Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا و کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " می خواهند اوکراین را به پادگان بزرگ علیه روسیه تبدیل کنند.

به گزارش برنا، لاوروف روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: کشورهای عضو ناتو بطور هدفمند اوکراین را به پادگان علیه روسیه تبدیل و با ایجاد پایگاه های نظامی رزمایش های نظامی برگزار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اگر در سال ۲۰۲۱ میلادی هفت رزمایش در اوکراین برگزار شد مطابق قانون جدید تصویب شده در این کشور، در سال آینده ۱۰ رزمایش برگزار خواهد شد که یکی از آنها یک سال بطول خواهد انجامید.

 به گفته وزیر خارجه روسیه، در این رزمایش ها، شمار سربازان اوکراینی و غربی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ دو برابر افزایش می یابد و به ۶۴ هزار نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: همه این رزمایش ها ماهیت ضدروسی دارند و چنین اقداماتی نمی تواند برای روسیه مایه خوش بینی باشد. 

لاوروف در ادامه مصاحبه با بیان این‌که در منطقه دونباس در شرق اوکراین صدها هزار تبعه روسیه زندگی می کنند، اظهار کرد : روسیه همه اقدامات لازم برای دفاع از این افراد را بکار خواهد بست.

لاوروف گفت که مسکو برای پاسخ دادن به اقدامات تحریک آمیز در منطقه دونباس آماده است. 

وی تصریح کرد: روسیه به تلاش ها برای حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه در همین حال خاطرنشان کرد  که جنگ داخلی در اوکراین به این زودی به پایان نخواهد رسید و دولت اوکراین قصد انجام اقدامات برای حل و فصل مناقشه دونباس را ندارد.

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که آمریکا و سایر اعضای ناتو از تمایلات جنگ طلبانه دولت اوکراین حمایت می کنند و انواع تسلیحات و مستشاران نظامی به این کشور ارسال کرده اند. 

 وزیر خارجه روسیه این را نیز گفت که اکر آمریکا و ناتو به پیشنهاد روسیه برای ارائه تضمین های حقوقی پاسخ ندهند، مسکو تدابیری را اتخاذ خواهد کرد. 

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود و پوتین درصدد حمله به کی‌یف است. این در حالی است که مسکو بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین عادی  است.اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی را در دستورکارش قرار دهد.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم می‌کند و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.​

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ناتو روسیه قانون وزیر خارجه مصاحبه مسکو جنگ دولت روسیه قانون مصاحبه ناتو وزیر امور خارجه روسیه دولت اوکراین خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش هایی از جمهوری دونتسک خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد کهیگان های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای روسی در این منطقه موقعیت خود را بهبود بخشیدند. نظامیان و شماری از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی دونتسک نیز هدف نیروهای روسی قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین در مناطق دیگر دونتسک دفع شد.

بنا به این گزارش، در نتیجه درگیری در این محور ارتش اوکراین بیش از ۴۴۰ نظامی، سه خودرو و یک سامانه موشکی ضدهوایی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه موفق شد یک فروند هواپیمای میگ- ۲۹ نیروی هوایی اوکراین را در فرودگاه دنپر منهدم کند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۹۴ پهپاد اوکراینی دردرگیری های ۲۴ ساعت گذشته منهدم کردند.

کد خبر 6084692

دیگر خبرها

  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد
  • ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها