Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، عباس عبادی در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار داشت: چند روز گذشته طی نامه‌ای که از سوی مقام عالی وزارت صادر شد، بر لزوم انجام هر چه سریع‌تر تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی تاکید شده و امیدواریم با مشارکت سازمان امور استخدامی کشور در سال ۱۴۰۱ شاهد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی در حوزه سلامت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در مورد نیروهای طرحی نیز بیان کرد: قرار است شرایط جذب و تبدیل وضعیت این نیروها با سازمان استخدامی کشور طراحی شود و امیدواریم امتیازات لازم به این گروه تعلق بگیرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در سطح کشور مواجهیم و نیاز به توسعه نقشه پرستاری در کشور است، افزود: در کشور ۱۹۰ دانشکده پرستاری داریم که همزمان با توسعه کمی جذب دانشجویان پرستاری، باید ساختار توسعه حوزه سلامت در بیمارستانها را هم افزایش بدهیم تا شرایط جذب پرستار افزایش پیدا کند.

لزوم توجه جدی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی فسا

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با بیان برخی از مشکلات حوزه سلامت در این شهرستان، خواستار توجه بیشتر وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی فسا شد.

فیروزی به مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان فارس در خصوص تجهیز بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی فوق تخصصی امام حسین (ع) در این شهر اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی فسا به تنهایی علاوه بر جمعیت ۲۴۰ هزار نفری فسا به بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در شرق فارس و استان‌های همجوار هم خدمت رسانی می‌کند که باید هر چه سریع‌تر نسبت به تجهیز این بیمارستان اقدام فوری کرد.

وی با بیان اینکه ساخت فیزیکی ساختمان این بیمارستان به اتمام رسیده و به صورت موقت تحویل دانشگاه علوم پزشکی فسا شده است، عنوان کرد: تجهیز این بیمارستان و راه اندازی آن در ناوگان نظام سلامت علاوه بر اینکه به بیماران نیازمند شرق فارس خدمت رسانی خواهد کرد باعث اشتغال زایی بیش از ۵۰۰ نفر نیز خواهد شد.

فیروزی در مورد کمبود نیروی پرستار در این شهرستان نیز بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تعداد زیادی پرستار در قالب نیروهای شرکتی و قراردادی در مراکز درمانی شهرستان فسا جذب شدند که وزارت بهداشت باید وضعیت این نیروها را هم تعیین تکلیف کند.

در این مراسم محمد کاظم وکیل به سمت ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی فسا معرفی و از زحمات علی اصغر خالقی تجلیل شد.

منبع: الف

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی فسا وزارت بهداشت تبدیل وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر گزارش شده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

دکتر زهرا دستجردی افزود: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

وی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ببش از ۲ هزار و ۵۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

دستجردی اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه»، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

 
 

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان