Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در بازدید از طرح توسعه شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس به مشکلات حقوقی این پروژه عمرانی رسیدگی کرد.

علیرضا احمدی منش در حاشیه این بازدید با بیان این مطلب که برای تسریع در روند تکمیل هر پروژه لازم است ابتدا چالش‌ها و مشکلات پیش روی آن احصاء و راه حل مناسب را بکار گرفت، گفت: ضرورت دارد رعایت اصول ایمنی در پیشبرد این پروژه عمرانی و همچنین سایر پروژه‌های مشابه در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مسکن از مهمترین اولویت‌ها و نیاز‌های جامعه است و بروز مشکلات و نیز سهل انگاری در ساخت و ساز باعث متضرر شدن عامه مردم خواهد شد و در همین رابطه، دادگستری استان هرمزگان به طور جدی پروژه‌های انبوه سازی را رصد نموده و درصورت وجود مشکلات، آن را تا رفع کامل موانع و حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان گفت: در پروژه‌های انبوه سازی مسکن، حتماً باید پیوست فرهنگی و اجتماعی آن جدی گرفته شود، چرا که عدم اهتمام به این امر مهم خود زمینه ساز وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی در بستر این حوزه‌های سکونتگاهی می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه پیش از این و در مقاطع مختلف پیرامون احداث مسکن ارزان قیمت برای اقشار ضعیف جامعه اقدامات مختلفی انجام شده است، افزود: متأسفانه با وجود همه این تلاش ها، بی توجهی به مسائل فرهنگی، امنیتی، آموزشی و پیشگیرانه در این گونه مجتمع‌ها موجب گردیده در برخی از این مناطق با افزایش جرایمی مانند سرقت مواجه باشیم که در ساخت مجتمع‌های جدید می‌بایست به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای داشت.

او گفت: در حوزه ساخت مسکن، نوع و مفاد قرارداد‌های منعقده به صورت دو یا سه جانبه بین پیمانکار و متقاضیان اهمیت خاصی داشته و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان گفت: بی توجهی به شرایط قرارداد، تعهد طرفین و نیز مرجع حل اختلاف از جمله معضلاتی است که پروژه‌های انبوه سازی مسکن در سالیان گذشته را دچار بحران نموده و بسیاری از پرونده‌های کثیرالشاکی مطرح شده در دادگستری به این امر اختصاص دارد.

احمدی افزود: تدوین قرارداد‌های محکم حقوقی زیرنظر مجربین حوزه قضایی تا حدود زیادی از تشکیل پرونده‌های حقوقی و کیفری در این حوزه، جلوگیری خواهد کرد و از هدررفت سرمایه عمومی نیز پیشگیری می‌کند.

او، ارجاع دعاوی حوزه مسکن به داوری را یکی از راهکار‌های کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و موجب تسریع و سهولت در رسیدگی به خواسته متقاضیان این حوزه دانست و ابراز امیدواری کرد، از ظرفیت کانون داوران دادگستری استان هرمزگان در این زمینه به نحو احسن استفاده شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال حاضر مجری احداث بخش قابل توجهی از پروژه‌های انبوه سازی در حوزه مسکن استان هرمزگان از جمله طرح توسعه شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس می‌باشد که بر این اساس متعهد گردیده در حوزه توجه به تدابیر پیشگیرانه و مسائل فرهنگی، امنیتی، آموزشی با پیوست فرهنگی و اجتماعی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان هرمزگان همکاری کند.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان عمومی دستگاه قضا مسکن و شهرسازی جرم دادگستری استان هرمزگان پروژه های انبوه سازی اجتماعی و پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی در نشست ستاد استانی عفاف و حجاب؛ اجرای طرح سراسری نور در استان را رضایت‌بخش قلمداد کرد و اظهار داشت: همکاری مردم با ستاد استانی عفاف و حجاب در طرح نور قابل تقدیر است.

وی حجاب را حکم خداوند و رعایت حدود آن را ضروری دانست و افزود: در اجرای طرح نور و همچنین اقدامات ایجابی در حوزه عفاف و حجاب باید به درک و صدای مشترک رسیده و همه دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.

استاندار هرمزگان، همچنین بر لزوم تقویت گروه‌های مردمی، حمایت از کنشگران اجتماعی و ساماندهی مراکز اقامتی و بوم گردی استان تأکید کرد و گفت: از این طریق می‌توانیم اثربخشی اقدامات فرهنگی و اجتماعی را در استان افزایش دهیم.

رئیس شورای عفاف و حجاب هرمزگان، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت متعالی نسل‌های آینده، عنوان‌کرد: تقویت رویکردهای پرورشی و تربیتی در مدارس می‌تواند به جامعه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناهنجاری‌های غیر شرعی کمک کند.

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در استان دنبال می‌کنیم ایجاد شهرک صنفی پوشاک و البسه است.

وی تاکید کرد: تولید و عرضه پوشاک در این شهرک با استانداردهای ملی و رعایت الزامات شرعی انجام خواهد شد.

کد خبر 6084370

دیگر خبرها

  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • همه ارگان های هرمزگان به تکالیف خود در حوزه حجاب عمل کنند
  • شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در لرستان فعال شود
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • اجازه سوء استفاده از مواهب خدادادی مازندران را از متخلفین سلب می‌کنیم