Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین اعتبار سد هراز از محل حوادث غیرمترقبه و لایحه بودجه ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، علی نیکزاد در بازدید از طرح ملی بزرگترین سد مخزنی مازندران، سد هراز با اشاره به مدت زمان این پروژه بیان کرد: این سد با توجه به مدت ساخت آن می‌بایست زودتر از این به پایان می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بازدید از این سد طبق خواسته مدیریت شرکت آب منطقه‌ای مازندران، انتظار بر افزایش سقف بودجه‌ای این پروژه را دارند، افزود: این درخواست از سوی وزارت نیرو و ریاست مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نیکزاد با اشاره به اینکه با توجه به قرار گرفتن دو پروژه جاده جایگزین و پسماند در اجرای سد هراز معمولا بودجه حوادث غیرمترقبه اختصاص می‌یابد،  تصریح کرد: با ارسال نامه‌ای به وزارت کشور مبنی بر اختصاص بودجه از این راه، امیدواریم با پیگیری از رئیس ستاد مدیریت بحران این بودجه تحقق یابد.

هیچ مشکل کیفی در سدهای تهران وجود ندارد/ پایش آنلاین کیفیت آب سدهای استان تهران 73 درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی قول مساعد بر اجرای این پروژه تامین اعتبار در تصویب لایحه بودجه 1400 عنوان و مطرح کرد: همچنین برای دو پروژه جاده و پسماند از سوی بودجه حوادث غیرمترقبه تامین شود؛ مجلس هر آن چه در توان دارد کمک می‌کند.

وی در زمینه پسماند زباله آمل گفت: در امر پسماند در ابتدا آنچه که در دنیا برای زباله انجام شد در کشور انجام دهیم و دیگر ساخت کارخانه‌های زباله‌سوز و کمپوست با تولید یک هزار تن زباله در کشور است.

نیکزاد ادامه داد: راهی دیگر بر این است که موضوعات زباله فصل خاصی دارد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در یک زمینه کمک بلاعوض و در امر دیگر با ارائه تسهیلات چهار درصدی به شهرداری‌ها برای رفع مشکل زباله ورود پیدا کند و مجلس نیز قول مساعد بر پیگیری لازم این موضوعات می‌دهد.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوادث غیرمترقبه سد هراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه نشست مشورتی شورای محیط زیست استان‌ها که به صورت وبینار و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد؛ به خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: براساس دستورات رئیس جمهور برای مدیریت پسماند و پیگیری جدی کارگروه‌های مربوطه امیدواریم با کمک اعضای شوراهای اسلامی شهرها که ناظر بر عملکرد شهرداران هستند، تفکیک از مبدا زباله جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست درخواست‌های محیط زیست کردستان مطرح شده‌اند، گفت: توسعه کسب و کارهای مدیریت پسماند، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد فضای سبز و اجرای پروژه‌های محیط زیستی از جمله درخواست‌های ما در این نشست است.

حمیدی به جولان سگ‌های ولگرد به عنوان یکی از معضلات شهری اشاره کرد و افزود: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد منجر به اجرا نشدن تفکیک از مبدا زباله است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه زباله‌گردها به طور کاملاً غیر بهداشتی اقدام به تخلیه زباله از سطل‌های زباله می‌کنند، افزود: این مساله افزون براینکه به خوراک رسانه‌های معاند تبدیل شده عاملی برای انتقال بیماری و افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان است.

حمیدی خاطرنشان کرد: کمتر از ۶۰ درصد جایگاه‌های پسماند در روستاهای استان دارای استاندارد و مورد تأیید است و از هزار و ۷۰۰ روستای استان ۸۰۰ روستا دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار هستند.

وی بیان کرد: جایگاه‌های زباله در استان بیشتر به محل تلنبار زباله تبدیل شده است و تا زمانی که مدیریت و ساماندهی این مهم در اولویت برنامه‌های شهرداران قرار نگیرد این مشکل حل نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: ۳۰ درصد زباله‌های تولیدی در استان قابلیت بازیافت هستند و بازیافت زباله باید از منازل آغاز شود که این اقدام مستلزم ایجاد بسترهای لازم است.

گفتنی است؛ کردستان جزو منطقه ۲ محیط زیست کشور (شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی، زنجان و قزوین) است و مباحث مهم هر استان جمع‌آوری شده و توسط رئیس منطقه در این وبینار بیان شد.

کد خبر 6086966

دیگر خبرها

  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم