Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مالی عمرانی و پشتیبانی قوه قضاییه در سفر به استان فارس ضمن بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی دادگستری استان فارس در نشست با کارکنان اداری و قضایی از رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ایجاد فضای مناسب تعاملی در راستای تصویب طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضاییه خبر داد. خبرگزاری میزان- ابراهیم شاهرخیان در نشست مشترک با مسئولان قضایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دراستان فارس، شهردار شیراز و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس بر رفع مشکلات عمرانی و مجتمع‌های قضایی در حال ساخت این استان با استفاده از ظرفیت و اعتبارات تخصیص یافته و اعتبارات استانی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضور شورای عالی قضایی کشور در این نشست با بیان اینکه بر اساس ضابطه ٧٨١ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری فضا‌های فیزیکی مورد استفاده قوه قضاییه در سراسر کشور ۴ میلیون متر مربع است گفت: در حال حاضر مجموعه ساختمان‌ها و فضا‌های فیزیکی مورد استفاده قوه قضاییه کمتر از ۲ میلیون متر مربع بوده و برخی از ساختمان‌ها یا متعلق به سالیان گذشته و بسیار فرسوده است و یا برخی از این اماکن به صورت استیجاره‌ای است.
شاهرخیان در ادامه افزود: بر همین اساس در آخرین سال برنامه ۵ ساله ششم توسعه کشور ۱۸۰ هزار متر مربع جهت توسعه عمرانی برای قوه قضاییه در سطح کشور مصوب شده است که با این وجود فاصله زیادی بین نیازمندی و وضعیت کنونی فضای‌های اداری قوه قضاییه وجود دارد و متاسفانه کمتر دستگاهی در کشور دارای چنین شرایطی است.
معاون قوه قضاییه در جمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و مسئولان قضایی فارس از ارائه طرح احداث ۲۰۰ مجتمع قضایی و فضای فیزیکی مناسب به مجلس خبر داد و گفت: به منظور رفاه مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی در سراسر استان‌های کشور و استان فارس نیازمند احداث مجتمع‌های قضایی و ساختمان‌های مناسب هستیم و در پیشنهادات بودجه‌ای سال آینده با حمایت نمایندگان مجلس و تصویب این طرح و از محل اعتبارات قوه قضاییه در صدد احداث ۲۰۰ واحد قضایی در سراسر کشور هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از بررسی طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با رایزنی‌های انجام شده فضای مناسبی جهت تصویب نهایی این طرح ایجاد شده است.
معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی قوه قضاییه تصریح کرد: منابع مالی این طرح از دو و نه دهم درصد (٢.٩ درصد) بودجه عمومی دولت مصرّح در ماده ۱۱۹ قانون برنامه ششم توسعه تأمین خواهد شد.   طرح انتقال زندان عادل آباد شیراز نیازمند همکاری همه دستگاه های متولی
رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست بر حمایت از ساخت دو پروژه ملی مجتمع قضایی شماره ۳ واقع در بلوار رحمت و مجتمع قضایی شماره ۴ واقع در بلوار حسینی الهاشمی شیراز تأکید و خاطر نشان کرد: مجتمع‌های قضایی شهرشیراز فرسوده و برخی استیجاری است که همین امر استفاده از برخی از ساختمان‌های مجتمع‌های قضایی در سال‌های آینده ممکن نیست؛ بنابراین ضمن پیش بینی تدابیری لازم است با تأمین اعتبارات مورد نیاز جهت ساخت این دو مجتمع قضایی شیراز که در زمره طرح‌های ملی است هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هم مسئولان استانی در جهت تأمین اعتبارات لازم حمایت و همکاری لازم را با قوه قضاییه داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی در ادامه از پیشرفت ۹ درصدی این دو مجتمع قضایی در حال ساخت در شیراز خبر داد و گفت: گود برداری این دو مجتمع قضایی انجام شده است که با توجه به نیاز مبرم شیراز و فقر فضا‌های فیزیکی در مرکز استان لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل این دو مجتمع قضایی اقدام شود چرا که متأسفانه عدم اعتبارات لازم منجر به تعطیلی یکی از این پروژ‌ها و پیشرفت اندک این دو مجتمع مهم قضایی شده است.

وی به ساختمان بایگانی راکد و انتقال زندان عادل آباد شیراز نیز اشاره کرد و گفت: ساختمان بایگانی مرکزی استان با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت حمایت‌های مالی فرایند ساخت آن در روز‌های آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.
این مقام ارشد قضایی استان فارس در خصوص طرح انتقال زندان عادل آباد شیراز به خارج از شهر نیز بیان کرد: برای اجرای این پروژه مهم و حیاتی استان فارس همکاری همه دستگاه‌های متولی با مجموعه قضایی استان لازم است.
گفتنی است در این نشست نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن حمایت از قوه‌قضاییه و طرح‌های عمرانی آن از تلاش خود و سایر نمایندگان برای تخصیص بودجه مناسب به قوه قضاییه در سال آینده خبر دادند.       بیشتر بخوانید:       تصویب طرح تعیین فوق العاده ویژه کارکنان قضایی خبر خوشی برای دستگاه قضایی خواهد بود   انتهای پیام/ برچسب ها: مالی مجلس تعامل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مالی مجلس تعامل دو مجتمع قضایی مجلس شورای اسلامی مجتمع های قضایی نمایندگان مجلس قوه قضاییه مجتمع قضایی استان فارس ساختمان ها متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، ظهر دوشنبه در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان گفت: ۵ هزار و ٣٠٧ فقره پرونده در دادسراهای سراسر استان تشکیل شده و در این رابطه ۵ هزار و٩٣۶ متهم دستگیر و تحت تعقیب قضائی قرار گرفته اند.

وی، برخورد با اراذل و اوباش و عواملی که باعث ایجاد ناامنی در جامعه می شوند را از اولویت‌های کاری دادستانی اعلام کرد و افزود: طی یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعات اراذل و اوباش، با اقدامات نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد ۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه دار در سطح استان کرمان شناسایی و دستگیر شده اند.

وی تصریح کرد: طبق اعلام رسمی دادستانی کل کشور، کرمان جز استان‌های برتر در خصوص نحوه تعیین اموال توقیفی از قاچاقچیان و رسیدگی به پرونده‌های قضائی مرتکبین جرایم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر است.

بخشی، اظهار داشت: طی یکسال گذشته بیش از ٢۶٨ هزار و ٨۶ فقره پرونده در دادسراهای سراسر استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل تر آن قضات و کارکنان دادسراها ١٢ درصد بیشتر پرونده مختومه کرده اند.

کد خبر 6085452

دیگر خبرها

  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • سهم ۶۴ درصدی عملیات‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند
  • نتانیاهو خطاب به آمریکا: با هر طرفی که درصدد تحریم ارتش اسرائیل باشد، می‌جنگم
  • طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی
  • تکمیل طرح‌های عمرانی اردستان با کمک خیر نیک اندیش