Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران، باقری شب گذشته پس از پایان جلسات با طرف‌های مقابل، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و به خبرنگاران بیان داشت که گفت‌وگوها خوب پیش می‌رود. این در حالیست که دیروز مذاکره کننده ارشد روسیه هم گفته بود که فاکتورها و پیش‌نیازهای لازم برای موفقیت مذاکرات وجود دارد و شانس دست‌یابی به توافق زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همزمان با این که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین شتاب بیشتری گرفته و شنیده‌ها از کاهش اختلاف‌نظر کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها حکایت دارد، علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران می‌گوید که مذاکرات خوب پیش می‌رود. 

چشم‌انداز توافق در وین روشن‌تر شد؛ تاکتیکی که ناکام ماند

رایزنی طرف‌های برجام با آمریکا | رضایت همه طرف‌ها از روند مذاکرات

ایران برخی خواسته‌هایش را کنار گذاشت! | اکنون زمان تهدید ایران نیست

شب گذشته جلسات دو و چندجانبه میان مذاکره کننده ارشد ایران و روسای هیات‌های سه کشور اروپایی و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ به پایان رسید. 

هیات‌های طرف مقابل سپس راهی هتل ماریوت شده اند که درست مقابل هتل کوبورگ قرار دارد تا با هیات آمریکایی درباره آخرین وضعیت مذاکرات رایزنی کنند. صبح امروز هم جلسات مشترکی میان مذاکره کنندگان ارشد ایران، تروئیکا و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد. 

گزارش‌ها حاکیست که نقاط اختلافی میان کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها به نسبت دور قبل رو به کاهش گذاشته و روند مذاکرات روان‌تر شده است. هم زمان جلسات کارشناسی میان ایران و گروه ۱+۴ نیز با تمرکز بر محور رفع تحریم‌ها جریان دارد و طرف‌ها به پیشرفت‌های مطلوبی دست پیدا کرده‌اند. 

قریب به اتفاق هیات‌ها بر لزوم تداوم گفت‌وگوها تا رسیدن به توافق نهایی برای احیای توافقات سال ۹۴ تاکید دارند. 

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران می‌گوید هرچقدر طرف مقابل ما آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی‌تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم. 

او با این حال تاکید دارد، در صورتی که توافق حاصل شود ابتدا طرف نقض کننده برجام یعنی ایالات متحده آمریکا باید تحریم را لغو کند و جمهوری اسلامی ایران پس از انجام راستی‌ازمایی، اقدامات هسته‌ای را در چارچوب توافق صورت خواهد داد. 

باقری دیشب پس از پایان جلسات با طرف‌های مقابل، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و به خبرنگاران بیان داشت که گفت‌وگوها خوب پیش می‌رود. این در حالیست که دیروز مذاکره کننده ارشد روسیه هم گفته بود که فاکتورها و پیش‌نیازهای لازم برای موفقیت مذاکرات وجود دارد و شانس دست‌یابی به توافق زیاد است. 

درحالی که هیات‌ها تا رسیدن به نتیجه نهایی مصمم به ادامه مذاکرات هستند اما به خاطر تعطیلات پایان سال میلادی گفت‌وگوها از روز جمعه به مدت سه روز متوقف و از دوشنبه پیگیری می‌شود. انریکه مورا که هماهنگی بین هیات‌ها و جلسات برجام را برعهده دارد قرار است فردا خبرنگاران را از آخرین وضعیت گفت‌وگو مطلع کند. 

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که اگر طرف‌های مقابل، مذاکراتی را که در این مرحله شروع شده است با حسن نیت ادامه بدهند، دست یافتن به یک توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

کد خبر 646639 برچسب‌ها علی باقری هسته‌ای - برجام خبر ویژه مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علی باقری هسته ای برجام خبر ویژه مذاکرات وین هسته ای مذاکرات مذاکره کننده ارشد روند مذاکرات ارشد ایران گفت وگوها تحریم ها هیات ها طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در اجتماع پرشور مردم شاهرود با بیان اینکه بسیار خرسندم امروز در جمع شما مردم شاهرود حضور پیدا کردم، اظهار داشت: مردم این دیار در تاریخ آنچه دارند افتخار است و دلداده امام رضا (ع) هستند.

بیشتر بخوانید؛ سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی

وی با اشاره به ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم مردمان این دیار افزود: مردم شاهرود پس از انقلاب نیز در برابر دشمنان قاططعانه ایستادند و در دفاع مقدس جانانه از وطن دفاع کردند و در دفاع حرم نیز مدافعان این استان خوش درخشیدند.

رئیسی با اشاره به فرهیختگان و نام‌آوران منطقه استان سمنان به ویژه شاهرود تصریح کرد: امروز به فرموده رهبر انقلاب با وجود همه دشمنی‌ها، به دلیل مواضع به حق نظام و اهدافش بلندش و ایستادگی مردم ایران اسلامی در برابر استبداد و استکبار جهانی، در موضع برتر و رو به جلو قرار داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه امت اسلام به حقایت ایران اسلامی در دفاع از فلسطین و ضدیت با اسرائیل پی برده‌اند، اضافه کرد: امروز قاطعانه در دفاع از فلسطین ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از کارخانجات راکد به چرخه تولید بازگشته و نرخ بیکاری کاهش یافته است اما باید همچنان بر افزایش تولید و پیشرفت کشور متمرکز باشیم، تصریح کرد: امروز به قله نزدیک شده ایم و دولت هرگز خستگی و ناامیدی نداریم و این ادبیات نباید در کشور جایی داشته باشد و موانع را از پیش پای مردم، تولیدکنندگان، صنعتگران و ‌... برمی‌داریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: رشوه و فساد نباید در این دولت جایی داشته باشد؛ این موضوعات سبب ناامیدی مردم خواهد شد لذا از مدیران می‌خواهم به جد به زیرمجموعه‌های خود نظارت بیش از پیش داشته باشند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسرائیلی‌ها فکر کردند می‌توانند ایران را مورد تجاوز قرار دهند و به سفارت ایران حمله کردند، لذا باید تنبیه می‌شدند و ملت بزرگ ایران آنها را تنبیه کرد، تاکید کرد: اگر اسرائیل خطا ‌کند، اگر اشتباه کند و بخواهد کوچک‌ترین تعرضی به خاک ایران کند، بداند چنان پاسخی خواهیم داد که اسرائیل و حامیانش پشیمان خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مذاکره با برخی کشورهای‌ غربی به آنها گفتنم مبادا با زبان زور با ملت ایران سخن بگویید؛ ملت ایران دارای منطق است و زورگویی دورانش تمام شده است، گفت: هرگز میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد و دشمنان بدانند اگر بخواهند با زبان زور با ملت ایران سخن بگویند با تمام قدرت در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: گذشت زمانی که با برجام 1 و 2 می‌خواستند بر روی موشک‌های ایران مذاکره ‌کنند؛ در دولت سیزدهم هرگز اجازه نخواهیم داد با قدرت دفاعی ایران کسی مذاکره کند.

منبع: تسنیم

در حال تکمیل...

کد خبر: 1227607 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر
  • پیام بسیار مهم مذاکره از ایران به غرب
  • رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی در دولت سیزدهم شتاب گرفتند
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • پس از عملیات ایران علیه اسرائیل، مذاکرات بین اسرائیل و حماس متوقف شده است
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • مذاکره باشگاه تراکتور با بردیف برای هدایت دوباره تیم تبریزی
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند