Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نجمه‌ السادات مصلی‌ نژاد متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم  بیان کرد: در باور عام این موضوع شکل گرفته که مصرف کندر و مویز در سه ماه اول بارداری نقش موثری در افزایش هوش جنین دارد،  این باور درست نیست و یک یا دو نوع ماده غذایی خاص هیچ تاثیر شناخته شده‌ای روی جنین ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: در بارداری باید از تمام دسته‌های غذایی مانند پروتئین، کربوهیدرات، غلات و حبوبات سبزی و میوه‌ها استفاده کرد.

مصلی‌ نژاد ادامه داد:‌ هیچ نوع گیاهی به صرف گیاه‌بودن مفید نیست هر گیاهی عوارضی دارد که برای ما ناشناخته است که گاهی گیاهان عوارض کشنده یا ناتوان‌کننده دارند. ایجاد بیش‌ فعالی یکی از عوارض مصرف کندر است که توصیه نمی‌شود.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم افزود: کلیدواژه هوش و کندر آن قدر همه را درگیر خود کرده که هیچ کس به ورزش فکر نمی‌کند.

او گفت: کُندُر نوعی صمغ مانند سقز است و افزون بر خوراکی بودن به عنوان خوشبو کننده در آتش افکنده می شود. 

مصلی نژاد بیان کرد: مواد غذایی حاوی فسفر هچ تاثیری روی هوش جنین و سلامت او ندارد و مادران بارداران فقط دوبار در هفته اجازه مصرف غذاهای دریایی را دارند چون این نوع غذاها حاوی جیوه  بوده و خطرناک است.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم تصریح کرد: تغذیه به عنوان یکی از موارد اثرگذار داخل رحمی مهم مؤثر بر رشد جنین است که می‌تواند به طور دائم تغییر کند.

او ادامه داد: برای تقویت هوش جنین در دوران بارداری مادر باید از یک تغذیه سالم و متعادل پیروی کند و در دوران بارداری تحرک کافی داشته باشد. 

مصلی نژاد افزود: مطالعات علمی نشان داده که وزن بیش از حد سنگین جنین در رحم مادر با عوامل موثر بر هوش آن در ارتباط است و شنوایی، بینایی و توانایی به دست آوردن دانش را در جنین کاهش می دهد.

 متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه  در دوران بارداری مادر باید روند افزایش وزن خود را کنترل کند، گفت: مادر برای تقویت هوش جنین در دوران بارداری باید از مصرف سیگار، الکل و مواد غذایی مضر خودداری و  آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده، نور خورشید به میزان کافی دریافت کند، تنوع غذایی داشته باشد و مصرف مکمل ها را فراموش نکند. 

او بیان کرد:‌ مهم‌ترین عامل رشد مغزی کودک آرامش مادر در دوران حاملگی و پس از زایمان است،دلشوره مادر اثرات منفی روی رشد مغزی کودک دارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است. 

انتهای پیام/ت

 

 
   

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارداری سقط جنین دوران بارداری هوش جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بدنبال تماس همراهان بیمار با مرکز پیام اورژانس استان با شکایت مادر باردار، بلافاصله کارشناس تریاژ تلفنی مرکز پیام، ضمن راهنمایی بیمار و همراهان، سریعا نزدیکترین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را به محل فوریت اعزام می‌کند.   کارشناسان اورژانس آقایان کچلانلو و جعفرزاده بعد از حضور بر بالین بیمار با معاینه وضعیت بالینی وی، متوجه زایمان قریب الوقوع مادر باردار نوزاد دوقلو می‌شوند.   با توجه به وضعیت آناتومیکی نوزادان حین زایمان، مبنی بر تولد یکی از نوزادن با وضعیت سر و یکی دیگر با وضعیت پا (زایمان بریج)، مدیریت مادر باردار انجام شده و کارشناسان اورژانس با مهارت و توانایی مثال زدنی خود نوزاد دو قلو را در منزل بیمار بدنیا آورده و جان مادر و نوزادان را نجات می‌دهند.   مادر و نوزاد دوقلو بعد از حمایت‌های بدو زایمان و تولد، با مراقبت‌های پیش بیمارستانی به بیمارستان شهید بهشتی چالدران انتقال یافتند.   در حال حاضر، وضعیت مادر و نوزاد دو قلو که هر دو دختر می‌باشند پایدار بوده و دربیمارستان شهید بهشتی چالدران تحت نظر می‌باشند.

دیگر خبرها

  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • مسکن های بی خطر در دوران بارداری
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار
  • ممنوعیت‌های غذایی در دوران بارداری