Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی را افزایش بصیرت و پیوند با امامت و ولایت دانست و با اشاره به برخی مناسبت‌های دیماه گفت: نهم دیماه روز میثاق امت با ولایت، سیزدهم دیماه سالروز ابلاغ نامه امام خمینی (ره) به گورباچف رئیس اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۳۶۷ و دعوت به اسلام و معنویت و سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی و روز مقاومت و شانزدهم دیماه مصادف با سوم جمادی الثانی و نیز سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بر اساس نقل ۹۵ روز بعد از شهادت پیامبر اکرم (س) و روز شهدای دانشجو و دانشجوی شهید علم الهدی در هویزه می‌باشد که محور همه این مناسبت‌ها از یک منظر بحث بصیرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه زاهدان بیان داشت: بصیرت به معنای فهم دقیق و درک درست از موقعیت و شناخت وظیفه‌ای است که باید آن را انجام دهیم و حضرت فاطمه (س) مصداق بارز این بصیرت است که با شناختی که از جایگاه امامت و ولایت داشت می‌دانست که امامت و ولایت ادامه مسیر رسالت است همانگونه که وقتی خداوند به پیامبرش دستور ابلاغ رسمی ولایت امام علی (ع) را صادر فرمود بیان داشت که اگر این ماموریت را انجام ندهی رسالت خدا را انجام ندادی و این به معنای این است که اگر اینکار انجام نگیرد کار رسالت نیز به پایان نرسیده و کار به درستی به سرانجام نرسیده است.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) می‌دانست که جایگاه رفیع امامت جایگاه هدایت و رهبری جامعه اسلامی است و امام شیرازه وحدت و انسجام امت اسلامی است و حضرت فاطمه (س) با این شناختی که از جایگاه امامت داشت وقتی احساس کرد جامعه اسلامی دارد از مسیر حق و حقیقت فاصله می‌گیرد به میدان آمد و با شهامت و شجاعت به روشنگری پرداخت و جان خود را در راه دفاع از امامت و ولایت فدا کرد.
آیت‌الله محامی بیان داشت: امام خمینی (ره) مصداق دیگر این بصیرت و پیوند با امامت و ولایت بود و آن را در طول تاریخ زندگی خود و قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد و در شرایطی که کسی باور نمی‌کرد مردم بتوانند به پیروزی برسند امام با بصیرت فرمود که خون بر شمشیر پیروز است و مردم را هدایت و رهبری کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در عرصه‌های مختلف این بصیرت را از خود نشان داد از مقابله با آمریکا گرفته تا دفاع مقدس و تا جایی که برای گورباچف رئیس ابر قدرت شرق آن روز، نامه نوشت و او را به اسلام و معنویت دعوت نموده و هیئت بلند پایه‌ای را اعزام کرد و بیان داشت: دوران کمونیسم و مارکسیسم به پایان رسیده و از این پس باید آن را در موزه‌ها جستجو کنیم که این پیش‌بینی کاملاً محقق شد.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: مصداق دیگر بصیرت و پیوند امت با امامت، جریان نهم دیماه می‌باشد و مردم بر اساس شناخت درست از موقعیت خود و جهان معاصر با پیوندی که با امامت و ولایت داشتند وقتی دیدند که دشمن با برنامه‌ریزی بلندمدت به دنبال ضربه زدن به انقلاب بود و گروه‌های منافق و مزدوران در داخل کشور به دنبال ایجاد آشوب هستند و سپس به اموال عمومی خسارت وارد کرده و در نهایت به ساحت مقدس رهبر انقلاب و به موکب عزاداری امام حسین (ع) جسارت کردند به میدان آمده و با بصیرت، شناخت و دشمن شناسی همه فتنه گران را سرکوب کردند که این هم یکی از مصادیق بصیرت و پیوند با مردم امامت و ولایت است.
وی بیان کرد: مصداق بارز دیگر، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که او هم با معرفت و شناخت کامل از موقعیت ایران، جبهه مقاومت و جبهه دشمن و مزدوران آنها در منطقه و با نگاهش به رهبری و اطاعت از فرمان رهبری توانست در پیروزی جبهه مقاومت نقش ویژه‌ای ایفا کند زیرا خط قرمز او رهبری بود و در طول زندگی با طیف‌های مختلف کار کرد و آنها را به انقلاب دعوت کرده و همان ارتباطش با مردم باعث شد تا خداوند برای او محبت و مودت در دل‌های مردم قرار دهد و در تشییع پیکر او طیف‌ها و گرایش‌های مختلف به خیابان‌ها ریخته و در تشییع شرکت کردند.
آیت‌الله محامی اظهار داشت: نه تنها مردم ایران بلکه همه مردم مسلمان متعهد و جبهه مقاومت و همچنین انسان‌های آزاده دیگر نیز او را تکریم و احترام کردند و سردار سلیمانی نیز یکی از مصداق‌های بصیرت است.
وی گفت: شهادت تعداد زیادی از شهدا از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از شهدای دفاع مقدس گرفته تا شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت و سلامت نیز در همین جهت هستند و با بصیرت و شناخت موقعیت و توجه به هدایتگری رهبر انقلاب جان خود را فدا کردند چه در دوران رهبری امام خمینی (ره) و چه در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب جان خود را برای دفاع از انقلاب فدا کردند از جمله دو شهیدی که اخیراً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راه دفاع از امنیت تقدیم کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا، شناخت دقیق از موقعیت، برنامه‌ریزی درست و اقدام مناسب و به موقع توسط همگان از جمله مسئولان و مردم است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به سفر دو روزه به منطقه سیستان افزود: در این سفر برنامه‌های مختلفی از جمله سخنرانی در بین مردم نیمروز و زابل و بازدیدهایی از نقاط مختلف داشتیم از جمله بازدید از مزرعه انرژی بادی در میل نادر که طبق گزارش‌ها با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیون یورویی ۲۰ توربین نصب و طی قرار دادی ۲۰ ساله برق تولیدی خریداری می‌شود و در ادامه نیز قرار است تا برای تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق اقدام شود و بیش از ۴۰۰ توربین در منطقه نصب شود که جای تقدیر دارد اما جای تاسف اینجاست که این کار خیلی دیر شروع شده و می‌توانست در سال‌های گذشته آغاز شود.
وی گفت: به توصیه دوستان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدیدی از عملیات انتقال آب از چاه نیمه‌ها داشتیم و در شرایط کنونی که میزان آب پایین است آب چاه نیمه ۳ که برای تامین آب شرب زابل و زاهدان است کاهش داشته و سعی می‌کنند تا آب چاه نیمه ۴ را به ۳ انتقال دهند و در گزارش بیان شد که مصرف ما برای تامین حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب است و تبخیر آب ۴۰۰ میلیون متر مکعب است که جا برای اقدام در سال‌های گذشته وجود داشته اما متاسفانه عمل خاصی انجام نشده است.
وی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده اگر این فعالیت‌ها شش ماه زودتر صورت می‌گرفت می‌توانست آب شرب سه یا چهار سال را تامین کند اما متاسفانه دیر اقدام شده و تنها جوابگوی یک یا دو سال خواهد بود.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: از ورود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این پروژه تشکر داریم اما این گلایه از مسئولان مستقیم و غیر مستقیم داخل و خارج استان وجود دارد و باید زودتر به فکر افتاده و اقداماتی صورت می‌دادند.
وی ادامه داد: در جلسه با اصحاب رسانه منطقه سیستان مسائل و مشکلات مطرح و از عدم پاسخگویی مسئولان، عملکرد ضعیف مدیران، دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران و نگاه‌های قومی و قبیله‌ای در اعطای فرصت‌ها گلایه داشتند که به بیان نکاتی در این جهت پرداختیم.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: به اصحاب رسانه تاکید داشتیم که باید مردم را آگاه کرده و درست مطالبه‌گری و پیگیری کنند تا کار به نتیجه برسد زیرا برخی از آسیب‌ها به سیستم کاری ما بر می‌گردد مثلاً در انتخابات، نامزدها باید پول زیای خرج کنند تا رای بیاورند وافراد روی نمایندگان سرمایه‌گذاری می‌کنند و پس از انتخاب، فرد نماینده بدهکار اینگونه افراد است و باید موقعیت‌هایی در اختیار اینها قرار دهد.
وی گفت: بخشی از کارها به مسئولان بر می‌گردد و بخشی به خود ما مردم که بر اساس مسائل قومی و قبیله‌ای رای می‌دهیم و اگر در انتخابات معیار ما شایسته‌سالاری باشد و از نماینده بخواهیم که به وظیفه قانونی خود عمل کند اوضاع بهتر از این خواهد بود اما علی رغم نهی مقام معظم رهبری، نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشت: چنین چیزی باید یک مطالبه عمومی باشد زیرا دود آن در چشم ما خواهد رفت و مشکلات ما نادیده گرفته خواهد شد و باید فرهنگ جامعه اصلاح شود.
وی گفت: مطالبه از مسئولان و پاسخگویی آنها نیز باید یک فرهنگ عمومی باشد و مسئولان باید پاسخگوی مسائل باشند که پاسخگویی باعث آگاهی بیشتر خواهد بود تا مردم از اقدامات صورت گرفته آگاه شوند و موانع کار را بدانند و قانع شوند و مسئولان باید در صورت بروز خطا با شجاعت و صادقانه به اشتباه خود اعتراف کنند و در صدد اصلاح بربیایند که در چنین صورتی بین مردم و مسئولان پیوند ایجاد خواهد شد.
وی بیان داشت: مطالبه گری باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل و پاسخگویی نیز باید توسط مسئولان باید صورت گیرد.
آیت‌الله محامی افزود: مطالبه گری دارای اصول است از جمله اینکه باید مهمترین نیازها و مشکلات را انتخاب و از مسئولان مطالبه کنید تا به تدریج مسائل حل شود زیرا ارائه فهرست بلندبالایی از مشکلات درست نیست و کارساز نخواهد بود و فراموش می‌شود

کد خبر 5388591

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری نماز جمعه زاهدان مصطفی محامی سیستان و بلوچستان 9 دی بوشهر قاسم سلیمانی ویروس کرونا سفر رئیس جمهور به قم آمار کرونا گرگان حماسه نهم دی ماه فتنه 88 دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی سیدابراهیم رئیسی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه انقلاب اسلامی بصیرت و پیوند امامت و ولایت امام خمینی حضرت فاطمه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان بیان کرد: ا توجه به کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر بیشترین مطالبه سمنانی‌ها از دولت آب و رفع تنش آبی است.

وی با بیان اینکه برای کم آبی در استان سمنان برنامه ریزی شده است، ابراز کرد: کارهای بزرگی در نقاط مختلف استان در دست پیگیری است تا بتوانیم خواسته‌های مردم استان را جامه عمل بپوشانیم.

رئیس جمهور ضمن اشاره به اقدامات دولت در استان سمنان بیان کرد: امیدواریم در گام‌های بعدی بتوانیم بخش بیشتری از مشکلات کم آبی در استان سمنان را رفع کنیم.

وی به افتتاح طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه شهید باکری سمنان هم اشاره کرد و گفت: تأمین انرژی بخشی از صنایع استان با این طرح تسهیل می‌شود.

کد خبر 6081637

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود+ فیلم
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود
  • بصیرت و آینده نگری امام خمینی (ره) برای برای جلوگیری از انحلال ارتش + فیلم
  • چرا روز ارتش؟