Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@12:31:35 GMT

ثبت نام ۲۱ هزار متقاضی مسکن ملی در ایلام

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۲۷۲۳

ثبت نام ۲۱ هزار متقاضی مسکن ملی در ایلام

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه تاکنون 21 هزار مورد ثبت نام متقاضیان برای مسکن ملی به ثبت رسیده اظهار داشت: تاکنون ۱۵۳ هزار و ۸۸۲ مترمربع( بیش از ۱۵ هکتار) زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی در استان واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین مراحل احداث یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی توسط کارگزاری‌ها طبق تفاهمنامه‌های مختلف از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: از ۲۱ هزار مورد ثبت نام متقاضیان برای مسکن ملی به ثبت رسیده سه هزار و ۶۸ مورد نیز تأیید نهایی شده است.

وی ادامه داد: میزان سهمیه مسکن مورد نیاز شهرهای استان و وضعیت زمین موجود مورد نیاز در طی دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ طبق قانون جهش تولید مسکن را ۱۴ هزار و ۶۲ واحد است که برای احداث این میزان واحد مسکونی تاکنون ۵۰ هزار و ۸۷۹ متر مربع زمین در نظر گرفته شده است که قابلیت احداث دو هزار و ۹۳۹ واحد مسکونی را دارد.

بهادری تاکید کرد: برای تأمین زمین مابقی واحدهای در نظر گرفته شده یک‌میلیون و ۵۶۴ هزار متر مربع از طریق الحاق به محدوده شهرهای استان در حال انجام است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن ملی متقاضیان مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلات با بیان اینکه شهرستان کلات دارای ۱۰ هزار و ۷۰۸ خانوار و ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت است،گفت: تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۶ نفر معادل ۵۱ درصد جمعیت روستایی و تعداد ۱۷ هزار و ۹۰۱ نفر معادل ۴۹ درصد جمعیت شهری هستند.

یدالله افروزی با اشاره به اینکه طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، شهرستان کلات دارای ۸۴ پارچه آبادی است، افزود: از این تعداد ۳ روستا فاقد جمعیت و جمعیت باقی روستا‌ها از ۴ خانوار تا ۵۱۰ خانوار متغیر است.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلات همچنین در خصوص وضعیت بازنگری طرح‌های هادی شهرستان گفت: شهرستان کلات دارای ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که تمامی آنها دارای طرح هادی روستایی هستند.

وی افزود: بازنگری طرح هادی برای ۲۴ روستا یعنی ۵۰ درصد انجام و باقی روستا‌ها در سال ۱۴۰۳ از محل اعتبارات ۱۴۰۲ بازنگری خواهد شد و شاخص بازنگری طرح هادی ۱۰۰ درصد می‌شود.

افروزی تعداد واحد‌های مسکونی شهرستان را طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، ۷۱۳۱ واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۴۶۲ واحد معادل ۴۹ درصد مقاوم‌سازی شده که این آمار در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۶۶۹ واحد حدود ۵۱ درصد هنوز غیر مقاوم هستند، هم افزود: این آمار در سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۵۸ درصد بوده است، متأسفانه اکثر واحد‌های غیر مقاوم روستایی شهرستان گلی و فرسوده هستند که نیاز به مقاوم‌سازی از تسهیلات ارزان قیمت دارند.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلات، رتبه مقاوم‌سازی شهرستان را بعد از درگز، گناباد، تربت‌حیدریه، سبزوار و زاوه رتبه ششم خراسان رضوی اعلام کردو گفت: تاکنون در دو شهر کلات و زاوین ۳۰ واحد مسکونی برای محرومین و ۲۵۳ فقره در سطح روستا‌های شهرستان احداث شده است.

وی افزود: برای اینکه روستا‌ها از خطر سیل مصون و در امان باشند نیاز به تأمین اعتبار و اجرای فوری ۲۵ هزار متر طول دیوار ساحلی داریم.

افروزی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ متر دیوار ساحلی اجرا شده است هم گفت: این ۲۱ روستا در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب هستند. می‌طلبد هر چه زودتر اعتبارات لازم برای اجرای دیوار ساحلی تخصیص یابد؛ چراکه همه ساله براثر سیلاب خسارت‌هایی به واحد‌های مسکونی وارد می‌شود.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • احداث و تعمیر ۱۶۰ واحد مسکونی مددجویی در چادگان
  • ۲۶۰۰ واحد مسکونی برای معلمان خوزستانی احداث می‌شود