Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در حساب توییتری خود با انتشار فیلمی نوشت: ترور حاج قاسم سلیمانی با دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا مصداق بارز تروریسم دولتی است و جمهوری اسلامی ایران، آمران و عاملان آن را به پای میز محاکمه خواهد کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود در ششم دی ماه در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه پس از شهادت سردار سلیمانی، گفت:حمله تروریستی به شخصیتی که در خط مقدم مبارزه با تروریسم بود، استانداری دوگانه و نشانه ای دیگر از دروغگویی مدعیان مبارزه با تروریست تلقی می شود. وزارت خارجه بعد از این اقدام تروریستی و از ساعات اولیه اقدامات مختلف را انجام داده و تا روزی که مجرمان را به پیشگاه عدالت معرفی نکند از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. 

وزارت امور خارجه با ثبت موضع حقوقی کشورمان در مجامع حقوقی بین المللی به عنوان مبنایی برای اتخاذ مواضع و پیگیری های آتی تلاش نمود تا از اقدامات خصمانه احتمالی علی الخصوص در شورای امنیت سازمان ملل متحد جلوگیری نماید. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: تا کنون به رغم صدها میلیون دلار تلاش جبهه استعمار و استکبار در نزد افکار عمومی جهان، محکومیت اخلاقی، حقوقی و سیاسی دولت ایالات متحده به خاطر دست زدن به این جنایت آشکار بوده است.تشکیل کمیته مشترک پیگیری موضوع بین ایران و عراق از دیگر اقدامات بوده است. یکی از خروجی‌های آن امضای سند مشترک در این زمینه بود.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1587472

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه شهید سپهبد قاسم سلیمانی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در دیدار با سیمونا هالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در این گفتگو وضعیت کنونی منطقه و درگیری خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توجه ویژه به تشدید شدید تنش ها بر سر حمله تلافی جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی در ۱۴ آوریل صورت گرفت.

به گفته وزارت خارجه روسیه، همان زمان، طرف روسی بار دیگر بر نیاز به حداکثر خویشتن داری از سوی همه طرف ها تاکید کرد.

ایران روز شنبه در انتقامی قانونی برای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه که تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند، تعداد زیادی پهپاد، موشک بالستیک و کروز به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات «وعده صادق» علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • وزیر امور خارجه آمریکا: اولویت ما کاهش تنش در منطقه است
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد