Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین مرحله از مانور تصحیح مسیر "جیمز وب" با موفقیت انجام گرفت. به نقل از ناسا، تلسکوپ فضایی "جیمزوب" در ساعت ۷:۲۰ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۳:۵۰ صبح به وقت تهران) و درست ۶۰ ساعت پس از پرتاب، دومین مانور تصحیح مسیر خود را به انجام رساند. این مانور که "Mid Course Correction Burn ۱ b" یا "MCC ۱ b" نام دارد، ۹ دقیقه و ۲۷ ثانیه به طول انجامید و اکنون کامل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"MCC ۱ b" یکی از سه مانور برنامه‌ریزی شده برای تصحیح مسیر "جیمز وب" و قرار دادن آن در مسیر رسیدن به نقطه لاگرانژ۲ است.

سفر به نقطه لاگرانژ ۲ که در مدار خورشید قرار دارد، "وب" را در فاصله ۱.۵ میلیون کیلومتری از زمین قرار خواهد داد.

به طور کلی "وب" سه مانور اینچنینی با نام‌های MCC-۱ a و MCC-۱ b و MCC-۲ انجام خواهد داد.

"MCC-۱ a" که اولین مانور آن بود ۱۲.۵ ساعت پس از پرتاب انجام شد و اکنون پس از ۶۰ ساعت مانور دیگر آن نیز انجام گرفته است. سومین مانور، ۲۹ روز پس از پرتاب انجام می‌گیرد.

مرحله بعدی باز شدن محافظ‌های خورشیدی "وب" است که سه روز پس از پرتاب انجام خواهد گرفت.

تلسکوپ فضایی جیمز وب اکنون با گذشت دو روز و ۱۷ ساعت از پرتابش، حدود ۳۰ درصد از مسیر را پیموده و با موفقیت از مدار ماه عبور کرده است.

این تلسکوپ در روز پنجم دی نیز "مجموعه آنتن گیمبالد" (Gimbaled Antenna Assembly) یا GAA خود را که در برگیرنده یکی از مهم‌ترین آنتن‌های ارتباطی "وب" است، راه‌اندازی کرد. از این آنتن روزانه دو بار برای ارسال دستکم ۲۸.۶ گیگابایت داده علمی به زمین استفاده می‌شود.

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" در روز چهارم دی ماه از پایگاه فضایی اروپا به فضا پرتاب شد. پس از رسیدن تلسکوپ "جیمز وب" به مدار مورد نظر، شش ماه صرف آماده‌سازی تجهیزات این تلسکوپ خواهد شد و این تلسکوپ پس از شش ماه اولین داده‌ها را به زمین خواهد فرستاد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جیمز وب تلسکوپ تلسکوپ فضایی مانور مسیر پس از پرتاب تصحیح مسیر جیمز وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیوان میرزا صالح تبریزی» در سوره‌مهر منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «دیوان میرزا صالح تبریزی» شاعر عصر صفویه با تصحیح لطفعلی برقی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. این کتاب مجموعه‌ای از اشعار میرزا صالح تبریزی یکی از شاعران کمتر شناخته شده عصر صفوی در قرن یازدهم است که در دوران خود عهده‌دار منصب شیخ الاسلامی شهر تبریز بوده است.

صالح تبریزی شخصیتی علمی و فقهی بوده که به بیشتر به سبک هندی شعر می‌سروده است.«دیوان میرزا صالح تبریزی» که به تصحیح پژوهشگر جوان کشورمان «لطفعلی برقی» انجام شده، شامل اشعار فارسی و ترکی تبریزی است که بر اساس تک نسخه موجود دیوان این شاعر در کتابخانه مجلس شورای اسلامی انجام گرفته است.

اشعار این دیوان بیشتر در زمره غزل، غزل‌واره و مفرد، ترکیب، ترجیع بند و مثنوی جای می‌گیرند. کتاب از سه بخش «حیات میرزا صالح تبریزی»، «اشعار میرزا صالح تبریزی» و ««افزوده‌ها» تشکیل شده است. در صفحات پایانی کتاب، نویسنده واژه‌نامه و کتابنامه را نیز برای مخاطبان قرار داده است.

«دیوان میرزا صالح تبریزی» در 135 صفحه با شمارگان 300 نسخه و با قیمت 125 هزار تومان در بازار نشر در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم
  • دومین پایگاه آمریکا در سوریه طی کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفت
  • کشف ۱۰۳۱ سیارک جدید با ۳۷۰۰۰ تصویر تلسکوپ هابل
  • تصاویر نجومی دوم اردیبهشت (۲۱ آوریل)
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در دومین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» در سوره‌مهر منتشر شد