Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@16:55:25 GMT

خبر مهم باقری از مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۶۵۶۲

خبر مهم باقری از مذاکرات وین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران، باقری شب گذشته پس از پایان جلسات با طرف‌های مقابل، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و به خبرنگاران بیان داشت که گفت‌وگوها خوب پیش می‌رود. این در حالیست که دیروز مذاکره کننده ارشد روسیه هم گفته بود که فاکتورها و پیش‌نیازهای لازم برای موفقیت مذاکرات وجود دارد و شانس دست‌یابی به توافق زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همزمان با این که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین شتاب بیشتری گرفته و شنیده‌ها از کاهش اختلاف‌نظر کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها حکایت دارد، علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران می‌گوید که مذاکرات خوب پیش می‌رود. 

چشم‌انداز توافق در وین روشن‌تر شد؛ تاکتیکی که ناکام ماند

رایزنی طرف‌های برجام با آمریکا | رضایت همه طرف‌ها از روند مذاکرات

ایران برخی خواسته‌هایش را کنار گذاشت! | اکنون زمان تهدید ایران نیست

شب گذشته جلسات دو و چندجانبه میان مذاکره کننده ارشد ایران و روسای هیات‌های سه کشور اروپایی و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ به پایان رسید. 

هیات‌های طرف مقابل سپس راهی هتل ماریوت شده اندکه درست مقابل هتل کوبورگ قرار دارد تا با هیات آمریکایی درباره آخرین وضعیت مذاکرات رایزنی کنند. صبح امروز هم جلسات مشترکی میان مذاکره کنندگان ارشد ایران، تروئیکا و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد. 

گزارش‌ها حاکیست که نقاط اختلافی میان کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها به نسبت دور قبل رو به کاهش گذاشته و روند مذاکرات روان‌تر شده است. هم زمان جلسات کارشناسی میان ایران و گروه ۱+۴ نیز با تمرکز بر محور رفع تحریم‌ها جریان دارد و طرف‌ها به پیشرفت‌های مطلوبی دست پیدا کرده‌اند. 

قریب به اتفاق هیات‌ها بر لزوم تداوم گفت‌وگوها تا رسیدن به توافق نهایی برای احیای توافقات سال ۹۴ تاکید دارند. 

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران می‌گوید هرچقدر طرف مقابل ما آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی‌تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم. 

او با این حال تاکید دارد، در صورتی که توافق حاصل شود ابتدا طرف نقض کننده برجام یعنی ایالات متحده آمریکا باید تحریم را لغو کند و جمهوری اسلامی ایران پس از انجام راستی‌ازمایی، اقدامات هسته‌ای را در چارچوب توافق صورت خواهد داد. 

باقری دیشب پس از پایان جلسات با طرف‌های مقابل، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و به خبرنگاران بیان داشت که گفت‌وگوها خوب پیش می‌رود. این در حالیست که دیروز مذاکره کننده ارشد روسیه هم گفته بود که فاکتورها و پیش‌نیازهای لازم برای موفقیت مذاکرات وجود دارد و شانس دست‌یابی به توافق زیاد است. 

درحالی که هیات‌ها تا رسیدن به نتیجه نهایی مصمم به ادامه مذاکرات هستند اما به خاطر تعطیلات پایان سال میلادی گفت‌وگوها از روز جمعه به مدت سه روز متوقف و از دوشنبه پیگیری می‌شود. انریکه مورا که هماهنگی بین هیات‌ها و جلسات برجام را برعهده دارد قرار است فردا خبرنگاران را از آخرین وضعیت گفت‌وگو مطلع کند. 

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که اگر طرف‌های مقابل، مذاکراتی را که در این مرحله شروع شده است با حسن نیت ادامه بدهند، دست یافتن به یک توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

کد خبر 646639 برچسب‌ها علی باقری هسته‌ای - برجام مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علی باقری هسته ای برجام مذاکرات وین هسته ای مذاکرات مذاکره کننده ارشد روند مذاکرات ارشد ایران گفت وگوها تحریم ها هیات ها طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

برخی منابع فاش کردند مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده در مقابل تعلیق عملیات حمله به رفح، مذاکرات میان این رژیم و جنبش حماس را بار دیگر از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، برخی منابع شبکه ماهواره‌ای «العربیه» فاش کردند که مصر به رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و نیز رئیس شین‌بت (سرویس امنیت داخلی این رژیم) ابتکار عملی را برای تعلیق یورش به رفح ارائه کرده و به آنها پیشنهاد داده در مقابل توقف این عملیات، مذاکرات احیا شود.

این منابع اظهار کردند: مصر پیشنهادی از طرف جنبش حماس به اسرائیل داد که در مقابل طرحی برای ایجاد یک دولت، تنش‌ را متوقف کند.

آنها شرح دادند: تنظیم توافقنامه آتش‌بس در حال حاضر دارای سه مرحله تبادل اسرا است که هر مرحله شش هفته ادامه دارد.

پیش از این «اوفیر جندلمن» سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی با پایگاه خبری العربیه مدعی شده بود، تصمیم برای حمله به رفح و تعقیب نیروهای حماس در آنجا و در غزه گرفته شده و این عملیات باید برای «نابودی» کامل این جنبش اجرا شود.

«اسکای نیوز» عربی نیز گزارش داد، هیاتی از مصر فردا (جمعه) در راستای تلاش برای بازگرداندن حماس و رژیم صهیونیستی به میز مذاکرات، راهی سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز این خبر را تایید کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای