Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@23:18:34 GMT

در زمان آلودگی هوا آب بنوشید

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۲۸۵۳

در زمان آلودگی هوا آب بنوشید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدمهدی امین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن توصیه‌هایی برای سلامت افراد جامعه در شرایط آلودگی هوا، گفت: در شرایطی که غلظت آلاینده‌های جوی بالا و وضعیت هوا ناسالم است، شهروندان باید از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کرده و تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد دوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: به بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود در این شرایط در فضای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در فضای بیرون خودداری کنند. ورزشکاران و شهروندان نیز از هرگونه فعالیت ورزشی از جمله پیاده‌روی و دویدن در فضای باز خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اهمیت نوشیدن مایعات به‌ویژه آب در شرایط آلودگی هوا، گفت: نوشیدن آب علاوه بر اینکه باعث شست‌وشوی دستگاه گوارش می‌شود، عطش و خشکی دهان را از بین می‌برد و بخشی از آلودگی وارد شده به بدن را نیز دفع می‌کند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به سرماخوردگی، حساسیت و یا مشکلات تنفسی و افراد مبتلابه آسم در زمره گروه‌های آسیب‌پذیر هستند، گفت: به این گروه‌ها توصیه می‌شود از تردد در محیط‌های باز خودداری کنند. ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد و آلودگی هوای موجود در خیابان‌های پر رفت‌وآمد باعث کاهش سطح اکسیژن خون می‌شود، بنابراین تا جایی که امکان دارد در شرایط آلودگی هوا کودکان در منزل بمانند، در و پنجره‌ها بسته باشد و در صورت امکان از سیستم تهویه مطبوع استفاده شود.

امین گفت: در شرایط آلودگی هوا از میوه‌ها و سبزی‌های تازه بیشتر استفاده کرد، چون آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد سرطان موجود در میوه و سبزی‌ها نقش اساسی در سلامت ریه‌ها و کاهش اثرات آلایندگی هوا دارند.

وی با تأکید بر اینکه ماسک‌های کاغذی معمولی و دستمال نمی‌تواند مانع ورود آلودگی هوا به سیستم تنفسی بدن شود، بنابراین استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود، گفت: ماسک‌های ویژه‌ای که به‌عنوان ماسک‌های گروه P ۱ و P ۲ که ترجیحاً به خاطر شیوع کرونا بدون سوپاپ باشند و در داروخانه‌ها موجود است و همچنین ماسک‌های N ۹۵ ماسک‌های خوبی و مناسبی هستند.


منبع:ایسنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آلودگی هوا نوشیدن آب شرایط آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به گفته ماسک این هزینه اندک برای کنترل ربات های موجود در پلتفرم لازم است.

ماسک در حقیقت در پاسخ به پست یک حساب کاربری در ایکس که جزییات تغییرات در عملکرد پلتفرم را توضیح داده بود، این اظهارات را بیان کرد. البته باید در نظر داشت دریافت هزینه از کاربران جدید هم اکنون در دو کشور نیوزلند و فیلیپین اجرا می شود.

قابلیت دریافت هزینه در این دو کشور برای کمک به کاهش پست های ناخواسته و بهبود تجربه کاربران اجرا می شود.

ماسک در پاسخ به رشته پیام X Daily News اعلام کرد دریافت هزینه ای اندک از کاربران تنها راه برای محدود کردن ربات های موجود در پلتفرم است. سیستم های هوش مصنوعی فعلی و مزرعه های ترول می توانند به راحتی مرحله «شما یک ربات هستید» را پشت سر بگذارد.

مالک ایکس در ادامه افزود بود تهدید ربات ها چندوجهی است زیرا بات ها و حساب های کاربری جعلی از «فضای نام» موجود استفاده می کنند. فضای نام مجموعه ای از نامهای قابل دسترس برای نامگذاری مواردی مانند فایلها، متغیر های درون یک برنامه، یا کامپیوترهای یک شبکه است.

طبق نوشته X Daily News تغییر جدید سیاست در ۱۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی ردیابی شده و هیچ نشانه مشخصی از زمان اجرای آن یا مبلغ هزینه اندکی که کاربران جدید باید بپردازند وجود ندارد.

در ادامه ماسک اعلام کرد هزینه مذکور فقط از کاربران جدید دریافت می شود.

ایکس از اکتبر ۲۰۲۳ میلادی ازکاربران تایید نشده در ۲ کشور خواست سالانه مبلغ یک دلار هزینه بپردازند. کاربران جدیدی که در این دوکشور عضو ایکس می شوند، اجازه خواهند داشت پست ها را ببینند اما نمی توانند بدون پرداخت وجه واکنشی به پست ها ثبت کنند.

کد خبر 6079701

دیگر خبرها

  • بارندگی مسیر گُشت به سراوان را بست
  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • بارش‌های موثر در استان بوشهر از امشب/ امکان وقوع سیلاب
  • امکان ایجاد آلودگی بیولوژیکی در اثر استفاده از گوشی تلفن همراه در سرویس بهداشتی
  • نوشیدنی‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن در صبحانه بنوشید
  • اگر قبل از خواب آب زیاد بنوشید چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟
  • مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند
  • مردم از قرارگیری در مسیر‌های سیل‌خیز خودداری کنند