Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت ۹ دی در محل مصلی امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: حماسه ۹ دی این پیام را منتقل کرد که امکان فروپاشی ایران از داخل وجود ندارد و ملت ایران هیچ کار غربی‌ها را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت و نور خدا در این سرزمین خاموش شدنی نیست.

سردار «علی‌محمد نائینی» در مراسم گرامیداشت ۹ دی در جمع مردم استان ایلام با بیان تسلیت شهادت مظلومانه حضرت فاطمه الزهرا سلام علیها و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم، شهدای سلامت و سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی، سرباز ولایت و هویت مردم ایران بود و با شهادتش مقاومت را افزایش داد و به قول شیخ نصرالله شهید سلیمانی یک ملت اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استان ایلام، با حضور علمای بزرگ، سرداران، عشایر و مردم بسیجیش سرزمین مجاهدت و شهادت شد؛ سرزمینی که سردارانی چون سلیمانی، باکری و همت در آن به شهادت رسیدند، افزود: ایلام سرزمین تحسین برانگیز و تاریخ غرور آفرینی دارد و این راه با وقوع انقلاب اسلامی آغاز شد.

وی ادامه داد: استان ایلام قبل و بعد از شروع جنگ ۲۴۲ عملیات و ۴۳۱ بار مورد تحرکات مرزی قرار گرفت. ۳۷۷ شهید و مجروح داد و با داشتن ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در دوران قبل از جنگ تحمیلی محل ناامنی و تصرفات مرزی قرار گرفت. به گونه‌ای که کشور عراق ابتدا توانست با پدافند سنگین، دهلران، موسیان، مهران، چنگوله و شرهانی را تصرف کند و مردم آن شهرها را آواره نماید. اما مردم ایلام، شهرهای خود را ترک نکردند و به دفاع برخواستند، از آوارگان استقبال کردند و در عملیات‌های مختلف سربلند بیرون آمدند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، استان ایلام ۲۶۰ بار مورد تهاجم هوایی و موشکی عراق قرار گرفت، ۶۰ هزار بسیجی در جبهه داشت و بیش از ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار مجروح به همراه ۳۳۷ آزاده تقدیم انقلاب کرد، خاطر نشان کرد: ۴۸ عملیات محدود، کوچک و بزرگ در مناطق مرزی ایلام با کشور عراق برای آزادسازی سرزمین ایران با انجام عملیات‌های چون محرم، والفجر، عاشورا و کربلای یک صورت گرفت.

وی افزود: حتی در روزهای پایانی جنگ و علیرغم پذیرش قطعنامه؛ ایلام مورد تعرض قرار گرفت و بخشی از آن اشغال شد که با تشکیل هسته‌های مقاومت، عراقی‌ها مجبور به عقب‌نشینی شدند. در حال حاضر نیز مرزهای استان ایلام میزبان بخش وسیعی از زوار اربعین امام حسین (ع) است و این افتخار دیگر برای استان می‌باشد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در بخشی از صحبت‌ها با بیان اینکه حماسه ۹ دی و ماندگاری آن در تاریخ انقلاب و اینکه خلق این حماسه‌ی مردمی در طول تاریخ دستخوش تحریف قرار نگیرد، ابتکار مقام معظم رهبری بود، تصریح کرد: این روز تجلی حمایت خداوند و روزی درس‌آموز بود همانگونه که در روایات معصومین به روزهای خدا مانند روز فتح مکه، روز قیام امام مهدی (عج)، روز قیامت و... اشاره شده است در تاریخ انقلاب نیز روز ۱۵ خرداد، ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین، فتح خرمشهر، روز آزادسازی مهران و... یوم الله نام گذاشته شده‌اند و یا ۱۳ دی‌ماه روز شهادت سردار دلها نیز یک یوم الله دیگر نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه نهم دی‌ماه ۸۸ نیز یوم الله است، گفت: نهم دی پاسخی به جنگ نرم و پیچیده‌ی دشمنان غربی بود. دشمنانی که امید به پایان بخشبدن به انقلاب اسلامی داشتند. به همین جهت باید گفت حرکت مردم در ۹ دی ارزش مضاعفی دارد و تعبیر مقام رهبری در فضای غبارآلود سال ۸۸، که مردم بصیرت شناسی خود را عاشورایی به نمایش گذاشتند و آن را تبدیل به حماسه‌ای بزرگ کردند.

سردار نائینی یادآوری کرد: فتنه به حدی بزرگ بود که رهبر انقلاب در ۵۴ نوبت به تبیین ابعاد فتنه پرداخت و همین امر، فتح ملت ایران در ۹ دی‌ماه را ارزشمند و مهم جلوه می‌دهد. اما متاسفانه رسانه‌ها، نخبگان، جامعه تبیینی، فعالین فرهنگی و هنری کمتر به تبیین این حماسه پرداختند، حماسه‌ای که در کمتر از ۴۸ ساعت بیش از ۴۰ میلیون را بر علیه توطئه عظیم دشمن به حرکت در آورد.

وی با بیان اینکه حرکتی مردم ایران، تجلی ولایت‌مداری، بصیرت، همبستگی ملی و واکنش عاشورایی بود، خاطر نشان کرد: خبرنگاران خارجی که جهت پوشش ابعاد مختلف حضور مردم در ۹ دی‌ماه به ایران آمدند، حماسه‌ی ۹ دی را با راهپیمایی ۲۲ بهمن ۵۷ مقایسه کردند و در واقع هیچ قدرتی نتوانست عظمت حماسه ۹ دی را کتمان کند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: مردم ۱۳ استان کشور از جمله ایلام در روزهای ۷ و ۸ دی‌ماه عاشورایی به صحنه آمدند تا به ۲۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی بگویند صادقانه پای نظام و رهبری ایستاده‌ایم. بنابراین این فرهنگ عاشورا بود که دقیقا مانند جنگ تحمیلی، مردم را به میدان آورد بخصوص زمانی که فهمیدند این فتنه هدفی جز براندازی نظام ندارد.

سردار نائینی با تاکید بر اینکه تبیین به موقع رهبر انقلاب باعث شد مردم راه درست را پیدا کنند، افزود: تبیین، جنگ تحریف را شکست داد و تهدید را از بین بُرد و این پیام را منتقل کرد که امکان فروپاشی ایران از داخل وجود ندارد و ملت ایران هیچ کار غربی‌ها را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت و نور خدا در این سرزمین خاموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه عده‌ای قصد دارند این حماسه‌ی بزرگ را در حد یک اعتراض به انتخابات سیاسی تنزل بدهند، گفت: اگر فتنه درست روایت نشود و با انکار فتنه و به دروغ، روایت خود را منعکس کنند جای ظالم و مظلوم تغییر می‌کند بدین جهت باید گفت تبیین و روایت این حماسه یک کار جهادی است چرا که امروز جنگ تحریف شناختی تبدیل به یکی از ابعاد جنگ نرم شده است و راه مقابله با آن در دست گرفتن روایت حوادث مهم و تاریخی با بهره‌گیری از رسانه‌های نوظهور است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: فتنه ۸۸ خسارت‌های زیادی به مردم و انقلاب وارد کرد، بین مردم شکاف ایجاد کرد، انتخابات مردم سالارانه و مشارکت ۸۵ درصدی را خدشه‌دار کرد، شخصیت‌ها تخریب شدند و به دنبال آن تحریم‌ها تشدید شد و باج خواهی از مردم ایران بیشتر شد و غربی‌های متوهم فکر کردند که با این فشارها کار ایران به پایان خواهد رسید اما با بصیرت مردم ایران و روحیه‌ی ولایت‌مداری این نقشه در نطفه خفه شد.

سردار نائینی با تاکید بر اینکه فتنه ۸۸ به اعتراف سران کشورهای غربی از پیش تعیین شده و فتنه‌ای امریکایی صهیونیستی بود، اظهار کرد: علاوه بر نقش تبیینی رهبر انقلاب باید پذیرفت هیچ و رویدادی نمی‌تواند مثل عاشورا احساسات را برانگیزد. احساسی که در ۹ دی به جریان افتاد و روح قوا مقام معظم رهبری امام حسین (ع) یکبار دیگر نیز به کمک ایران آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام حماسه 9 دی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام مردم ایران قرار گرفت حماسه ی ی بزرگ دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی مطهری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت‌های ادامه رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین و غزه، به فارس گفته است: جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا جنایت خیلی بزرگی بوده و باید دنیای اسلام و مجامع بین‌المللی را تکان دهد.

بنابر گزارش جماران، وی در ادامه گفت: اما متأسفانه می‌بینیم هیچ حرکتی صورت نمی‌گیرد و فقط در این بین، کشور یمن تحرکاتی انجام می‌دهد؛ کشورهای جهان و مجامع حقوق بشری سکوت کرده‌اند.

مطهری تصریح کرد: متأسفانه اکثر کشورهای اسلامی این موضوع غزه را فراموش کردند و در ایران هم که همه‌مان در این ایام درگیر نوروز هستیم و به‌طور کلی همه موضوع غزه را فراموش کردند و به نظرم به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم.

سخن آقای مطهری که گفته اند «بخاطر غزه نباید عید داشته باشیم» قابل قبول نیست

در همین خصوص، حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش استاد حوزه در کانال تلگرامی خود نوشت: این سخن دوست محترم جناب دکتر مطهری قابل قبول نیست که گفته اند: "بخاطر غزه نباید عید داشته باشیم"!

دفاع از مردم مظلوم غزه مسئولیت انسانی و اسلامی ماست، اما گرامی داشتن عید نوروز که یکی از رسومات نیکوی ما ایرانیان است باید در جای خود محفوظ بماند .

احترام به رسومات از سفارشات امیرالمومنین به مالک اشتر به عنوان زمامدار مصر است.

اجازه دهید به این بهانه، مطلبی را متذکر شوم؛

حمله به نوروز، تنقیص آن و یا کمرنگ کردن آن در طول این سالهای بعد از انقلاب بصورت جدی تری دیده شده و همین امسال هم یک فرد بی هویتِ رسانه ای؛ نوروز را مورد حمله قرار داد!

وخلاصه کلام؛ اگر نبود پیام های نوروزی رهبری و مرجعیت بزرگ شیعه در طول آن ده سال بعد از انقلاب، با اینکه همواره کشور درگیر جنگ وترور بود، امروز نوروز با چالش های بزرگی از سوی متحجران مواجه بود! مواجه ای از سنخ مبارزه با ورزش، موسیقی ، فیلم و شطرنج و ..

خدا روح مرحوم آیت الله العظمی بروجردی را با انبیاء و اولیاء محشور فرماید که درعید نوروز مانند اعیاد مهم دینی، در منزل جلوس داشت و ملاقات داشت و از قرار مسموع عیدی هم میداد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888620

دیگر خبرها

  • دهم فروردین سالروز قیام سالروز قیام و حرکت بزرگ انقلابی مردم یزد
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت مداری مردم را حفظ کنند
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت‌مداری مردم را حفظ کنند
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است