Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@21:00:28 GMT

بخش کشاورزی تحمل افزایش قیمت تراکتور را ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۴۰۳۹

بخش کشاورزی تحمل افزایش قیمت تراکتور را ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۰ هزار متقاضی در صف خرید تراکتور قرار دارند، گفت: در ابتدای سالجاری محصولات شرکت تراکتورسازی حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت داشت لذا فضای شکننده بخش کشاورزی تحمل افزایش مجدد قیمت تراکتور را ندارد.

محمدجواد عسکری در نشست جمع بندی نظارت میدانی کارخانه تراکتورسازی تبریز که با حضور نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: امروز از نزدیک ظرفیت‌ها و قابلیتهای این واحد تولیدی را بررسی کردیم، اقدامات ارزشمندی انجام شده و ظرفیت بالقوه‌ای وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امنیت غذایی در بین کشورهای دنیا دارای اهمیت بالایی بوده و به امنیت ملی گره خورده است؛ در کشور ما نیز علیرغم وجود قابلیت‌ها، از ظرفیت بخش کشاورزی به خوبی استفاده نشده لذا با استفاده از ظرفیت این حوزه می‌توانیم در زمینه‌ی ارزآوری فضای خوبی را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی و رونق و جهش تولید توجه چندانی نشده است، بیان کرد: می‌توان گفت تحریم‌ها برای کشور ۲۰ درصد مشکل ایجاد کرده‌اند اما ۸۰ درصد مشکلات موجود ناشی از سوء مدیریت‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کارخانه تراکتورسازی ظرفیتها و قابلیتها پای کار آمده اما از آن حمایتی نشده است، ادامه داد: فضای بخش کشاورزی به واسطه‌ی بی‌تدبیری‌ها شکننده شده و سفره‌ی مردم و کشاورزان کوچکتر شده است، از سوی دیگر دستهای پشت پرده در حوزه‌ی نهاده‌های دامی، چالش ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: رویکرد کمیسیون کشاورزی رو به جلو بوده و تاکنون طرحهای خوبی تصویب کرده‌ایم، این طرحها شامل طرح امنیت غذایی نیز می‌شود و در این طرح مباحثی در زمینه‌ی صدور اسناد اراضی و تامین سوخت ادوات کشاورزی مدنظر قرار گرفته شده و بسیاری از کاستی‌ها را رفع می‌کند.

عسکری افزود: در گذشته قیمت محصولات با نگاه بالا به پایین در شورای اقتصادی تعیین می‌شد اما با اقدام کمیسیون کشاورزی در حال حاضر شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل شده که در آن کفه ترازو به نفع کشاورزان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی در حال تهیه‌ی طرح‌هایی در حوزه‌ی رونق صادرات، جلوگیری از زمین خواری و واگذاری اراضی است.

وی با بیان اینکه قصد داریم فضا را به گونه‌ای پیش ببریم که کشاورزان با میل و رغبت فعالیت کنند، گفت: اکنون نیازمند تراکتور با قدرت موتور بالا هستیم و حدود ۳۰ هزار متقاضی خرید تراکتور در صف قرار گرفته‌اند که با وجود این شرایط باید مازاد تولید صادر شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی با تاکید بر اینکه در زمینه‌ی قیمت تراکتور نشست‌های زیادی در کمیسیون کشاورزی مجلس تشکیل شده است، ادامه داد: در ابتدای سالجاری محصولات تراکتورسازی حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت داشتند که جهش قیمتی مجدد به کشاورزان آسیب جدی وارد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی کمیسیون کشاورزی بخش کشاورزی زمینه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت: در سال جاری در بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدشت محصولات بهاره کشت می شود .

اسدی افزود:  در اراضی کشاورزی شهرستان پلدشت یک هزار 700 هکتار چغندرقند . یک هزار 400 هکتار کنجد و سایر محصولات جالیزی زیر کشت می رود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود از این سطح اراضی بیش از 120 هزار تن محصول تولید شود .

دیگر خبرها

  • قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت پراید در بازار
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • خرید نهال اصلاح شده با قیمت ۲۹ هزار تومان
  • اصلاح الگوی کشت در استان بوشهر ضروری است