Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: طی جلسه‌ای با مسئولان استانی در زمینه آب بهای کشاورزان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: نظارت بر لای‌روبی و زهکشی کانال شبکه مغان در حوزه شهرستان انجام خواهد شد و در صورت نیاز اقدامات جهت لای‌روبی مسیر اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرماندارفرمانداری بیله‌سوار با اشاره به اینکه با توجه به وسعت حوزه کشاورزی در شهرستان تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم آبیاری نوین در شهرستان ضروری است، گفت: حقابه بیله‌سوار بر اساس ظرفیت‌های کشاورزی باید تحقق یافته و عدالت در توزیع آب ضروری است.

در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان بیله‌سوار نیز افزود: مدیریت و برنامه‌ریزی مؤثر در حوزه آب کشاورزی در بیله‌سوار ضروری است که بحران آب کشاورزی در حال حاضر به یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در شهرستان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام جابر عزیزی خاطر نشان کرد: بسیاری از محصولات استراتژیک کشاورزی کشور در شهرستان بیله‌سوار کشت شده اما منابع آبی در منطقه برای جلوگیری از تنش‌های آبی عادلانه توزیع نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بیله‌سوار به دلیل قرار گرفتن در انتهای شبکه از آب قانونی برخوردار نیست و برنامه‌ریزی و مدیریت در این زمینه باید افزایش یابد تا از حقابه قانونی خود برخوردار باشد.

امام جمعه بیله‌سوار با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته حدود ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در نتیجه بی‌تدبیری از آب بی‌بهره ماند، بیان کرد: این شهرستان قطب کشاورزی استان اردبیل است و درآمد نیمی از خانواده‌ها به کشاورزی وابسته است و ضرورت دارد آب مورد نیاز کشاورزی تأمین شود.

حجت‌الاسلام عزیزی نشت آب و برداشت غیر مجاز آب کشاورزی از کانال اصلی را از مشکلات این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: نظارت در این زمینه باید افزایش یابد و با افرادی که قاچاق آب انجام می‌دهند باید برخورد شود.

کد خبر 5387915

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندار بیله سوار حقابه کشاورزی آب بهای کشاورزی لایروبی زهکشی الگوی کشت کشاورزی بحران آب امام جمعه بیله سوار سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری نوین 9 دی بوشهر ویروس کرونا قاسم سلیمانی گرگان سفر رئیس جمهور به قم آمار کرونا حماسه نهم دی ماه کرمانشاه فتنه 88 عکس استانها آلودگی هوا واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حقابه کشاورزان بابلی از آب دشت هراز + فیلم

پیرفلک فرماندار ویژه شهرستان بابل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران با اشاره به گلایه کشاورزان بابلی از دخالت افراد غیر مسئول در تقسیم و توزیع آب دشت هراز، گفت: متاسفانه در روز‌های اخیر شاهد گلایه برخی از کشاورزان بابلی که عمدتاً از بخش لاله‌آباد بابل می‌باشند به جهت نحوه نادرست تقسیم و توزیع آب زراعی دشت هراز آن هم با دخالت افراد غیر مسئول بودیم که سبب شد تا آب کافی به کشاورزانی که مشغول آماده سازی مزارع خود بودند، نرسد.

او افزود: در پی تداوم این گلایه‌ها از سوی کشاورزان، طی هماهنگی‌های انجام گرفته جلسه‌ای را با حضور دکتر زارعی فرماندار شهرستان آمل، بخشداران مرتبط و مسئولین استانی و شهرستانی امور بهره‌برداری و توزیع آب در سردهنه اصلی سد هراز برگزار کردیم که خوشبختانه تصمیمات خوبی هم در این خصوص گرفته شد.

فرماندار بابل با بیان اینکه ۲ اقدام فوری در سردهنه‌ها می‌تواند پایان دهنده این چالش چند ساله باشد، گفت: حفاظ دار شدن سردهنه‌ها و برقی شدن تنظیم دریچه‌ها در سر دهنه دو اقدامی است که می‌تواند پایان دهنده این گلایه‌ها باشد و آب بصورت مساوی و طبق زمانبندی صورت گرفته تقسیم و توزیع شود.

پیرفلک با اشاره به ضرورت برخورد با فراد غیر مسئول در هنگام توزیع آب، افزود: با هماهنگی که بین دادستان‌ها و مسئولین انتظامی دو شهرستان به عمل می‌آید ضروریست تا با عوامل غیر مسئول حاضر در سردهنه‌ها در هنگام توزیع آب برخورد‌های لازم انجام گیرد چرا که این نوع اقدامات می‌تواند زمینه ساز یک تنش و نزاع بین دو بخش یا دو شهرستان شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌ سوار آماده افتتاح شد
  • ادامه عملیات ساخت پل جدید انجیرلو در محور بیله سوار – گرمی
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد
  • تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود
  • توجه به آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفظ محیط‌زیست و رونق کشاورزی
  • پیگیری حقابه کشاورزان بابلی از آب دشت هراز + فیلم
  • مس رفسنجان در سوارکاری هم تیمداری می‌کند