Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از امضای تفاهم‌نامه‌ای با هدف استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در جهت گسترش بازار‌های صادراتی خبر داد.  «علیرضا پیمان‌پاک» از امضای تفاهم‌نامه ما بین این سازمان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در جهت گسترش بازار‌های صادراتی خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با رویکرد ارتقای سطح همکاری‌های دو طرف و با هدف گسترش و توسعه تجارت خارجی، بازاریابی، تبلیغ و گسترش بازار‌های جهانی کالا و خدمات صادراتی، توانمندسازی بنگاه‌های تجاری و افزایش ظرفیت آن‌ها به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود تراز بازرگانی، توسعه همکاری‌های دوجانبه، چندجانبه و منطقه‌ای با سایر کشور‌ها و نیز ارائه تسهیلات و کمک برای توسعه صادرات و اطلاع‌رسانی تجاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه و به منظور رسیدن به اهداف صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مقرر شد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران نسبت به تهیه و تدوین سند توسعه صادرات اقدام کنند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به انعقاد قرارداد فی‌مابین شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی برای شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق آزاد کشور در بازار‌های هدف، طراحی ساز و کار‌های مناسب برای نیل به این هدف از جمله محور‌های دیگر تفاهمات صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور توسعه و گسترش پیوند‌های استراتژیک میان مناطق آزاد با کشور‌های هدف و توسعه همکاری و همگرایی اقتصادی منطقه‌ای کشور برای کسب درآمد ارزی و ایجاد ارزش افزوده، مقرر شد سازمان توسعه تجارت ایران همکاری و مساعدت لازم برای تشکیل مناطق آزاد بین مرزی و فرامرزی را به عمل آورد.

این تفاهم‌نامه میان سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور منعقد شد.

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: استفاده گسترش ظرفیت مناطق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان توسعه تجارت ایران شورایعالی مناطق آزاد توسعه صادرات گسترش بازار تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

فرزاد محمدی  اظهار کرد: موضوع راهبری خوشه‌ها بحثی مفصل است که در این راستا خوشه پلاستیک را در سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد کردیم که خروجی خوبی داشت و نیاز‌های این خوشه تامین شدند.

وی از تشکیل کلینیک کسب و کار در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این کلینیک، افراد به صورت سیار از واحد‌های صنعتی استان بازدید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در ادامه با بیان اینکه پایانه صادراتی در استان فعال شده است، بیان کرد: این پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا فعال شده و در صدد هستیم واردات خارج از منطقه نیز از طریق این پایانه انجام شود که خوشبختانه مجوز بهره‌برداری از آن نیز اخذ شده است.

محمدی، امکان دسترسی یکسان تولیدکنندگان به خدمات با هزینه مناسب، کنترل و حفظ کیفیت مطلوب در محصولات جهت رعایت استاندارد‌های بازار‌های صادراتی و بهره‌گیری از خدمات مشاوره تحقیق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازار‌های جهانی را از مزیت‌های مهم پایانه صادراتی در استان ذکر کرد.

وی افزود: همچنین به طور جدی پیگیر ایجاد زیرساخت و الزامات منطقه ویژه اقتصادی هستیم تا این منطقه تا پایان سال ۱۴۰۳ به مدار خدماتی وارد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اما در مجموع همه تلاش برای این است که مشکلات حوزه تولید و صنعت استان برطرف شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا