Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@05:19:44 GMT

استقلال 1 فولاد 0؛ بمب خوشه‌ای برای صدرنشینی

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۴۴۰۲

استقلال 1 فولاد 0؛ بمب خوشه‌ای برای صدرنشینی

استقلال در آخرین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر توانست با تک گل زیبا و فوق العاده مهدی پور، از سد فولاد گذشته و صدرنشینی را حفظ کند.

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار هفته دوازدهم، استقلال و فولاد در یکی دیگر از دیدارهای حساس هفته به مصاف هم رفتند. این بازی که فشرده، فیزیکی و پایاپای دنبال می شد، با تک گل زیبا و دیدنی مهدی مهدی پور به سود آبی های پایتخت به پایان رسید تا تیم فرهاد مجیدی صدرجدول رده بندی را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازی در نیمه اول صحنه خاصی نداشت. بجز حواشی کنار زمین و اعتراضات به داوری، 45 دقیقه ابتدایی نکته خاصی در پی نداشت. در یکی از حملات استقلالی ها، ارسال مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر حسین زاده همراه شد که توپ با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. 

 

در ادامه نیز لوسیانو پریرا در موقعیتی تک به تک با دروازه استقلال قرار گرفت که سیدحسین حسینی با واکنشی دیدنی این توپ را مهار کرد. در ادامه نیز، این بازی اتفاق خاصی نداشت و توپ اغلب در میانه میدان بین بازیکنان دو تیم رد و بدل می شد تا بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. 

 

در نیمه دوم بازی باز هم بدون اتفاق خاصی دنبال می شد تا اینکه شوت سرکش و استثنایی مهدی پور، قفل دروازه ها را شکست. پرتاب اوت سلمانی به حسین زاده رسید و این بازیکن نیز توپ را مهدی پور سپرد. هافبک اصفهانی استقلالی ها تصمیم گرفت تا از فاصله 35 متری دروازه فولاد را تهدید کند. او با شوتی سرکش و غیرقابل مهار که به گوشه دروازه رفت، به شکل خارق العاده ای دروازه مرادیان را باز کرد و استقلال را پیش انداخت.

 

در ادامه فولاد فرصت فوق العاده ای برای رسیدن به گل تساوی داشت ولی این اتفاق رخ نداد. ضربه کاشته ای برای شاگردان نکونام به دست آمد که ارسال تند و تیز پاتوسی در دهانه دروازه به حسینی رسید که سنگربان آبی ها با یک دفع بد توپ را مقابل پای بوحمدان انداخت و این بازیکن قدر فرصت بزرگ به دست آمده را ندانست و شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

در دقایق پایانی فولاد برای رسیدن به گل تساوی به شدت حملاتش افزود که روی یکی از این حملات غافلگیر شد و سینا شاه عباسی مجبور شد مانع از تک به تک شدن امیرحسین حسین زاده شده و با سرنگون کردن این بازیکن، کارت قرمز مستقیم دریافت کرده و از زمین بازی اخراج شود.

 

بازی در لحظات پایانی بسیار حساس و مهیج دنبال شد و استقلال از تک گل ارزشمند خود دفاع کرد و در نهایت با گل زیبای مهدی پور توانست 3 امتیاز این بازی را از آن خود کرده و صدر جدول رده بندی و فاصله 3 امتیازی با رتبه دوم را حفظ کند و نکونام نیز سرانجام پس از 16 بازی، یک بار دیگر برابر فرهاد مجیدی تن به شکست داد.

 

بازی از هفته دوازدهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
چهارشنبه: 08/10/1400 ؛ ساعت: 18:00 
ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: امیر عرب‌براقی / کمک ها: جلیل شعرانی – عسگر محمدی ؛ داور چهارم: محمدحسین ترابیان / ناظر: حیدر شکور

 

 

ترکیب استقلال:


سید حسین حسینی
محمد حسین مرادمند
سیاوش یزدانی
عارف آقاسی
زبیر نیک نفس (78- روزبه چشمی)
مهدی مهدی‌پور
جعفر سلمانی (85- محمد دانشگر)
امیرحسین حسین زاده (85- ارسلان مطهری)
آرمان رمضانی (59- رضا آذری)
کوین یامگا
رودی ژستد


سرمربی: فرهاد مجیدی

 

 

ترکیب فولاد:


احسان مرادیان
میلاد بدرقه (80- وحید حیدریه)
مهران موسوی
سینا شاه‌عباسی
صالح حردانی
حمید بوحمدان
محمد آبشک
محمدرضا عباسی
آیاندا پاتوسی (87- محمدامین حزباوی)
ساسان انصاری (80- صابر حردانی)
لوسیانو پریرا(87- ساسان حسینی)


سرمربی: جواد نکونام

 

کارت زرد:


لوسیانو پریرا (44)

زبیر نیک نفس (62)

مهدی مهدی پور (70)

عارف آقاسی (72)

حسین مرادمند (77)

مهران موسوی (90+2)

 

اخراج:

 

سینا شاه عباسی (84)

 

شرح گل ها:


استقلال یک – فولاد صفر (دقیقه 58: مهدی مهدی پور): پاس امیرحسین حسین زاده به مهدی پور رسید و این بازیکن از فاصله ای بسیار دور و بیش از 35 متری با شلیکی دیدنی و استثنایی یک گل باورنکردنی را به ثمر رساند و توپ او به کنج دروازه مرادیان رفت تا آبی ها با یک گل دیدنی از حریف خود پیش بیفتند.

 

لحظات حساس:


دقیقه 11: ارسال خوب و دقیق مهدی پور به روی دروازه، کمی پشت نقطه پنالتی فرود آمد که حسین زاده بدون اینکه مزاحمی را در کنار خودش ببیند، با هوا برخاست و با یک ضربه سر خطرناک دروازه فولاد را تهدید کرد که توپ او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 24: لوسیانو پریرا با دریافت یک پاس خوب درون محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه این بازیکن را در مصافی تک به تک، حسینی به زیبایی مهار کرد.
دقیقه 24: استقلالی ها بلافاصله صاحب موقعیت شدند. ارسال مهدی پور به روی دروازه نصیب آرمان رمضانی شد که ضربه سر این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 30: ارسال بلند مهدی پور به روی دروازه نصیب یزدانی جلو کشیده شد و پاس او با سر در شرایطی بسیار ایده آل نصیب کوین یامگا شد ولی این بازیکن فقط سایه توپ را زد تا فرصت خوبی برای استقلال از دست برود.

دقیقه 45: دفع ناقص مدافعین فولاد پشت محوطه جریمه به عارف آقاسی رسید و شوت این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

 

دقیقه 61: امیرحسین حسین زاده پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که پس از یک چرخش، ضربه‌اش را به سمت دروازه زد که شوت او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 71: ارسال پاتوسی به دهانه دروازه با دفع بد حسینی همراه شد و توپ مقابل دروازه خالی به بوحمدان رسید ولی این بازیکن قدر موقعیت بسیار خوب را ندانست و ضربه بی دقت او به بیرون رفت.

دقیقه 86: ضربه ایستگاهی و راه دور مهدی پور را مرادیان مهار کرد.

 

در حاشیه:

 

* امین قاسمی نژاد برای دومین دیدار متوالی نامش در فهرست 29 نفر استقلال قرار نگرفت. هفته گذشته مجیدی اعلام کرد قرار است مشکل قاسمی نژاد و شکایت باشگاه پدیده از این بازیکن حل شود.

*حسن روشن که برای حضور در ورزشگاه دچار مشکل شده بود بعد از حضور در رختکن تیم فوتبال استقلال ضمن آرزوی موفقیت برای آبی‌پوشان در فصل جاری، خطاب به بازیکنان گفت که حدود سه دهه بوده که در ورزشگاه آزادی حضور پیدا نکرده بوده و از حضور مجددش در این ورزشگاه و حضور در رختکن آبی‌پوشان ابراز خرسندی کرد.

* ابوالفضل جلالی بازیکن فصل گذشته سایپا در این فصل برای اولین بار در لیست این تیم برای یک مسابقه رسمی قرار گرفته است.

* حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد.

 

 

*  حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال امروز جهت تصویربرداری از مستندی که به نام این پیشکسوت بزرگ فوتبال ایران در حال ساخت است، در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود.

 

* در حاشیه این دیدار، تعدادی از خبرنگاران خانم نیز در استادیوم حضور پیدا کرده اند. با همکاری وزارت ورزش از این به بعد خبرنگاران خانم می توانند برای پوشش خبری و تصویری بازی ها در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

 

 

استقلال تهران فولاد خوزستان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران فولاد خوزستان بالای دروازه به بیرون رفت مهدی پور به روی دروازه امیرحسین حسین زاده لوسیانو پریرا مهدی مهدی پور حضور پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است

فوتبال ایران سال‌های سال است که شعار مبارزه با فساد سر می‌دهد اما در عمل تنها برخی شعارها شنیده می‌شود و اثری از معرفی مصداق و فرد فاسد نیست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ طبیعی است که فساد در فوتبال بیش از هر فدراسیون دیگری رخنه کرده باشد، چراکه در آن پول زیادی وارد می‌شود و تعداد صفر قراردادهای منعقدشده در فوتبال تفاوت اساسی به رشته‌های ورزشی دیگر دارد. هر وقت رسانه، کارشناس یا افشاگری در فوتبال از فساد دم زده، مدیران فدراسیون‌ فوتبال در مقام دفاع، خواهان شواهد و مدارک شده‌اند و برای کشف آن هیچ زحمتی به خود راه نداده‌اند. 

کمیته های قضایی متعدد فوتبال از انضباطی گرفته تا کمیته اخلاق، به خصوص همین کمیته اخلاق، بدون ذکر نام و حتی گاهی اوقات بدون اعلام حکم صادره، به صورت پنهانی و در خفا برخی را محروم و گروهی را تبرئه می‌کنند.

بیشتر آنهایی که بدون اطلاع‌رسانی محروم می‌شوند هم با اعتراض به کمیته استیناف، حکم رد یا عفو می‌گیرند و در نهایت آب از آب تکان نمی‌خورد.

به طور مثال؛ در یک مورد عجیب بازیکنی در باشگاه دولتی فولاد خوزستان؛ هفت فصل است که در لیست حضور دارد اما فقط ۱۶ دقیقه بازی رسمی کرده که از همین مقدار ناچیز هم تنها یک دقیقه در لیگ برتر بوده است!!

برخی سایت‌ها با انتشار این مطلب پرسیده‌اند؛ راز بقای این بازیکن ۳۱ساله و گمنام در فوتبال چیست؟ پاسخ البته روشن است...

آیا اگر این تیم، خصوصی بود، مدیرعامل آن جرات داشت یک بازیکن آماتور فوتبال را بدون صلاحیت و کاربرد، هفت سال نگه دارد و قراردادش را تمدید نماید؟! این نا بازیکن ، فامیل و وابسته چه مقام و منصبی است که کسی جرات ندارد کنارش بگذارد؟ این چه ورزشکاری است که طی اینهمه سال نتوانسته حداقل کمی سطح فنی‌اش را در تمرینات بالا بکشد و برای دقایقی هم که شده، به زمین برود تا چنین آبروریزی رخ نداد!

چنین ورزشکار بی‌استعدادی، چگونه جای استعدادهای ناب فوتبال جنوب را اشغال کرده و تا کی می‌خواهد یک سهمیه بزرگسال را بسوزاند؟

پشت او کیست که هر مربی و مدیرعاملی می‌آید نمی‌تواند تکانش بدهد و همه مجبورند تحملش کنند؟ او کیست که با تغییر دولت ها و مدیران استانی و کشوری، محکم سرجایش هست؟ او تا حالا چقدر پول بابت قراردادهایش از این تیم متصل به بودجه دولتی گرفته است؟ 

بگذارید اسمش را بدون تعارف بگوییم؛ نام او ابراهیم سلجوقی است و از سال 1395 و در دوره مربیگری سیروس پورموسوی مربی کنونی استقلال خوزستان، به فولاد پیوست.

بازیکنی ۳۱ ساله که هفت فصل متوالی در لیست باشگاه خوزستانی بوده، اما آمار بازی بسیار بسیار کمی دارد و نگه‌داشتن او اصلا طبیعی نیست. جرات می‌خواهد که چنین مورد واضحی را جلوی چشم انبوه رسانه‌ها مرتکب شوند و فکر کنند کسی نمی‌بیند.

در سایت باشگاه فولاد خوزستان، آمار بازی این بازیکن ۱۶ دقیقه عنوان شده و در لیگ برتر فصل 1400-1399 یک دقیقه و در جام حذفی فصل 01-1400 به مدت ۱۵ دقیقه برای این بازیکن آمار بازی به ثبت رسیده است. او دو سال است بازی رسمی نکرده اما هنوز هست!

در حالی که سایت باشگاه فولاد پست این بازیکن را مهاجم عنوان کرده، ولی وی در یکی از مصاحبه‌هایش پست خود را مدافع اعلام کرده است. جالب است که مصاحبه هم کرده و چنین اعتماد به نفسی هم داشته!

این موارد در حالی رخ می‌دهد که در فصول گذشته بارها دیده شده که بازیکنان بزرگ فولاد به دلیل پُر بودن لیست و جایگزینی بازیکنان جدید با قلم قرمز مربیان این تیم روبه‌رو شدند، اما در مورد سلجوقی اوضاع متفاوت است.

باید گفت مشکل امروز فوتبال ایران همین جزئیات و ناعدالتی در سطوح باشگاهی و آکادمی ها است که فساد در آن فراگیر شده و هر فردی با پول و رابطه می‌تواند فرزند خود را به درجات بالاتر برساند و او را آنجا حفظ کند، بدون آنکه حق او باشد. 

عمر حرفه‌ای در رشته فوتبال همین یک دهه است و بازیکنی نظیر سلجوقی، که معلوم نیست در تمرینات حاضر می‌شده یا خیر؟ حالا به سال‌های پایانی گشت و گذار خود در فوتبال نزدیک شده و اگر رضایت بدهد، نوبت به بقیه سفارشی‌ها برسد.

 

دیگر خبرها

  • حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • مهدی قایدی به پرسپولیس می‌پیوندد؟
  • آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!
  • فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است
  • بازیکنی که در ۷سال فقط ۱۶دقیقه بازی و تمدید کرده!
  • آمار خوب «کنت» در فولاد/ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی
  • مورد عجیب بازیکن فولاد؛ ۷ فصل و فقط ۱۶ دقیقه بازی
  • ویسی:۶ بازی آینده فولاد از زن و بچه ام برایم مهمتر است/شاید سال بعد باشم ۱۰ بازیکن را نخواهم
  • گل قهرمانی استقلال را مهرداد بزند!