Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی، گفت: امروز عملیات اجرایی احداث بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان قم آغاز شد که می‌تواند برای مردم، به خصوص جوانان و کسانی که مسکن ندارند ایجاد امید و آرامش کند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در جریان سفر به استان قم و در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ضمن تشکر از مجموعه استان قم گفت: امروز عملیات اجرایی احداث بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان قم آغاز شد که می‌تواند برای مردم، به خصوص جوانان و کسانی که مسکن ندارند ایجاد امید و آرامش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز بیش از ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار در ایران برای شهروندان فاقد مسکن را هزینه اجاره خانه تشکیل می‌دهد و این وظیفه ماست که بتوانیم با یک تلاش جهادی تا پایان دولت طرح نهضت ملی مسکن را پیش برده و این افراد را صاحب خانه کنیم.
وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن خواسته و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی است که مردم بتوانند صاحب مسکن شوند. استان قم جزو استان‌های پیشرو در شروع نهضت ملی مسکن است.   وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اکنون سهمیه هر استان در دو مرحله ۲ میلیون واحدی نهضت ملی مشخص شده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص شده، پیشی گرفته است. بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در شهر‌های استان احداث می‌شود و انشاالله بتوانیم گام بعدی را در سال‌های آتی شروع کنیم.

قاسمی گفت: امروز با اقداماتی نظیر الحاق زمین به شهر، برای حدود ۵۰ درصد تعداد ثبت نام‌ها در قم زمین تامین شده است. بیش از ۸۹ هزار نفر در قم ثبت نام کرده‌اند و این تعداد افزایش خواهد یافت. زمین‌های زیادی در شهر هست که نیاز به الحاق ندارد و می‌تواند در اختیار مردم قرار بگیرد. این زمین‌ها اکنون در اختیار نهاد‌ها و موسساتی است که بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن دارند، موظفند در صورت بلااستفاده ماندن زمین و عدم ساخت وساز، این زمین‌ها را به دولت بازگردانند تا در نهضت ملی مسکن استفاده شود.

وی افزود: خواهش من این است که مجموعه‌هایی که این زمین‌ها را در اختیار دارند و مازاد هم هست، آن‌ها را بازگردانند. اکنون دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در پیک تقاضا قرار دارند و در آینده نیازی به ظرفیت بیشتر نخواهند داشت. حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار این موسسات قرار دارد که سهم استان در فاز دوم باید از همین زمین‌ها تامین شود.   بیشتر بخوانید: ۲ میلیون نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند   انتهای پیام / برچسب ها: اخبار اقتصادی وزیر راه مسکن ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزیر راه مسکن ملی عملیات اجرایی احداث هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه مقدمات کار پروژه مسکن خبرنگاران استان فراهم شده، گفت : پیمانکاران در این زمینه مشخص شده و در حال اخذ مجوز‌های لازم هستیم.

وی افزود: مشکل کار در حال حاضر بحث تامین سهم آورده است که متاسفانه برخی خبرنگاران هنوز آن را پرداخت نکرده‌اند.

الماسی تاکید کرد: پیشروی کار به پرداخت به موقع سهم آورده بستگی دارد و انتظار داریم سهم آورده از سوی متقاضیان به موقع تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکن خبرنگاران در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: تعهد ما تا مرحله سفت کاری است و این کار ظرف ۹ ماه انجام خواهد گرفت.

الماسی گفت: این پروژه بصورت واحد‌های سه طبقه حیاط دار احداث می‌شود که در هر طبقه هم دو واحد مستقر خواهد شد.

این مسئول گفت: در حال حاضر برنامه داریم تا تکمیل سهم آورده از سوی خبرنگاران، واحد‌ها را با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی واحد‌ها پیش ببریم.

الماسی در خصوص ثبت نام جدید از خبرنگاران هم گفت: سامانه مسکن ملی بصورت کشوری است و زمانی که سامانه بازگشایی شود، امکان ثبت نام وجود خواهد داشت.

پروژه ۳۰۰ واحدی شهید آوینی کرمانشاه (مسکن خبرنگاران) در انتهای شهرک امام (ره) واقع شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر