Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در بازگشایی مدارس در دوران کرونا تاخیر داشتیم.

به گزارش ایسنا؛ رضوان حکیم زاده، عصر امروز(هشتم دی) در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با بیان اینکه در مقایسه با کشورهای توسعه یافته مثل انگلستان و آلمان خیلی دیر به سمت آموزش حضوری رفتیم، اظهار کرد: اگرچه از نظر واکسیناسیون معلم ها جزو کشورهای موفق بودیم، اما در بازگشایی مدارس تاخیر داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم زاده اضافه کرد: با وجودی که تعطیلی مدارس کشور خیلی طولانی شد، اما با همت معلمان آموزش ها هرگز تعطیل نشد و برخلاف خیلی از کشورها دانش آموزان به صورت مستمر در فضای مجازی تحت تعلیم و تربیت قرار داشتند.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس در ایام کرونا لطمه زیادی متوجه دانش‌آموزان کرده، تصریح کرد: در پژوهش های صورت گرفته در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن به ترتیب شاهد کاهش ۱۰ و ۹ درصدی یادگیری درس فارسی که جزو دروس پایه و مهم دانش آموزان مقطع ابتدایی است، در بین دانش آموزان کلاس اولی و دومی بودیم که این وضعیت برای سطح سواد یک نسل نگران کننده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تجربه چند ماهه نشان داد امکان یادگیری برای دانش آموزان مناطق حاشیه ای و محروم که خانواده های آنها از سطح سواد پایین تری برخوردار هستند، در قاب کوچک موبایل خیلی فراهم نیست، تصریح کرد: دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری که زودتر از سایر دانش آموزان آموزش های حضوری را آغاز کرده‌اند، کمتر لطمه دیدند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش سپس برخورداری همه دانش آموزان مقطع ابتدایی از فرصت تحصیلی برابر را یکی از مهمترین اولویت های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش اعتقاد دارد که همه دانش آموزان باید به آموزش رایگان دسترسی داشته باشند.

حکیم زاده اشاره ای هم به اجرای طرح نصیب آموزشی در راستای ایجاد عدالت آموزشی در مدارس داشت و گفت: در ارزیابی های صورت گرفته در این طرح در سطح ۴۴۹ منطقه آموزشی سراسر کشور بر اساس هفت شاخص، در استان کرمانشاه شهرستانهای پاوه، کرمانشاه و کنگاور رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده و شهرستان های هرسین، سنقروکلیایی و ثلاث باباجانی نیز از پایین ترین شاخص ها برخوردار بوده اند.

وی در ادامه اشاره ای هم به موفقیت های مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حوزه بالا بردن پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی داشت و گفت: پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی در این استان از ۳۳ درصد در سنوات گذشته به بیش از ۸۰ درصد در حال حاضر رسیده که جزو استان های برتر از لحاظ درصد رشد است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نجفی عصر پنج شنبه در نشست صمیمی مدیران تبلیغات اسلامی گیلان با مدیران آموزش و پرورش با اهمیت نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اظهار کرد: آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با دستان دانش آموزان این مرز و بوم ساخته خواهد شد بنابراین نقش استراتژیک آموزش و پرورش در زمینه رشد آینده سازان ایران اسلامی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان آمادگی دارد با آموزش و پرورش در سه محور فرهنگیان، دانش آموزان و والدین فعالیت مشترک داشته باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در حوزه نوجوانان و جوانان است و با توجه به اینکه بنیاد ملی نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت بوده، فعالیت‌هایی چون «دختران حاج قاسم» و «رویداد نوآوین» ویژه پسران می‌تواند در سطح نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزش «ضمن خدمت» معلمان افزود: سازمان تبلیغات جز معدود ارگان‌هایی است که مجوز برگزاری دوره ضمن خدمت برای سایر ارگان‌ها را دارد اگر چه این موضوع در گیلان خیلی مسبوق به سابقه نبوده اما در استان‌های دیگر متداول است.

نجفی با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات جدی از سازمان‌ها و نهادها مساله عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت توافق بین آموزش و پرورش استان و اداره کل تبلیغات این آمادگی وجود دارد تا دوره «اخلاق اداری و کارمندی» با محوریت «عفاف و حجاب» با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس «صدرا» و آمادگی سازمان تبلیغات برای حمایت از کادر مدرسه و اجرای کامل سند در فعالیت مستمر این مجموعه مدارس گفت: در مدارس «صدرا» برنامه‌ریزی برای معلمان، دانش آموزان و والدین با برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای سند صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول در سطح مدارس صدرای کشور بود، گفت: قطعاً همکاری با آموزش و پرورش و این مدارس ثمرات بهینه‌ای را برای نظام آموزشی و فرهنگی خواهد داشت.

نجفی با تاکید بر اینکه مدارس «صدرا» در چهارچوب کامل آموزش و پرورش و در راستای سند تحول است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا در راستای کمک عمرانی، مخارج مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تحصیلی حمایت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 6088822

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان