Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند. برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

باز شدن گره ۲۰ ساله راه آهن شلمچه به بصره / بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی تهران از نمایشگاه دستاورد‌های جهاد دانشگاهی/ نشست معاون سیاسی وزارت امور خارجه با نمایندگان اتحادیه اروپا

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور گزارشی از جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی را در فضای مجازی منتشر کرد:

"موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش سالیانه جذب ۲۰ درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل در دوره‌ای ۴ ساله

در جلسه عصر روز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد بررسی افزایش جذب دانشجویان رشته‌های پزشکی و تدوین سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه افزایش سالیانه جذب ۲۰ درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل به مدت ۴ سال مورد موافقت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت. این افزایش اختصاص به مناطق محروم دارد و دانشجویان در همه دانشگاه‌های کشور جذب خواهند شد، اما بصورت بومی‌گزینی به مناطق محروم اختصاص پیدا خواهند کرد.

این افزایش بطور خاص برای عموم داوطلبین به منظور خدمت در مناطق محروم بوده و تابع ضوابط سایر سهمیه‌ها نیست. در مجموع این چهار سال، ۹۰۰۰ نفر به ظرفیت پزشکی کشور اضافه خواهند شد.

همچنین در جلسه امروز سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و قرار شد اعضا نظرات خود را ظرف مدت یک هفته به کارگروه تحول این شورا تحویل دهند. این سند مشتمل بر بخش‌هایی، چون قرارگاه فرهنگی کشور، تحول در شورا، ترکیب حضور اعضای حقوقی، تحول در دبیرخانه و تاکید بر ساختار اجرایی شدن شورا تدوین شده است."

مرتضی دامن پاک جمی، سفیر ایران در پرتغال با انتشار توئیتی انتخاب مهدی طارمی به عنوان بهترین لژیونر سال را به او تبریک گفت:

"‏تبریک به ‎مهدی طارمی برای انتخابش به عنوان بهترین ‎لژیونر سال ۲۰۲۱ قاره آسیا. عملکرد او در تیم ‎پورتو موجب افتخار همه ‎ایرانیان است."

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان توئیتی را درخصوص طرح دو فوریتی اصلاح یکی از ماده های قانون منتشر کرد:

"‏طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی" در خصوص بررسی دو شوری لایحه بودجه کل کشور در جلسه شورای نگهبان بررسی گردید و مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد."

سید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با انتشار توئیتی انتصاب معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور را تبریک گفت:

"برادر ارجمند سردار سرتیپ سید مجید میراحمدی
سلام‌علیکم
احتراماً انتصاب بجا و شایسته‌ی جنابعالی به سمت معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و برایتان در این جایگاه مهم و ارزشمند عزت، سربلندی و خدمت خالصانه به ملت بزرگ ایران را خواستارم."

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی سیاسیون ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، در این جلسه شهاب اقبال، پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان، نتایج پژوهش صورت گرفته درباره اصل ۲۲ قانون اساسی که زیرمجموعه فصل حقوق ملت در قانون اساسی به شمار می‌رود را ارائه کرد و ضمن تبیین حقوق مورد بحث این اصل، ارتباط این اصل با سایر اصولی که به این حقوق پرداخته‌اند را تشریح کرد و در ادامه سایر کارشناسان حاضر در جلسه به اظهارنظر درباره مطالب مطرح شده پرداختند.

در این جلسه همچنین دکتر کدخدایی، عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان، ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده در جلسه، با اشاره به فضای سیاسی اجتماعی کشور در زمان تصویب قانون اساسی، به ارائه توضیحاتی درباره کلمه حقوق در متن این اصل پرداخت و درباره حصری بودن با عدم حصری بودن مصونیت از تعرض حقوق مطرح شده در متن این اصل نکاتی را مطرح کرد.

گفتنی است شرح مبسوط قانون اساسی از جمله رخدادهای علمی پژوهشکده شورای نگهبان است که در آن پژوهشگران این پژوهشکده ضمن بررسی ابعاد مختلف اصول قانون اساسی، به واکاوی کلیه ظرفیت‌های نهفته در این اصول که می‌تواند باعث اثربخشی، رفع ابهام و ارتقاء نظام حقوق عمومی کشور شود می‌پردازند. تاکنون بیش از ۷۰ اصل قانون اساسی در این سلسله جلسات بررسی شده است که پس از اتمام این فرآیند، در قالب کتاب «شرح قانون اساسی» توسط پژوهشکده شورای نگهبان منتشر خواهد شد و در اختیار جامعه حقوقی کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس