال ۹۸ به سفارش شبکه مستند برای ساخت این فیلم راهی استرالیا شدیم و تصویربرداری حدود یک ماه طول کشید. البته نزدیک به یک سال و نیم هم در پیش تولید بودیم، کار پژوهشی مفصلی انجام شد، ورود به این مناطق که حفاظت شده  هم هستند، کار آسانی نبود و پیدا کردن کارشناسی که بتواند به ما کمک کند و اطلاعات کافی داشته باشد هم زمان برد. همه مکاتبات از ایران انجام شد و در نهایت به یک گزینه مناسب رسیدیم. 

«سفر آب» امشب ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۶ و ۱۵ خواهد بود.

۵۸۵۸

کد خبر 1587445

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای مستند فیلم مستند تلویزیون آبهای ژرف سفر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماراپه در بیانیه‌ای گفت که صحبت‌های بایدن ظاهرا حاکی از این است که دایی او توسط آدمخوار‌ها خورده شده است.

در این نسخه از بیانیه نخست وزیر پاپوا گینه نو که در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفته، ماراپه عنوان کرده است: اظهارات رئیس جمهور بایدن ممکن است یک اشتباه لفظی بوده باشد. با این حال، کشور من سزاوار برچسب  «آدمخوار»  نیست.

بایدن هفته گذشته در یک مراسم یادبود جنگ جهانی دوم در پنسیلوانیا در مورد امبروز فینیگان دایی هوانورد خود در نیروی هوایی ارتش، صحبت کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت که هواپیمای وی بر فراز پاپوآ گینه نو، که صحنه درگیری‌های سنگین بود، سرنگون شد.

بایدن با اشاره به جزیره اصلی این کشور گفت: آنها هرگز جسد را پیدا نکردند، زیرا در آن زمان آدمخوار‌های زیادی در آن قسمت از گینه نو وجود داشتند.

اظهارات بایدن در حالی است که این کشور در منطقه اقیانوس آرام متحد کلیدی آمریکا به حساب می‌آید و به تازگی چین به دنبال افزایش نفوذ خود در این منطقه است. وانگ یی وزیر خارجه چین روز گذشته به این کشور سفر کرد.

نخست وزیر پاپوا گینه نو در مورد اظهارات بایدن گفت: جنگ جهانی دوم کار مردم من نبود. با این حال، آنها بی جهت به درگیری کشیده شدند که کار آنها نبود.

همزمان آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه سفر خود را به پاپوآ گینه نو، نزدیک‌ترین همسایه استرالیا آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • ده‌روسی: آزمون با دیگر مهاجمان ما متفاوت است
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم