Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از گلوبال نیوز، «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین»، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه اواخر روز پنجشنبه و همزمان با افزایش تنش‌های بر سر اوکراین، به مدت یک ساعت به صورت تلفنی با هم گفتگو کردند.

مشاور سیاست خارجی پوتین گفته است در این گفتگوی تلفنی بایدن بار دیگر بر تهدید آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در صورت تشدید تنش یا تهاجم به اوکراین تاکید کرد، که پوتین به هشدار بایدن پاسخ داد و گفت که چنین اقدامی می‌تواند به گسست کامل روابط منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یوری اوشاکوف» به نقل از پوتین گفت: «این یک اشتباه بزرگ است که عواقب سنگینی در پی خواهد داشت و اگر تسلیحات تهاجمی در نزدیکی مرزهای آمریکا مستقر شود، روسیه هم مانند آمریکا عمل خواهد کرد.»

مقامات کاخ سفید نیز درباره این تماس تلفنی گفتند که رهبران دو کشور توافق کردند که مناطقی وجود دارد که دو طرف می‌توانند درآن جا پیشرفت معناداری داشته باشند، اما همچنین اختلافاتی وجود دارد که ممکن است حل و فصل آنها غیرممکن باشد.

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن «از روسیه خواست تا تنش‌ها با اوکراین را کاهش دهد» و «صراحتاً اعلام کرد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، ایالات متحده و متحدان و شرکای آن قاطعانه پاسخ خواهند داد.»

این تماس تلفنی دومین تماس بین رهبران دو کشور در ماه میلادی جاری است و پیش از مذاکرات برنامه ریزی شده بین این دو رئیس جمهور در ۹ و ۱۰ ژانویه در ژنو صورت می‌گیرد.

مقامات کاخ سفید گفتند که تماس روز پنجشنبه ۵۰ دقیقه به طول انجامید و پس از نیمه شب در مسکو به پایان رسید.

گفته شده در این تماس تلفنی، بایدن همچنین به پوتین گفته است که حتی با وجود اینکه روس‌ها حدود صدهزار سرباز را به سمت اوکراین منتقل کرده‌اند و مقامات کرملین مطالبات خود را برای تضمین‌های امنیتی جدید از سوی ایالات متحده و ناتو افزایش داده‌اند، اما مسیر دیپلماتیک همچنان باز است.

مقامات کاخ سفید گفتند بایدن به صراحت اعلام کرده است که در صورتی که پوتین تصمیم به اقدام نظامی در اوکراین بگیرد، ایالات متحده آماده است تا از طریق تحریم‌ها، اوضاع اقتصادی روسیه را با دشواری روبرو کند. پوتین نیز در پاسخ خاطرنشان کرد که اشتباهات زیادی در طول ۳۰ سال گذشته انجام شده و بهتر است در این شرایط از چنین اشتباهاتی اجتناب کنیم.

خواسته‌های روسیه قرار است در جریان مذاکرات ژنو با بایدن مورد بحث قرار گیرد، اما هنوز مشخص نیست که بایدن در ازای خنثی کردن بحران، چه پیشنهادی به پوتین خواهد داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین حماسه 9 دی بایدن رئیس جمهور آمریکا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگوی تلفنی ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین حماسه 9 دی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زلنسکی نسبت به جنگ بعدی پوتین/ آمریکا محافظت کند

به گزارش خبرآنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: موشک‌های روسیه می‌توانند به هر کشوری برسند. ارتش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند به اروپا بیاید و سپس شهروندان ایالات متحده، سربازان ایالات متحده، باید از اروپا محافظت کنند زیرا آنها اعضای ناتو هستند.

این ادعا از سوی زلنسکی در حالی مطرح شده که پوتین پیشتر گفته بود روسیه برنامه‌ای برای حمله به ناتو ندارد.

به گزارش ایسنا مسکو همچنین گفته که تامین تسلیحاتی غرب برای اوکراین سازش صلح آمیز را مخدوش می‌کند و باعث دخالت مستقیم کشورهای عضو ناتو در جنگ اوکراین می‌شود.

زلنسکی در ادامه گفت، نیروهای اوکراین موفق شده‌اند از پیشروی‌های روسیه در بدترین ماه‌های زمستان جلوگیری کنند و افزود: ما شرایط را تثبیت کرده‌ایم. بهتر از دو سه ماه پیش بود که کمبود مهمات توپخانه و انواع سلاح داشتیم.

رئیس‌جمهور اوکراین با بیان این ادعا که حملات روسیه در حال کاهش است، گفت: ما اکنون نیاز به کمک داریم.

وی در ادامه اذعان کرد که حملات نیروهای روسیه و موشک‌ها و گلوله‌های بی پایان آنها باعث تخریب برخی از روستاهای اوکراین شده ست.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت آنچه که بیش از همه مورد نیاز است سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی و توپخانه بیشتر است. در حالی که او از میلیاردها دلار حمایت ایالات متحده که کشورش قبلا دریافت کرده است قدردانی کرد اما گفت که ماهیت بودجه اختصاص داده شده توسط آمریکا برای کمک به اوکراین باید مورد توجه قرار گیرد.

زلنسکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: برای پوتین، اوکراین یکی از اقمار فدراسیون روسیه است. در حال حاضر ما هستیم اما بعدا قزاقستان، کشورهای حوزه بالتیک، لهستان و بعدش آلمان یا دست کم نیمی از این کشور است.

زلنسکی ادامه داد:‌ آمریکا به ما کمک می‌کند و ما بابت این کمک، قدردان هستیم با این حال آمریکا نمی‌خواهد این جنگ ادامه داشته باشد اما این جنگ به اروپا و آمریکا می‌رسد. این جنگ خیلی سریع می‌تواند به آمریکا برسد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889175

دیگر خبرها

  • سفیر روسیه: بهبود روابط با آمریکا در دوران بایدن ممکن نیست
  • هشدار زلنسکی نسبت به جنگ بعدی پوتین/ آمریکا محافظت کند
  • ادعای زلنسکی درباره حمله پوتین به خاک ناتو
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ورود وزیر خارجه اوکراین به دهلی‌نو
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین