Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:39:40 GMT

مسابقه کتابخوانی کانون خدمت رضوی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۶۸۷۶

مسابقه کتابخوانی کانون خدمت رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، هانیه بختیاری معاون مرکز افق آستان امام زادگان پنج تن (ع) لویزان با اعلام این خبر گفت: معاونت فرهنگی و مرکز افق آستان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین همه اقشار و رده‌های سنی در تلاش است مطابق گذشته مسابقات کتابخوانی و اهدای کتاب برگزار کند اما در دو سال گذشته و با همه گیری ویروس کرونا این مسابقات رویکرد مجازی محور به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانیه بختیاری افزود: به صورت مجازی مسابقه کتابخوانی آنلاین با هدف معرفی دو کتاب «من در آسمانم» خاطرات شهیده مدافع سلامت و کتاب «من از چیزی نمی‌ترسم» دلنوشته های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همزمان با برگزاری مسابقه ۳۰ نسخه از هر کتاب به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد، افزود: شرکت کنندگان می‌توانند علاوه بر شرکت در مسابقه سوالات طراحی شده از دو کتاب که ۸ و ۱۵ ماه جاری برگزار می‌شود، در مسابقه خلاصه نویسی هر دو کتاب نیز شرکت کنند.

بختیاری با اشاره به برگزاری مسابقات آنلاین در حاشیه این مسابقه بیان کرد: همزمان مسابقات کتابخوانی ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان نیز به صورت مجازی از سوی آستان امامزادگان پنج تن لویزان علیهم السلام برگزار می‌شود.

کد خبر 5387061

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی مسابقه کتابخوانی فعالیت های قرآنی قرآن کریم انقلاب اسلامی ایران فعالیت های قرآنی قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی حضرت زهرا س ایام فاطمیه قرآن معرفی کتاب هیات مذهبی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مسابقات قرآنی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شبکه قرآن و معارف سیما برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: نمایشگاه کتاب که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، مهمترین رویداد فرهنگی کشور است و به دلیل بین‌المللی بودن این رویداد، از دیگر کشورها نیز برای عرضه کتاب به ایران می‌آیند، به همین دلیل این نمایشگاه از ظرفیت‌های بالایی در زمینه دیپلماسی فرهنگی برخوردار است.

وی افزود: بسیاری از گروه‌های جامعه هر ساله منتظر و پیگیر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند و اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با این نمایشگاه را رصد می‌کنند. فکر می‌کنم به هر میزانی که کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب را بالا ببریم و کتاب‌های کیفی‌تری عرضه کنیم تأثیر آن را در جامعه و فرهنگ کشور خواهیم دید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نمایشگاه کتاب را گردهمایی بزرگ کتابخوانی و کتاب دوستی در ایران دانست و ادامه داد: نمایشگاه کتاب به نوعی شب قدر کتاب‌خوانان و کتاب دوستان است و هر میزان کیفیت برگزاری آن بهتر باشد و کتاب‌هایی که در دسترس مردم نیست در نمایشگاه توسط ناشران عرضه شود در کتابخوانی کشور هم اثر مثبت دارد.

طباطبایی‌نژاد داشتن برنامه‌های فرهنگی مروج کتابخوانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ضروری عنوان کرد و گفت: با برنامه‌های متنوع می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بهبود بخشید، یکی از رسالت‌های نمایشگاه می‌تواند رصد وضعیت کتابخوانی کشور باشد. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد و یکی از دغدغه‌های مهم اعضای این کمیسیون حوزه کتاب و مطالعه در جامعه است.

وی بیان کرد: وضعیت کتاب و کتابخوانی، کتابخانه‌ها و نمایشگاه کتاب مورد توجه کمیسیون فرهنگی است و نظارت و ارزیابی سالانه‌ای از وضعیت این حوزه توسط گزارش‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی دریافت می‌کند، انجام می‌دهد.

نماینده مردم اردستان در مجلس یادآور شد: در موضوع بودجه کارهای خوبی در چهارسال گذشته انجام داده‌ایم و رایزنی‌های خوبی در این رابطه بین دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور شکل گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که از دوران نوجوانی و طلبگی به طور مرتب از نمایشگاه کتاب بازدید داشته است، خاطرنشان کرد: خاطرات خوبی از نمایشگاه دارم و حضور این حجم از کتاب دوست و کتابخوان در نمایشگاه همیشه برایم جذاب بوده است.

گفتنی است سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6080396

دیگر خبرها

  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • اهدای مدال جهانی آلیش به موزه آستان قدس رضوی
  • هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • ارایه خدمت پزشکی و بهداشتی ارتش در گچساران
  • برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر