Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه مانند دیگر مناطق کشور از حدود ۲ سال پیش درگیر ویروس کرونا شد و این امر مدارس را به تعطیلی کشاند.

وی افزود: تعطیلی مدارس نگرانی‌های جدی را در خصوص آموزش دانش آموزان و تعلیم و یادگیری آن ها ایجاد کرد اما تلاش های بی وقفه معلمان و دیگر مسئولان آموزش و پرورش باعث شد خلل چندانی در این روند پیش نیاید و امر مهم آموزش متوقف نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند تصریح کرد: در بحث آموزش های مجازی که از طریق برنامه شاد به دانش آموزان ارائه شد کرمانشاه طبق اذعان مسئولان وزارت آموزش و پرورش جزو استان‌های پیشرو بود و خوشبختانه با زحمات معلمان زحمت‌کش وقفه ای ایجاد نشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با استقبال از بازگشایی مدارس، آن را اقدامی پسندیده و تصمیمی صحیح عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به سرعت واکسیناسیون و فروکش کردن کرونا، درهای مدارس به روی دانش آموزان باز شد.

وی در عین حال، همچنان خواستار رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شد و گفت: دانش آموزان امانت های گران بهایی هستند که مسئولان آموزش و پرورش باید به بهترین شکل ممکن از آن ها مراقبت کنند، هرچند خانواده ها نیز نقش پررنگی در تداوم کاهش شیوع کرونا دارند.

بازوند با بیان اینکه مدرسه نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند و دانش آموزان به این نشاط نیاز دارند، گفت: آن ها چهره زیبای استانی هستند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب خود چهره زیبای ایران اسلامی است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه همچنین از تلاش های وزارت آموزش و پرورش و خانم حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی این وزارتخانه برای حمایت از آموزش و پرورش کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: لازم است از مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان هم که در این مدت تلاش های زیادی کردند قدردانی کنم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: این شهید بزرگوار برای همه مردم نماد ایثار، ازخودگذشتگی، شجاعت، فداکاری، خودباوری و خداباوری است.

بازوند گفت: محبوبیت کم نظیر حاج قاسم سلیمانی در مراسم تشییع پیکر این سردار سرافراز به جهانیان نشان داده شد تا جایی که دشمنان ترس و واهمه اشان از شهادت حاج قاسم بیشتر از وجود باربرکتش بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۳۳۰هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه مدارس ویروس کرونا سواد آموزی کرمانشاه قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه مدارس ویروس کرونا استانداری کرمانشاه مدارس ویروس کرونا سواد آموزی کرمانشاه قاسم سلیمانی استان کرمانشاه آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟