Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، آیین «جوانمردی و پهلوانی، پویش مردمی حمایت از ایتام» به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سید ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰، تعدادی از مدیران شهری پایتخت، چند تن از ورزشکاران، مربیان و قهرمانان ورزش پهلوانی و جمعی از خانواده معظم شهدا در زورخانه پهلوان تختی شهرری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکانی در این مراسم با تاکید بر فرهنگ و منش پهلوانی، اظهار کرد: زورخانه نماد پهلوانی و ورزش پهلوانان است‌ و گلریزان، آیین جوانمردی و گذشت در راستای دستگیری است.

وی با بیان اینکه این ایام مصادف با شهادت حضرت زهرا(س)، سالگرد شهادت شهیدسلیمانی و سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی است، گفت: این ایام پیام های متعددی برای ما دارد و این مکان و مراسم برای ما یادآور مسئولیت های بزرگی است. یادم می آید که پدرم می گفت مرحوم تختی ماهانه یک دریافتی از کارخانه سیمان ری داشت و در بعضی اوقات کل آن دریافتی را بین نیازمندان توزیع می کرد.

شهردار تهران ادامه داد: اگر امروز نام تختی بزرگ است به این‌ دلیل است که تختی چیزی را برای خودش نخواست. وقتی حادثه بوئین زهرا اتفاق افتاد همه را به یاری طلبید و دستگیری کرد.

زاکانی افزود: اگر می بینیم که همه عالم در داغ شهید سلیمانی می سوزند به این دلیل است که او نیز همه وجودش را وقف امنیت، اعتلای دین و ارزش ها کرد.

شهردار پایتخت اضافه کرد: امروز پیشکسوتانی گرد هم آمدند تا دستگیری و کمک کنند، افرادی که دارای خیر و کمالات، هنر و حرفه هستند و میدان‌دارند آمده اند تا دست به دست هم دهند و گره ای از زندگی ایتام باز کنند. این مراسم نیز گلریزان با یاد و نام شهید سلیمانی و برای ایتام است.

شهردار تهران بیان کرد: امیدواریم مشی پهلوانی و مرام بزرگمردی را روز به روز زنده نگه داریم، آن هم در برهه ای که سختی ها تحمل را کم کرده و فشار را افزون کرده است. باید خودمان دست به دست هم دهیم با کمک و دستگیری که انجام می دهیم زمینه را برای دستگیری خودمان از سوی حضرات ائمه و اهل بیت فراهم کنیم.

زاکانی یادآور شد: توسعه فرهنگ پهلوانی موجب می شود افراد داری ثروت و نعمت الهی در راه خدا به نیازمندان و فقرا کمک های شایانی حتی در وضعیت نابسامان اقتصادی حال حاضر انجام دهند.

قبله بودن ری باید تشدید شود

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بزرگی و آوازه ری مانند گذشته بار دیگر بر تارک تاریخ بدرخشد و قبله بودن ری روز به روز تشدید شود.

در این مراسم؛ آیین گلریزان برای کمک و دستگیری از ایتام به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی توسط هیأت بیت الایتام ورزشکاران شهرری انجام شد. در این آیین شهردار تهران مبلغ هشت میلیارد ریال به ایتام کمک کرد و جمع مبالغ دریافتی شامل کمک های نقدی و غیرنقدی از شرکت کنندگان این مراسم، به حدود پانزده میلیارد ریال رسید.

پس از مراسم گلریزان نیز با حضور شهردار پایتخت از خانواده های معظم شهیدان وحید زمانی نیا و سعید انصاری، با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد. 

همچنین در پایان این برنامه شال پهلوانی از سوی قهرمانان و پهلوانان به شهردار تهران اهدا شد.

منبع: الف

کلیدواژه: شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران ضمن تبریک ۱۷ شوال، روز فرهنگ پهلوانی که سالروز پیروزی امام علی (ع) در جنگ خندق است، گفت: منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران محسوب می‌شود که ۷ زورخانه در جغرافیای ۱۶۰۰ هکتاری آن وجود دارد و باید از این ظرفیت بهره برد.

وی در ادامه افزود: ترویج ورزش‌هایی مبتنی بر اصول دینی و ملی از جمله پهلوانی و زورخانه‌ای در سطح جامعه و بین جوانان در کاهش میزان ناهنجاری‌ها، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مؤثر است و باید گسترش یابد.

وحیدرضا انارکی محمدی در جمع پیشکسوتان این ورزش باستانی افزود: این رشته هم به مسائل ورزشی و فنی توجه دارد و نیز مروج منش پهلوانی، جوانمردی و تمام ارزش‌ها و خوبی‌هاست و باید برای ترویج آن بیش از گذشته اقدام مناسب صورت گیرد.

شهردار منطقه ۱۲ ادامه داد: مرام و منش اخلاقی و انسانی جزو جدایی‌ناپذیر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است و این رویه مهم از ضروری‌ترین مواردی است که در تمام رشته‌های ورزشی به آن نیاز است و باید نسبت به انتقال آن در جامعه اسلامی اقدام شود و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی در زمینه توسعه این ورزش در منطقه ۱۲ رقم بخورد.

در ادامه این آئین رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای نیز ضمن اظهار خوشحالی از کسب توفیق حضور در بین پهلوانان، روز ۱۷ شوال که به روز فرهنگ پهلوانی ثبت شده است را تبریک گفت و افزود: ورزش زورخانه‌ای ضمن پرورش جسم، روح را نیز تربیت می‌کند.

مهر علی باران چشمه ورزش زورخانه‌ای را ورزش مقدسی دانست که با ذکر خدا و اهل بیت آغاز شده و با دستگیری مستمندان، فرهنگ جوانمردی را بین مردم اشاعه می‌دهد.

در پایان مراسم از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی زورخانه با لوح و تندیس تجلیل شد.

کد خبر 6088033

دیگر خبرها

  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • فرهنگ سازی برای جامعه ۱۵ میلیونی کارگری/شعار روز کارگر امسال مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی