Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز پنجشنبه در نشست خود با نخبگان منطقه ۲۲ گفت: طبق برنامه تا سال ۱۴۲۰ باید مترو تهران تکمیل شود و انتقال ۱۰ میلیون نفر از طریق آن انجام شود اما با قابلیت‌هایی که داریم باید بتوانیم  تا چهار سال دیگر خطوط مترو را تکمیل کنیم، البته مشکل منابع وجود دارد و حل این مشکل راهی جز مشارکت مردم ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۲ هزار کیلومتر پیاده راه داریم که مناسب سازی نشده که برای سال آینده ۶۰۰ کیلومتر برای مناسب سازی در نظر گرفته‌ شده و باید در ۶ سال با ضریب فزآینده‌ای مناسب‌سازی پیاده‌ راه‌ها و بعد از آن ابنیه را با توجه به افزایش سالمندان انجام دهیم تا با همین مناسب‌سازی سفرهای داخل محله نیز به صورت پیاده انجام شود. 

شهردار تهران با گرامیداشت یوم الله نهم دی، روز بصیرت گفت: پیام انقلاب ۴ مفهوم آزادی، عدالت، معنویت و پیشرفت است که اگر محقق شود کشور به گلستان تبدیل می‌شود و ما نیز باید با حضور مردم، اهداف انقلاب را دنبال کنیم.

به گفته وی، حاصل کار باید امکان رشد و تعالی انسانها و برخورداری جامعه از آسایش و آرامش را فراهم کند چرا که چنین جامعه‌ای امکان ظهور و بروز استعدادها و ظرفیت‌ها و تشدید تحقق اهداف را فراهم می کند. 

زاکانی با بیان اینکه در کنار ویژگی‌ها و توانمندی‌ها عیوبی داریم که بدون اینکه پروایی از گفتن آنها داشته باشیم، باید آنها را با کمک هم حل کنیم، گفت: اگر در کنار هم قرار بگیریم می‌توانیم جامعه را بسازیم، از یک مسئول به تنهایی اندکی کار بر می‌آید، اما اگر به توان و قدرت مردم گره بخورد، این قدرت و ظرفیت انتهایی نخواهد داشت. 

وی با بیان اینکه تهران سراسر قابلیت است، اگر با مردم به آن دیده شود و فکر و اندیشه پیشروی مطرح شده را یک اراده جمعی و اقدام مناسب همراه کنیم گفت: تهران یک اکوسیستم و بخش‌های متصل به هم است و نگاه بخشی نسبت به موضوعات آن پاسخگوی نیازها نیست و باید جنبه‌های نرم افزاری و سخت افزاری را در کنار هم دنبال کنیم. 

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کمتر از ۴ ماه است که توفیق خدمتگزاری در شهرداری داریم میراثی که در دست ما است نقاط قوتی دارد که باید بپذیریم و بر آن بیفزاییم و نقایصی در آن وجود دارد که  باید حل کنیم و از اشتباهات عبرت بگیریم.

به گفته وی، در شهرداری تلاش کردیم چشم انداز درستی برای همه تهران ترسیم کنیم و در هر منطقه شرایطی را به اقتضای جغرافیا و ویژگی‌های آن منطقه در نظر بگیریم. 

شهردار تهران ادامه داد: همچنین در هر محله شرایطی را فراهم کنیم که نخبگان آن محله برای آن تصمیم بگیرند و محله بر محور نخبگان ساخته شود. ظرفیت‌های مردم را بر مدار نخبگان به عنوان پیشران به حرکت در بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه علم به ظرفیت‌های نخبگان کمتر مورد دقت قرار گرفته نیز گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در جوانی و نوجوانی باید بر تجربه‌های انباشته شده آنان بعد از این دوران  تکیه کنیم و با استفاده از مردم و ظرفیت‌های آنها پروژه‌های مختلف را به گونه‌ای انجام دهیم که گلوگاه‌های جدی را پشت سر بگذاریم. 

شهردار تهران تاکید کرد: باید با فهم درست و انتخاب مطلوب، هویت علمی و فناوری پیدا کند چرا که دانشگاه‌های تهران محور علم و فناوری است، باید پارک‌های علم و فناوری را تشکیل دهیم. باید برای ایجاد این کارها لکه‌های چند ده هکتاری را مشخص و روسای دانشگاه‌ها را برای همکاری دعوت کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: تهران همچنین باید از هویت ورزشی و نشاط برخوردار شود، باید سبک زندگی و شرایط ما هم سنخ با یک جامعه پیشرو شکل بگیرد که برای این کارها نیازمند مردم هستیم و باید برای اجرای کلان پروژه‌ها و خرد پروژه‌ها مردم را به میدان بیاوریم. 

زاکانی افزود: شهرداری در مواجهه با مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی امروز مسئولیت‌های خود را می‌پذیرد و باید درباره کودکان خیابانی، معتادان و تکدی گری مسئولیت داشته باشد بر همین اساس با ۱۰ تا ۱۵ دستگاه هر هفته جلسه داریم تا این مشکلات را حل کنیم و باید به مسائل بنیادی در این موضوعات توجه کنیم.

به گفته وی، همچنین شهرداری متولی موضوع هوای پاک در تهران شده و ۲۳ دستگاه در این باره مسئولیت دارند  که بنا شد شهرداری تهران محور باشد و بقیه بخش‌ها در آن کمک کنند. مباحثی مانند ذرات آلاینده و مباحث حمل و نقلی و غیر حمل و نقلی که در آلودگی موثرند مورد بررسی قرار گیرد.

زاکانی در خصوص منطقه ۲۲ تهران نیز گفت: این منطقه در حالی ساخته شده که نسبت به سرانه‌ های آن غفلت شده که این مساله برای ما پیام سختی دارد که باید کارهای اضطراری را انجام دهیم.

به گفته وی، بحث فاضلاب و آبهای سطحی منطقه را در معرض آسیب قرار می‌دهد و برای ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان منطقه گلوگاه ‌هایی ایجاد می‌کند ضمن اینکه جمعیت فعلی با استقرار همه ساکنان در مجتمع‌ها ۲.۵ برابر و مشکلات بیشتر می شود.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران علیرضا زاکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران علیرضا زاکانی شهرداری تهران شهر تهران علیرضا زاکانی شهردار تهران مناسب سازی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مسوول و فرماندهان بسیج ادارات استان قم، اظهار کرد: خروجی این مجموعه، خدمت به مردم و در راستای انقلاب شکوهمند اسلامی ماست.

وی افزود: جامعه امروز اگر بخواهد در مقابل دشمنان کینه‌توز ما مقاومت کند و توطئه‌های آنان را خنثی سازد، علاوه بر کارکردهایی که مسوولین باید داشته باشند اعم از حل مشکلات اقتصادی، اداری و فرهنگی، باید همدلی و همراهی نسبت به یکدیگر داشته باشند تا این فضای خیرخواهانه، دل‌ها را به هم نزدیک کند و در نهایت موجب گره گشایی از کار خود مردم شود.

امام جمعه قم ابراز کرد: معتقدم بخش قابل توجهی از مسائلی که جامعه با آن درگیر است علاوه بر مسائل اقتصادی و ارزش‌های فرهنگی راجع به مشکلات مردم در مراجعه به ادارات است. عملکرد ادارات در پاسخگویی و حل مشکلات مردم می‌تواند بخش قابل توجهی از رضایت‌مندی یا نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد.

وی ضمن یادآوری شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، خطاب به مسئولین ادارات خاطرنشان کرد: با عزمی آهنین تصمیم بگیرید که گره‌گشای مشکلات مردم باشید و با روی گشاده با ارباب رجوع برخورد مناسب داشته باشید.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موفقیت عملیات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: پیشرفت‌هایی که سبب موفقیت فرزندان این مرز و بوم در پاسخ به رژیم صهیونیستی شد که با استراتژی پیچیده‌ای نیز همراه بود، در شرایط رفاه رقم نخورد. باید قدر نعمت انقلاب را بدانیم که چنین توانمندی را برای کشور به وجود آورده است.

دشمن در تلاش است میان مردم و نظام شکاف ایجاد کند

وی خطاب به مسوولین افزود: در این شرایط که دشمن در تلاش است با سوء استفاده از مسائل مختلف میان مردم و نظام فاصله و شکاف ایجاد کند، باید تلاش کنید تا با راه انداختن کار مردم، رضایتمندی عمومی را افزایش دهید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: راه انداختن کار مردم به معنای انجام کارهای خلاف قانون نیست؛ بلکه اجرای قانون، تلاش در جهت کوتاه کردن بوروکراسی اداری، راهنمایی درست و برخورد مناسب از جمله مصادیق راه انداختن کار مردم در ادارات هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حدیثی از امام رضا (علیه السلام) پرداخت و بیان داشت: از حضرت در خصوص بهترین بندگان خدا سؤال شد. حضرت در جواب چند ویژگی را ذکر کردند «اَلَّذینَ اِذا اَحْسَنُوا اسْتَبْشَرُوا» یعنی کسانی که اگر کار خوبی انجام دهند، احساس نشاط و شادابی می‌کنند «وَ اِذا اَساؤُوا اسْتَغْفَرُوا» و اگر کار ناشایستی از آن‌ها سر بزند، به سرعت در خانه خدا می‌روند و استغفار می‌کنند «وَ اِذا اُعْطُوا شَکَرُوا» و هر گاه چیزی به آنان داده شود، شکر می‌کنند لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم «وَ اِذَا ابْتَلَوْا صَبَرُوا» و وقتی مشکلی پیش آید، صبر می‌کنند «وَ اِذا غَضِبُوا عَفَوا» و در زمان خشم می‌بخشند.

در ابتدای این جلسه، سردار سید جواد هاشمی، مسوول بسیج ادارات استان قم، گزارش مختصری از اقدامات این نهاد ارائه کرد.

کد خبر 6079895

دیگر خبرها

  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مسوولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • اجرای پروژه‌های شهری جدید در شمال تهران از اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک