Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز پنجشنبه ۹ دی‌ماه در دومین روز از سفر خود به استان گلستان از مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان گلستان در شهر گرگان بازدید کرد و از نزدیک در جریان میزان پیشرفت مراحل مختلف این پروژه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بر لزوم تسریع در ساخت و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان گلستان تأکید کرد.

معاون رئیس جمهور در ادامه در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و برنامه‌های پیش روی این مجموعه پرداخت.

آیت الله نورمفیدی نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت پاسداشت یاد و خاطره شهدا گفت: همانگونه که پس از عاشورا، کاروان اهل بیت (ع) فرهنگ‌سازی کردند و باعث ماندگاری آن حماسه عظیم شدند، امروز نیز ترویج و تبلیغ فرهنگ شهدا امری بسیار ضروری است. انقلاب اسلامی دشمنانی داشته و در آینده نیز خواهد داشت و همواره نیاز به فرهنگ شهادت برای مقابله با این دشمنان داریم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با روی خوش و بهترین اخلاق با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مواجه شوند تا خدای ناکرده فاصله‌ای بین این عزیزان با بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان ایجاد نشود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه با محوریت فرهنگ عاشورا و هشت سال دفاع مقدس باید کارهای اساسی، دقیق و فرهنگی برای حل مشکلات انجام داد، ادامه داد: هنرمندان نقش مؤثری در نشر فرهنگ شهدا دارند و باید از جاذبه‌های هنر برای ارتباط نزدیک مردم با شهدا استفاده کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با حضور در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان گلستان خاطرنشان کرد: وقتی از تکریم خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران صحبت می‌کنیم در واقع از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صحبت می‌کنیم. مهم‌ترین وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، زیرا فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه زنده و جاری باشد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: خدماتی که دولت در قبال خانواده‌های معظم شهدا ارائه می‌دهد حداقل کاری است که باید در قبال این عزیزان انجام داد. تکریم این عزیزان وظیفه‌ای عمومی است که شامل حال تمام مسئولان و شهروندان می‌شود.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال جاری از سوی دولت توجه خوبی به موضوع ایثارگران شده است، اظهار داشت: این بودجه نیاز به تقویت دارد و امیدواریم این موضوع مورد توجه ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باشد.

معاون رئیس جمهور گلزارهای شهدا را مکانی مقدس دانست که باید تبدیل به اماکن فرهنگی شوند و افزود: تمام دستگاه‌های فرهنگی باید در تبدیل کردن گلزارهای مقدس شهدا به زیارتگاه فعال باشند و این اماکن محل تجمع و زیارت عموم مردم شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: موزه شهدای استان گلستان می‌تواند در قسمتی از ساختمان موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار برپا شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به برنامه ساخت سالانه یک فیلم سینمایی یا سریال با محوریت شخصیت‌های برجسته ایثار و شهادت در هر استان گفت: امیدواریم در اجرای این طرح دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی نیز حضور و همراهی خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه درمان ایثارگران گفت: بخشی از این مشکلات به دلیل فرایندهای مدیریتی است که در حال اصلاح آن‌ها هستیم اما بخش مهمی نیز مربوط به محدودیت‌های منابع و بودجه است که مشکلاتی را در زمینه پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان به وجود می‌آورد.

معاون رئیس جمهور افزود: در این زمینه نیازمند همراهی و همکاری مجموعه‌های درمانی هستیم و از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح می‌خواهیم نسبت به همکاری با شرکت بیمه‌گر بیمه تکمیلی درمان ایثارگران اقدام کنند، زیرا این کار در نهایت به تکریم ایثارگران منجر می‌شود که وظیفه همه ما است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص اشتغال ایثارگران گفت: موضوع اشتغال یک دغدغه عمومی برای تمام مردم کشور است و تقاضای اشتغال در جامعه ایثارگری بیشتر از متوسط جامعه است. برای حل این مشکل دو مسیر قانونی طی می‌شود که اولین کار پیگیری استخدام ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی است که مطابق قانون باید انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: از سوی دیگر موضوع اشتغال‌زایی و کارآفرینی با محوریت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران پیگیری می‌شود. روش کار در این زمینه در حال تغییر است، یعنی برخلاف گذشته که تنها موضوع تخصیص وام به این عزیزان انجام می‌شد باید به سمت توانمندسازی ایثارگران حرکت کنیم و اقساط وام آنان از محل درآمد شغل تأمین شود.

وی در خصوص شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان نمونه یک مرد الهی بودند که ابعاد شخصیتی بسیار گسترده‌ای داشتند و تمام این ابعاد قابلیت الگو شدن را دارد.

معاون رئیس جمهور همچنین با خانواده شهید مدافع سلامت «عبدالله عباسی»، جانباز ۵۰ درصد  «بهمن عسگری» و آزاده و جانباز ۵۰ درصد «علیرضا رهدار» دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با جمعی از جانبازان ۷۰ درصد در شهر گرگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهدا حجت‌های سنجش ما در روز قیامت هستند

همچنین سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارشنبه شب ۸ دی‌ماه در ادامه نخستین روز از سفر خود به استان گلستان در یادواره ۵۰۰ شهید خراسانی مقیم استان گلستان که در شهر علی‌آباد کتول برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: در ایامی قرار داریم که مناسبت‌های مختلفی را در خود دارد، ایامی که متعلق به مادر شهیدان حضرت فاطمه (س) است، در آستانه حماسه ۹ دی و سالروز شهادت حاج قاسم عزیز قرار داریم که تمام این مناسبت‌ها را گرامی می‌داریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری اخیراً در سخنانی شهادت را قله‌ای دانستند که برای رسیدن به آن باید مسیری را طی کرد، مسیری که نیاز به شناخت، بصیرت و تلاش دارد. شهادت به هر فردی اعطا نمی‌شود و فرد باید دارای زمینه‌هایی باشد تا به مقام شهادت برسد. وقتی رهبر معظم انقلاب از مکتب حاج قاسم یاد می‌کنند یعنی شهید سلیمانی مجموعه‌ای از تمام خصائص و صفات بوده‌اند که به چنین درجه‌ای رسیدند. شهدا در هیچ بخشی از زندگی به فکر خود نبودند و با تمام وجودشان مشغول تلاش، جهاد و ایثار بودند و سرانجام جاودان شدند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه همه ما وظیفه‌ای در برابر فداکاری و ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان داریم افزود: اگر تجلی انسان کامل شهادت است باید فضا را برای شناخت و حرکت به این سمت فراهم کنیم. خانواده‌های این عزیزان نیز بهترین افراد برای معرفی شهدا هستند و همه ما باید همراه با یکدیگر در مسیر شهدا که همان مسیر امام زمان (عج) است حرکت کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در هفته اخیر توفیق حضور در بین خانواده‌های شهدای ارامنه را داشتیم. خداوند در بین تمام ادیان و اقوام شهدایی را قرار داده است تا به ما یادآوری کند ما می‌توانیم در مسیر آنان حرکت کنیم. شهدا حجت‌های سنجش ما در روز قیامت و روز حساب هستند و بهانه‌ای نداریم که در آن روز بگوییم ما آگاهی نداشتیم، زیرا شهدا در کنار ما بوده‌اند.

در این مراسم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده‌های معظم شهیدان مدافع حرم، شهید قاسم تیموری، شهید اسماعیل زاهد پور، شهید افشین ذورقی، شهید احمد غلامی، شهید مهدی شکوری، شهید جواد سنجه ونلی، شهید محمدرضا شیبانی مجد، شهید سید احسان حاجی حتم لو، شهید یداله ترمیمی، شهید صادق شیبک، شهید مصطفی خوش محمدی، شهید غلامعلی تولی، شهید قاسم غریب، شهید علیرضا صفر پور جاجرمی، شهید قربان نجفی، شهید حجت اله نوچمنی، شهید سید رضا حسینی نوده و شهید سید محمد حسین میردوستی تقدیر به عمل آمد.

همچنین کتاب آلاله‌های رضوی استان گلستان نیز با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران معاون رئیس جمهور مقام معظم رهبری سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگ ایثار و شهادت معاون رئیس جمهور قاضی زاده هاشمی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور‌ با بیان اینکه ایثارگری‌های جبهه مقاومت باید برای نسل جدید بازگو شود، گفت: شهدا با نثار خون خود بر تارک گیتی، مظلومیت را به پرچم ‌اصلی آزادی‌خواهان‌ جهان تبدیل می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نشست هماهنگی ستاد برگزاری دومین کنگره ملی 8 هزار شهید استان گیلان به ریاست امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور‌، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس استان، محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان و دیگر اعضا ‌برگزار شد.

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید کشور در این نشست با بیان اینکه ایثارگری‌های جبهه مقاومت باید برای نسل جدید بازگو شود، اظهار کرد: شهدا با نثار خون خود بر تارک گیتی، مظلومیت را به پرچم ‌اصلی آزادی‌خواهان‌ جهان تبدیل می‌کند.

وی یکی از اهداف اصلی  از برگزاری کنگره شهدای را زنده نگاه داشتن یاد شهدا، ارائه الگوی رفتاری مناسب به جوانان و ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار در جامعه دانست و گفت: برپایی نمایشگاه‌های محتوایی، بازخوانی عملیات و رزمایش‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در کیفیت بخشی و ماندگاری اجلاسیه‌های شهرستانی کنگره ملی شهدای گیلان تأثیرگذار است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با تاکید بر لزوم توجه به مردمی بودن برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان بیان کرد: رزمند‌گانی که از این استان به جبهه رفتند به صورت انتخابی و داوطلبانه حضور یافتند و همچنین مردم این استان در بحث پشتیبانی از جنگ هم زبانزد هستند، اینجا یکی از دو استانی است که بیشترین یادواره شهدا را در آن داریم، یعنی یاد شهدا در اینجا دستگاهی نیست بلکه مردمی شده که بسیار خوب و اثرگذار است.

تمامی نهادها باید در برگزاری کنگره 8 هزار شهید گیلان نقش ایفا کنند

اسدالله عباسی استاندار گیلان ‌نیز در این جلسه با بیان اینکه تمامی نهادها و ارگان‌های فرهنگی باید در برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان نقش ایفا کنند، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید برای بودجه فرهنگی سال آینده خود، برگزاری این کنگره را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به نقش شهدا در حفظ و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده ‌و برگزاری این کنگره‌ها در چله دوم انقلاب ظرفیت موثری برای روبه رو شدن نسل نو با واقعیات فرهنگ رشادت و شهادت است که باید به آن توجه شود.

استاندار گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری باشکوه مراسمات کنگره شهدا بیان کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری باید از ظرفیت هنر در تهیه برنامه‌های اجرایی کنگره 8 هزار شهید استان به شکل مطلوب استفاده شود.

عباسی، گیلان را سرآمد برگزاری مراسم کنگره هشت هزار شهید دانست و افزود: برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در دوره گذشته الگویی برای دیگر استان‌ها شد و حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رنگ و بوی دیگری به آن مراسم بخشید.

وی  با بیان اینکه باید تلاش شود تا کنگره هشت هزار شهید گیلان در سال آینده و با بهترین کیفیت برگزار شود، تصریح کرد: برای انجام این امر به مانند همیشه در انجام امور به شهدا و امام شهدا متوسل شویم، زیرا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل مشغله زیاد قصد حضور در این کنگره را نداشت، ولی بعد از دعوت مادر شهدای گیلانی از ایشان، شهید سلیمانی در آن کنگره شرکت و‌ سخنرانی کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد