Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:55:53 GMT

ثبت نام ۴۶ هزار نفر زنجانی در نهضت ملی مسکن

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۰۱۱۴

ثبت نام ۴۶ هزار نفر زنجانی در نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، بهزاد کردلو، به آمار ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تا ۵ دی ماه سالجاری بیش از ۴۶ هزار و ۸ نفر در این طرح ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان ۳۴ هزار و ۴۵۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، اظهار داشت: همچنین ۳ هزار و ۴۵۶ نفر در شهرستان ابهر و در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر هم ۸ هزار و ۱۰۰ نفر در این طرح نام نویسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، استقبال زنجانی‌ها از ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: سهمیه پیش بینی شده برای ساخت مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور برای چهار سال آینده ۴ میلیون واحد است که از این تعداد ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد سهمیه استان است.

کردلو با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی برای چهار سال آینده در قالب‌های متنوع برای اقشار مختلف جامعه در استان زنجان ساخته می‌شود، تاکید کرد: تولید مسکن در بخش روستایی به تعداد ۲۰ هزار واحد، استیجاری ۳ هزار و ۲۳ واحد، ۱۲ هزار و ۲۸ واحد توسط بخش خصوصی، در محلات هدف بازآفرینی ۹ هزار و ۲۱ واحد، همچنین در قالب تفاهم نامه‌های منعقده ۹ هزار و ۲۱ واحد، برای دهک‌های متوسط به بالا هم ۳ هزار و ۷ واحد و تامین مسکن برای گروه‌های با درآمد متوسط به پایین ۳ هزار و ۷ واحد و گروه‌های کم درآمد هم ۱۲ هزار و ۲۸ واحد تعیین شده است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان، کلنگ ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد زده شد و ۳ هزار و ۴۷۴ واحد مسکونی هم در قالب فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن پیمان سپاری شد و در حال اجرا است.

کردلو با بیان اینکه در کل بیش از ۲۱ هزار و احد مسکونی در این استان در حال اجرا است، یاد آور شد: تامین زمین برای ۲۱ هزار واحد مسکونی در استان صورت گرفته و پیمان سپاری شده است.

وی ادامه داد: این استان در فاز نخست نهضت ملی مسکن به لحاظ تایید نهایی متقاضیان، ثبت نامی ها، تخصیص پروژه و مبلغ واریزی نسبت به جمعیت، رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان بیان داشت: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رئیس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

کد خبر 5388052

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن راه و شهرسازی زنجان طرح ملی مسکن 9 دی ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی گرگان آمار کرونا کرمانشاه سفر رئیس جمهور به قم حماسه نهم دی ماه فتنه 88 واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا آلودگی هوا ایلام طرح نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی استان زنجان ۳ هزار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این‌که نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است،گفت:مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی با ظرفیت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است. - اخبار اقتصادی -

ارسلان مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، اظهار کرد: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهرهای جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از 41 هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و 850 هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

وی بیان کرد: تاکنون 1500 پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از 48 هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی  زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

وی شهرک‌سازی در حریم شهرها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های اجرا طرح‌ نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی 57 شهرک مسکونی به مساحت بیش از 20 هزار هکتار و با ظرفیت ساخت 400 هزار واحد در کشور انجام شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به این‌که یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است ادارات کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن همانطور که از نام آن پیداست یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد