Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:28:56 GMT

قم یکی از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۸۳۶۰

قم یکی از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است

ایسنا/قم وزیر راه و شهرسازی گفت: قم یکی از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن بوده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص‌شده، پیشی گرفته است.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان قم و در مراسم  آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ضمن تشکر از مجموعه استان قم بیان کرد: امروز عملیات اجرایی احداث بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان قم آغاز شد که می‌تواند برای مردم، به‌خصوص جوانان و کسانی که مسکن ندارند ایجاد امید و آرامش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه بیش از ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار در ایران برای شهروندان فاقد مسکن را هزینه اجاره خانه تشکیل می‌دهد و این وظیفه ماست که بتوانیم با یک تلاش جهادی تا پایان دولت طرح نهضت ملی مسکن را پیش برده و این افراد را صاحب‌خانه کنیم.

قاسمی ادامه داد: نهضت ملی مسکن خواسته و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی است که مردم بتوانند صاحب مسکن شوند، لذا استان قم جزو استان‌های پیشرو در  شروع نهضت ملی مسکن است.

وی تصریح کرد: اکنون سهمیه هر استان در دو مرحله ۲ میلیون واحدی نهضت ملی مشخص‌شده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص‌شده،  پیشی گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی از احداث بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان قم خبر داد و وعده برداشتن گام‌های بعدی را در سال‌های آتی داد.

قاسمی اظهار کرد: امروز با اقداماتی نظیر الحاق زمین به شهر،  برای حدود ۵۰ درصد تعداد ثبت‌نام‌ها در قم زمین تأمین‌شده است، بیش از ۸۹ هزار نفر در قم ثبت‌نام کرده‌اند و این تعداد افزایش خواهد یافت، لذا زمین‌های زیادی در شهر هست که نیاز به الحاق ندارد و می‌تواند در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: این زمین‌ها اکنون در اختیار نهادها و مؤسساتی است که بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن دارند، موظف‌اند در صورت بلااستفاده ماندن زمین و عدم ساخت‌وساز،  این زمین‌ها را به دولت بازگردانند تا در نهضت ملی مسکن استفاده شود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: خواهش من این است که مجموعه‌هایی که این زمین‌ها را در اختیار دارند و مازاد هم هست، آن‌ها را بازگردانند، لذت اکنون  دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در پیک تقاضا قرار دارند و در آینده نیازی به ظرفیت بیشتر نخواهند داشت.

قاسمی در پایان گفت: حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار این مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها قرار دارد که سهم استان در فاز دوم باید از همین زمین‌ها تأمین شود.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازي نهضت ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن استان قم زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رحمانی خلیلی در گرمسار گفت:  تا دو سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی به روستاییان بدون مسکن واگذار می‌شود.

وی افزود : تاکنون ۳۵۰ هزار زمین روستایی واگذار شده که از این تعداد ۹۰ هزار  پرونده وارد مرحله انعقاد قرارداد برای ساخت شده است.
خلیلی در ادامه افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستایی تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۵ درصد به متقاضیان با باز پرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌شود.
وی افزود:در حوزه طرح‌های نهضت ملی مسکن در حوزه شهری نیز بنیاد مسکن ۲۰۰  هزار واحد به صورت ویلایی و انبوه سازی در قرار داد خود دارد.
معاون برنامه ریزی و امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت : استفاده زا فناوری‌های نوین و هوشمند سازیواحد هیا مسکونی در دست اجرا است

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • اختصاص ۶۰ هکتار زمین به ملی مسکن در شهرستان بستان آباد
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است
  • موفقیت گناباد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن