Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - قشم؛ نصیر عالیخانی: با توجه به هشدار نارنجی بارندگی‌های شدید در جنوب استان و به ویژه هرمزگان، خطر وقوع سیل، بیش از پیش مردم محله چابهاری‌های قشم را درگیر خود ساخته و برخی مردم از بیم ورود آب به منازل، جلوی درهای ورودی خود را سیمان و دیوارچه‌های گچی کشیده و یا با کمک شورایاران، شهرداری و خیرین، اقدام به پوشاندن در ورودی با استفاده از ورق های پی وی سی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از ساکنان:‌ 10 سال است گرفتاریم و با گونی‌گذاری در جلوی منازل، دردی دوا نمی شود!

یکی از اهالی محله چابهار گفت: معضل آبگرفتگی این شهر، 10 سال است که وجود دارد و با گذاشتن گونی در منازل، دردی دوا نمی شود و فقط موقع داخل و خارج رفتن زحمت را زیاد می کند و کار اصولی نیست.

«سلمان مبارک زاده قشمی» پیشنهاد کرد: می توان مقابل مصلی به صورت سپتیک گودالی ایجاد شود که آب در آن جمع شود و برای استفاده همه مردم در طول سال نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ اما بازگشایی مسیر و تخریب منازل را خیلی بعید می دانم.

وی ادامه داد: به نظر من از چهارراه رسالت باید مسیر دسترسی آب به محله چابهار مسدود شود تا آب سه شهرک به اینطرف نیاید و یا اینکه برخی منازل خریداری و تخریب شده و راه آب به دریا باز شود.

این شهروند محله چابهار گفت: پارسال 300 میلیون ریال کابینت، فرش و متکا و تشک را به علت ورود آب به داخل منزلم دور انداختم و باید پرسید مگر یک جانباز آزاده باید تا چند سال پشت این خاکریزها بمانیم؟

 

از وقتی به دنیا آمده ایم پشت خاکریزیم!
وی با اظهار تاسف از وضعیت کیسه های ماسه ای و خاکریزهای ساخته شده پشت در خانه ها گفت: از وقتی به دنیا آمدیم پشت خاکریز هستیم و تا کنون این وضعیت ادامه دارد و این کار خوشایند خدا و بنده آن نیست!

شورایار محله چابهار گفت: از مسئولین و خواهش کرد که فقط وعده و وعید به مردم ندهند و دروغ نگویند؛ چرا که پنج سال است می خواهند این 13 واحد را تخریب کنند؛ ولی تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

«عبدالجلیل دوشابی» بیان کرد: با توجه به موقعیت خاص منطقه چابهار قشم و حجم آبی که وارد منازل مردم می شد و منازل را دچار هزینه های بی شماری می کرد، از دو روز قبل دست به کار شدیم و با ایجاد موانع موقت فیزیکی اقدام کردیم.

 

 

شورایار چابهار: تمام مسئولین به میدان بیایند

وی با طرح این پرسش که ما چه گناهی کردیم که در این محله زندگی می کنیم؟ اضافه کرد: برای حل این معضل از جانب تمام مردم می گویم که تمام مسئولین از جمله فرماندار، شهردار، شورای شهر و منطقه آزاد باید به میدان بیایند و برای مردم کاری کنند.

شورایار محله چابهار قشم تاکید کرد: این تملک هر طور که شده باید امسال اجرای شود و زمینی که در نظر گرفته شده در اختیار مردم قرار داده شود.

وی اظهار داشت: همه مردم قشم با توجه به کمبود بارندگی دعای باران می خوانند و این در حالیست که مردم و خصوصا زنان این منطقه یک هفته قبل از باران به گریه می افتند و دعا می کنند که باران نیاید.

دوشابی با اشاره به بلوک‌چینی جلوی در برخی منازل بیان داشت: اگر مسئولین قبول می‌کردند که یک روز در چنین شریطی زندگی کنند، راحت تر می توانند مشکل مردم را حل کنند. 

وی تصریح کرد: اینبار اگر کاری کاری انجام می دهید جلو بیایید در غیر اینصورت برای کار نمایشی و عکس و فیلم جلو نیایید؛ چرا که طاقت مردم به سر آمده است.
شورایار محله چابهار گفت: دغدغه ما در هفته جاری این است که بسیج شویم و با کمک شهرداری پی وی سی درست کنیم تا جلوی در منازل نصب شود.

شهردار قشم: برای 65 خانه ،موانع فیزیکی نصب کردیم

شهردار قشم گفت: تمامی نیروهای شهرداری قشم برای جلوگیری از سیل احتمالی در محله چابهار قشم حضور دارند و امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد کاهش خسارات در کوتاه مدت به منازل مردم و حل مشکل در میان مدت با کمک مردم و منطقه آزاد باشیم.

میرداد میردادی با بیان اینکه با انجام عملیات جوش فلزی و کارگزاری موانع پی وی سی به صورت موقت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال آغاز شد، افزود: این اقدام برای حدودا 65 واحد مسکونی این منطقه که در مسیر سیلاب قرار دارند تهیه شده است.

وی از آماده سازی هزار گونی ماسه آماده شده توسط شهرداری خبر داد و افزود: تمامی اکیپ‌های شهرداری در آماده‌باش به سر می برند تا در صورت نیاز فورا به مناطق مورد نیاز اعزام شوند.


شهردار قشم: برای 17 واحد مسکونی زمین مسکونی در نظر گرفته شده است

شهردار قشم همچنین با اشاره به توافق شهرداری و سازمان منطقه آزاد قشم برای در اختیار گذاشتن زمین برای واحدهای در مسیر سیلاب طبق نظر کارشناسی، افزود: در همین راستا و برای حل همیشگی این معضل چندین ساله، برای 17 واحد مسکونی که در مسیر اصلی این سیلاب قرار دارند، زمین مسکونی در نظر گرفته شده است.

میردادی بیان داشت: سیلاب از محله‌های بالادستی شامل الهیه، نریمان و سام و زال به پایین می آمد و در دو یا سه نقطه از جمله گلکنی جمع می شد؛ اما به دلیل تغییر مسیری که رخ داد و مسیر آب به یک سمت هدایت شد، مردم این محلات به مشکل خوردند.

وی اظهار داشت: موانع پی وی سی در حال نصب هستند تا در مواقع بحران بتوانیم به طور موقت از آن در راستای جلوگیری از ورود آب به منازل استفاده کرد.

 

 

رییس شورای اسلامی شهر قشم: ایجاد موانع فیزیکی فقط مُسکِن است

رییس شورای اسلامی شهر قشم گفت: تمام نقاط حساس شهر را بازدید کرده و برای مقطع کنونی و بارندگی پیش رو فعلا آماده‌باش نیروها و ایجاد موانع فیزیکی در منازل مردم را در برنامه داریم اما باید توجه داشت که اینها مُسکِن است و باید این بلوار باز شود.

حبیب بازماندگان با بیان اینکه باغ‌های حَبایه، ایمانی، جلالی، گِلکَنی که سالیان سال در آنها آب سرازیر می شد، در سالیان گذشته از بین رفته اند و منازل مسکونی جای آن را گرفته اند، افزود: حذف این باغات که وظیفه جمع‌آوری آب را بر عهده داشت و جایگزین نکردن آبراه، باعث بروز چنین معضلی در چند سال گذشته شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه 17 واحد منزل باید کاملا تخریب شوند و 37 واحد دیگر باید عقب نشینی کنند، اضافه کرد: برای عبور راحت آب، نیاز است که بلوار رسالت باز شود ومسیر آب به دریا وصل شود.

رییس شورای اسلامی شهر قشم، با تاکید بر اینکه در تلاشیم در همان محله برای این عزیزان زمینی تدارک ببینیم، افزود: البته این کار زمانبر است و پیش بینی می شود یک تا دو سال خرید ملک‌های معارض، تخریب و همچنین ایجاد مسیر و دال‌های بتنی خروجی آب زمان ببرد.


رییس شورا:‌ مردم از فرصت پیش آمده برای سنددار کردن و نوسازی منازل استفاده کنند

وی از مردم در خواست کرد حالا که منطقه آزاد قشم و شهرداری پس از 30 سال تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده اند، از فرصت پیش آمده برای سنددار کردن منازل و همچنین حل مشکلات عدیده خود استفاده کنند. 


قول‌های مکرر و چندین ساله مسئولان

به گزارش فارس از قشم، متاسفانه سال‌های سال است شاهد قول ها و وعده وعیدهای مسئولین درباره این محله هستیم و احداث برخی کانال های آب هم نتوانسته حجم ورودی بسیار زیاد و دبی آب بالای این منطقه را پوشش دهد و وقت آن رسیده دولت مردمی، شعارهای خود را در نخستین سال های حضور خود در قشم عملیاتی کند تا مردم محروم و کم برخوردارتر محله چابهار نیز بتوانند در آسایش و آرامش، زیر سقف های باران خورده، خداوند منان را بابت این رحمت الهی سپاس گویند.

محله چابهار قشم، در نزدیکی محله های گلکنی، مسنی، گلشهر و دوحه قرار دارد و هر سال در فصل بارندگی، دچار آبگرفتگی های فراوانی می شود که این موضوع به دلیل نبود آبراه و همچنین عدم تلاقی راه و خیابان به کمربند شرقی است که امید می رود علاوه بر رفع این مشکل، کمکی برای بافت فرسوده قشم شود تا از این ناحیه، خانه‌های قدیمی و با عمر بالای این محله‌ها نیز نوسازی و بازسازی شود.

انتهای پیام/88050

 

منبع: فارس

کلیدواژه: چابهار سیلاب قشم آب بارندگی باران موسمی بافت فرسوده شهرداری قشم منطقه آزاد قشم شهردار قشم چابهار قشم منطقه آزاد پی وی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898935

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • داستان شور نمکی‌ها و قصه شیرین کیک‌ و نوشابه بعدازظهر
  • آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل