Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در پی شیوع نوع جدید ویروس کرونا (امیکرون) در همسایگی افغانستان، وزارت بهداشت دولت موقت طالبان از سازمان جهانی بهداشت خواست تا برای تشخیص این نوع ویروس به افغانستان کیت‌های آزمایشی کمک کند.

مقام‌های وزارت بهداشت طالبان روز پنج‌شنبه، نهم جدی، به خبرگزاری ANI هند گفتند که برای تشخیص اومیکرون در کشور از سازمان جهانی بهدشت درخواست کمک کرده‌اند و این سازمان کمک وعده داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاوید هژیر سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان در این باره گفت: «با ماشین‌های تشخیصی موجود قادر به تشخیص اومیکرون نیستیم. به دستگاه‌های پیشرفته دیگر نیاز است.»

وی افزود که سازمان جهانی بهداشت وعده داده که تا پایان ژانویه سال آینده این امکانات را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

از سویی دیگر نیز، در بحبوحه شیوع احتمالی اومیکرون در افغانستان، شمار زیادی از شهروندان این کشور از نبود دارو و امکانات بهداشتی در بیمارستان‌ها نگران هستند.

در همین حال، شماری از پزشکان در بیمارستان افغان – ژاپن می‌گویند که این بیمارستان با کمبود شدید دارو، اکسیژن و امکانات بهداشتی مواجه‌ هستند.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان اومیکرون سازمان جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم