Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد سبزی ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات مسکن ملی ساوه در فرمانداری ساوه گفت: مجلس طرحی را ارائه داده مبنی بر اینکه در شهرهایی که زمین برای ساخت و ساز وجود ندارد قانون این اجازه را داده که سایر دستگاه‌ها می‌توانند از زمین‌های دولتی که در اختیار دارند برای ساخت و ساز مسکن پرسنل استفاده کنند به عنوان مثال شهری مثل اراک زمین نداشته و اجازه داده شده تا در امیر کبیر و مهاجران ساخت مسکن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در ساوه مشکل زمین نداریم که متکی به زمین ادارات باشیم فقط باید این زمین‌ها توسط راه و شهرسازی شناسایی شود و کار ثبت نام انجام گیرد. مردم ساوه بلاتکلیف هستند من به نمایندگی از مردم صحبت می‌کنم آقای مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، صحبت‌های شما مشکل مردم ساوه را حل نمی‌کند لطفاً شفاف صحبت کنید، شاه می‌بخشد و شاه‌قلی نمی بخشد دغدغه مسئولین بالادستی حل مشکلات مردم است اما زیر مجموعه آنها نمی‌خواهند مشکل مردم حل شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: باید حاشیه‌ها در خصوص قیمت تمام شده مسکن‌های ملی برای مردم شفاف شود، ۵ ماه از فعالیت دولت سیزدهم گذشته اما مشکلات مسکن ملی مرتفع نشده و مردم همچنان بلاتکلیف هستند. حدود ۴۰۰ نفر از خانواده ایثارگران ساوه که ما مدیون آنها هستیم و باید زمین رایگان به آنها داده شود فرم (ج) آنها سبز است در حالی که مشکلی برای واگذاری زمین آنها وجود ندارد و سال‌ها پیگیرند اما همچنان بلاتکلیف هستند. ۷۰ نفر فرهنگیان ساوه سال‌های گذشته در مهاجران و امیرکبیر برای مسکن ثبت نام کردند با وجود اینکه تردد روزانه آنها به مهاجران و امیرکبیر مقدور نیست اما مشکل آنها حل نشده است. اجازه ثبت نام هم در طرح مسکن ملی ساوه را هم ندارند، باید این مشکلات مرتفع شود حتی اگر نیاز به جلسات مکرراست اما باید این جلسات خروجی داشته باشد.

حجت الاسلام سبزی گفت: صحبت‌هایی با مسئولین کشوری برای تفویض اختیارات به شهرستان و استان شده است تا مشکلاتی که در محدوده شهرستان و استان قابل حل است در همان شهرستان و استان حل شود. دولت و وزرا هم موافق بودند که کار مردم بدون تعلل حل شود.

وی بیان کرد: ما مشکلی نداریم شرکت‌هایی که زمین دارند در قالب تعاونی برای پرسنل خود ساخت و ساز انجام دهند. بسازند اما این موضوع مشکل مردم ساوه را حل نمی‌کند در طرح اقدام ملی مسکن جهش خوبی در ساخت مسکن در ساوه صورت گرفت از راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تشکرمی کنیم. اما همچنان نیاز شهرستان ساوه به مسکن به دلیل مهاجر پذیر بودن بالاست و متقاضی هم داریم و از سویی مشکل در تأمین نداریم، راه و شهرسازی مکلف است در اسرع وقت این زمین‌ها را شناسایی و کار ثبت نام از متقاضیان را شروع کند.

کد خبر 5388104

منبع: مهر

کلیدواژه: راه وشهرسازی استان مرکزی فرمانداری ساوه ساوه احمد مرزبان طرح اقدام ملی مسکن 9 دی بوشهر ویروس کرونا قاسم سلیمانی گرگان سفر رئیس جمهور به قم آمار کرونا حماسه نهم دی ماه کرمانشاه فتنه 88 عکس استانها آلودگی هوا واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا راه و شهرسازی مردم ساوه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون استاندار هرمزگان: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل مردم شده است

معاون عمرانی استاندار هرمزگان گفت: در دو سال گذشته شاهد تلاش‌های شبانه روزی در حوزه راه و شهرسازی بودیم و اتفاقات خوبی رقم خورد.

به‌گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد مرودی معاون عمرانی استاندار هرمزگان ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: در دو سال گذشته شاهد تلاش‌های شبانه روزی در حوزه راه و شهرسازی بودیم و اتفاقات خوبی رقم خورد. 

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در استان‌های برتر حوزه ساخت مسکن و تلاش مسئولان در این حوزه عنوان کرد: در حوزه مسکن تکلیف ما ساخت ۶۶ هزار واحد مسکونی بود که تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد تحویل داده شده و مراحل ساخت مابقی آن‌ها هم کلید خورده و بخش‌هایی از آن در مرحله نازک‌کاری قرار دارد. 

معاون عمرانی استاندار هرمزگان با اشاره به توانایی‌های مسئول جدید خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید هم از چهره‌های فنی و تخصصی است و سابقه فرمانداری به نگاه و عملکرد تخصصی او کمک کرده است. 

مجید سلحشور سرپرست جدید اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان هم در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه نهضت ملی مسکن گفت: مردم به نهضت ملی اعتماد دارند، سهمیه استان ۶۶ هزار واحد است اما بیش از ۱۷۴ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که نشان دهنده نیاز مردم از یک سو و اعتماد آن‌ها از سوی دیگر است. 

وی ادامه داد: مردم باور دارند که دولت می‌تواند مشکلات حوزه مسکن را به حداقل برساند، بیشتر از ۸۸ درصد افرادی که افتتاح حساب داشته‌اند آورده اولیه را تامین کرده‌اند و باید تلاش کنیم تا به اعتماد ارزشمند مردم پاسخ دهیم. 

سلحشور هرمزگان را دارای نقش برجسته‌ای دانست و عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف زیرساختی و آمایش سرزمینی به توجه ویژه نیاز داریم، ۴۵.۵ درصد جمعیت ما روستایی است و باید به مسکن در این حوزه توجه ویژه داشت. 

سرپرست جدید اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان ادامه داد: ایجاد نگاه جدید در حوزه آمایش سرزمینی و پهنه‌بندی‌های جدید ضرورت دارد، در همین راستا ایجاد شهرهای جدید در استان طراحی شده است. 

در این مراسم از فعالیت‌های عباس کمالی تقدیر شده و مجید سلحشور به‌عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد. 

سلحشور پیش از این به‌عنوان فرماندار ویژه میناب فعالیت داشت. 

گفتنی است این مراسم باحضور محمدعلی زهره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول
  • مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شد
  • معاون استاندار هرمزگان: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل مردم شده است
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است