Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، دقایقی پیش جلسات دو و چندجانبه میان مذاکره کننده ارشد ایران و روسای هیات‌های سه کشور اروپایی و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ به پایان رسید.

هیات‌های طرف‌ مقابل سپس راهی هتل ماریوت شده اندکه درست مقابل هتل کوبورگ قرار دارد تا با هیات آمریکایی درباره آخرین وضعیت مذاکرات رایزنی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح امروز هم جلسات مشترکی میان مذاکره کنندگان ارشد ایران، تروئیکا و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد.

گزارش‌ها حاکیست که نقاط اختلافی میان کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها به نسبت دور قبل رو به کاهش گذاشته و روند مذاکرات روان‌تر شده است. هم زمان جلسات کارشناسی میان ایران و گروه ۱+۴ نیز با تمرکز بر محور رفع تحریم‌ها جریان دارد و طرف‌ها به پیشرفت‌های مطلوبی دست پیدا کرده‌اند.

قریب به اتفاق هیات ها بر لزوم تداوم گفت‌وگوها تا رسیدن به توافق نهایی برای احیای توافقات سال ۹۴ تاکید دارند.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران می‌گوید هرچقدر طرف مقابل ما آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد  به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم.

او با این حال تاکید دارد، در صورتی که توافق حاصل شود ابتدا طرف نقض کننده برجام یعنی ایالات متحده آمریکا باید تحریم را لغو کند و جمهوری اسلامی ایران پس از انجام راستی‌ازمایی، اقدامات هسته‌ای را در چارچوب توافق صورت خواهد داد.

باقری امشب پس از پایان جلسات با طرف‌های مقابل، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و به خبرنگاران بیان داشت که گفت‌وگوها خوب پیش می‌رود. این در حالیست که دیروز مذاکره کننده ارشد روسیه هم گفته بود که فاکتورها و پیش‌نیازهای لازم برای موفقیت مذاکرات وجود دارد و شانس دست یابی به توافق زیاد است.

درحالی که هیات‌ها تا رسیدن به نتیجه نهایی مصمم به ادامه مذاکرات هستند اما به خاطر تعطیلات پایان سال میلادی گفت‌وگوها از روز جمعه به مدت سه روز متوقف و از دوشنبه پیگیری می‌شود. انریکه مورا که هماهنگی بین هیات‌ها و جلسات برجام را برعهده دارد قرار است فردا خبرنگاران را از آخرین وضعیت گفت‌وگو مطلع کند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که اگر طرف‌های مقابل، مذاکراتی را که در این مرحله شروع شده است با حسن نیت ادامه بدهند، دست یافتن به یک توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

برچسب‌ها برجام وین علی باقری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام وین علی باقری برجام وین علی باقری گفت وگوها هیات ها طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب

به گزارش جام جم آنلاین، به باور برخی کارشناسان، بیانات رهبر معظم انقلاب بهترین توصیف از پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق است. ایشان پیام ایران را به مخاطبان، از دوست و دشمن رساند تا از آنچه رخ داده بطور دقیق و بدون تحریف آگاه باشند؛ چرا که این پیام با روایتی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگانشان در منطقه عنوان کرده‌اند کاملا متفاوت است، روایتی دروغین که هدف آن، سرپوش گذاشتن بر رسوایی مترسک آمریکا در منطقه یعنی «اسرائیل» در برابر چشم جهانیان است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی با دروغ‌های گوناگون، تلاش کردند افکار عمومی جهان را به انحراف کشانده و آن را از هدف واقعی پاسخ ایران دور کنند، دروغ‌هایی نظیر اینکه برخی از صهیونیست‌ها طی این حمله به هلاکت رسیده‌اند، یا طی این حمله مکان‌هایی نظیر بیمارستان، مدرسه، خانه، ایستگاه برق یا آب تخریب شده‌اند.

دروغ دیگری که بسیار برای ترویج آن تلاش می‌کنند این است که ۹۹ درصد از موشک‌ها و پهپادهای شلیک‌شده ایران رهگیری و ساقط شده‌اند، در حالی‌که از ابتدا و از چگونگی پاسخ ایران روشن بود که ایران به دنبال هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی یا برجای گذاشتن ویرانی گسترده در اراضی اشغالی نبود؛ چرا که اگر چنین هدفی داشت از موشک‌های پیشرفته‌تر خود استفاده می‌کرد و مهم تر از آن، بدون اطلاع قبلی دست به این حمله می‌زد.

از مهم‌ترین هدف‌های پاسخ موشکی ایران، اعمال اراده ملت ایران و اثبات قدرت آن بود. این پاسخ واکنش به تهدیدهای بالاترین نیروهای نظامی در منطقه و جهان یعنی «اسرائیل» و آمریکا بود که حمایت نظامی دولت‌های غربی مانند فرانسه و انگلیس را هم با خود به همراه داشتند، دولت‌هایی که به تکنولوژی هسته‌ای نیز دست یافته‌اند و همگی در حالت آماده‌باش به سر می‌بردند.

جنگنده‌های اف ۳۵ در آسمان‌های فلسطین اشغالی و برخی کشورهای عربی دیگر به پرواز درآمدند و چندین سامانه ضد موشکی همچون «تاد» آمریکا و «ختس»، «فلاخن داود» و «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی نیز فعال بودند.

علاوه بر همه اینها، آمریکا دو کشتی مخصوص جنگ الکترونیک نیز به منطقه فرستاد و باز هم هیچ‌یک نتوانستند بازدارنده حمله ایران باشند. ایران با شلیک ۳۰۰ موشک و پهپاد به سراسر فلسطین اشغالی به تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ داد و این موشک‌ها و پهپادها به همان نقاطی برخورد کردند که از پیش مقرر شده بود، یعنی دو پایگاه نظامی صهیونیستی که تجاوز به کنسولگری ایران از آنجا صورت گرفته بود.

تمام این واکنش‌های تاریخی و بی‌سابقه تنها پاسخی به تجاوزات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بود، به نظر شما اگر اسرائیل مستقیماً خاک ایران را هدف قرار می‌داد، پاسخ ایران چگونه بود؟

واکنش ایران، سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین «اسرائیل» را پس از طوفان الاقصی افزایش داد که اسرائیل به طرز- احمقانه‌ای سعی داشت از طریق تجاوز به کنسولگری ایران و درگیر کردن آمریکا، در یک درگیری منطقه‌ای با ایران سرعت آن را کاهش داده یک حلقه بقا برای رژیمی که توسط احمقی مانند نتانیاهو رهبری ‌می‌شود، تشکیل دهد.

ایران با واکنش قاطع، همه‌جانبه و قوی و بیش از همه هوشمندانه، معادله اسرائیل مبنی بر تثبیت خود به عنوان تنها نیروی مسلط و عربده‌کش منطقه با تهاجم به کنسولگری ایران برهم زد و پاسخ ایران پرده‌ای که بر ضعف و سستی اسراییل کشیده بود را انداخت.

اراده قوی ایران که رهبر انقلاب از آن صحبت کرد و در زیباترین شکل خود ظاهر شد، به صراحت نشان داد که «اسرائیل» تحت الحمایه آمریکاست و هر آنچه درباره خودکفایی آن گفته شد، دروغی بیش نیست و این رژیم برای ادامه بقا، به امریکا و ناتو نیاز دارد و این واقعیت پس از «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» به وضوح تأیید شد.

اراده ایرانی که خود را به «قوی‌ترین قدرت‌های روی زمین» تحمیل کرد، بدون اینکه این «قدرت‌ها» جرات مقابله مستقیم با آن را داشته باشند، نشان داد که آمریکا دیگر آن رویای ترسناکی نیست که به محض عبور ناو هواپیمابرش، کشورها را سرنگون کند! بلکه امروز از طریق طرف‌های بین‌المللی به ایران التماس می‌کند که «از تشدید بحران»  پرهیز کند و به «اسرائیل» درباره مورد عواقب اقداماتش هشدار دهد.

نه آمریکا و نه غرب و نه ناتو و سرسپردگانش در منطقه نتوانستند پس از اعتراف به اینکه «اسرائیل» به تنهایی قادر به پاسخگویی به واکنش ایران نیست، ضعف رژیم اسرائیل را بپوشاند، بلکه اعتراف از روی اجبار بایدن مبنی بر اینکه حمله ایران بسیار بیشتر از همه توانمندی اسرائیل بود پا را از این هم فراتر گذاشت.

سیلی ایران به اسرائیل-آمریکا و نیز به غرب، مقامات آمریکایی و غربی را بر آن داشت تا به نتانیاهو درباره عواقب فاجعه‌باری که در انتظار رژیم اوست هشدار دهند، مساله قابل توجه این است که زمانی‌که اسرائیل با سه پهپاد کوچک «پاسخ داد»، آنها پس از برخورد با سلاح‌های ضدهوایی متعارف، درهوا تبخیر شدند، اسرائیل جرأت نکرد مسیولیت این «واکنش» را بپذیرد که بن گویر تروریست رفیق نژادپرست نتانیاهو، ، آن را مسخره توصیف کرد.

پاسخ فضاحت‌بار اسرائیل ، تسلیم شدن در برابر معادله جدیدی بود که اراده قوی ایران، علیرغم همه هیاهوهای رسانه‌ای آمریکا، آن را تحمیل کرد، اما اغراق آمریکا در «پاسخ اسرائیل» به جای آن که «حیثیت بر باد رفته اسرائیل» را بازگرداند مایه تمسخر در میان افکار عمومی بین‌المللی شد.

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • جزئیات آخرین دور از مذاکرات آتش‌بس غزه/ حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را رد کرد