Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جزیره کیش از چهارم تا دهم دی ماه رویدادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی به خود دید که میزبانی از آغاز سومین کنگره بین المللی شعر خاتم به عنوان تنها رویداد مرجع شعر شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله آنها بود.

آیین آغاز بکار این کنگره با حضو شاعران برگزیده در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار و در آن برترین های بخش اقوام و معلولان سومین کنگره شعر خاتم سلیمانی نیز معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین اختتامیه این کنگره ۱۳ دی همزمان با سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در شیراز برگزار می شود و بیش از یک هزار و ۲۰۰ قطعه شعر از شاعران پارسی گوی ایران و برخی کشورهای مختلف از جمله هند، پاکستان، روسیه، افغانستان، پرتغال و سوئد به دبیرخانه آن ارسال شده است.

در اختتامیه سومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی علاوه بر برگزیدگان اقوام و معلولان ۲۰ نفر از شاعران ایرانی و بین المللی نیز تجلیل خواهند شد.

برگزاری آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف از دیگر رویدادهای این جزیره هر هفته گذشته بود.

محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در این آیین با بیان اینکه فتنه شرایطی است که بصیرت انسان ها در آن به آزمایش گذاشته می شود تا جامعه بتواند دربی نظمی به حقیقت دست پیدا کند افزود: با وجود اینکه خواستگاه های فتنه عمدتا ناپیدا است اما خاصیت گردباد گونه، شبهه ناکی فضا، شایعه پراکنی و ابهام از جمله مولفه های آن است.

سلامت و کرونا

هم اکنون به واسطه ورود سوش اومیکرون کرونا هشدارهای متعددی از سوی منابع بهداشت و درمان ارایه می شود که هفته گذشته رییس مرکز توسعه سلامت کیش در این باره گفت: ۲ هفته آینده روزهای سرنوشت سازی برای این جزیره به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ویژه سوش اومیکرون است.

محمدرضا رضانیا اضافه کرد: هم اکنون جزیره کیش در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و روند شناسایی بیماری تا حدود کنترل شده بوده و لازم است برای تداوم این وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی و تداوم واکسیناسیون از سوی کیشوندان و مسافران برای جلوگیری از شیوع سویه اومیکرون به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین گفت: تا کنون بیش از ۱۵ درصد از کیشوندان نوبت سوم واکسن کرونا را به منظور ارتقای سطح ایمنی جامعه برابر همه گیری این ویروس دریافت کردند و تمام افراد بالای ۱۸ سال واجد شرایط دریافت دُز سوم هستند.

حضور دانش آموزان در مدارس برای امتحانات پایان ترم از دیگر موارد پر بحث بود که پرویز حیدری راد رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: امتحانات این جزیره به منظور بررسی بیشتر جوانب همه گیری یه ویژه سویه اومیکرون به مدت یک هفته تا ۱۱ دی به تعویق افتاد.

اجتماعی

نشست تخصصی آشنایی با رویه های قضایی دیوان عدالت اداری در روابط کارگری - کارفرمایی مناطق آزاد تجاری نیز از جمله رویدادهای اجتماعی جزیره در این مدت بود که محمد مرادیان رییس شعبه ۶۴ دیوان عدالت اداری در این نشست گفت: ۹۰ درصد پرونده های بررسی شد در مراجع حل اختلافات کارگری و کارفرمایی کیش توسط این دیوان به تایید رسید.

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی جزیره کیش نیز از کشف ۱۹ کیلوگرم مواد مخدر توسط خبر داد و گفت:  ماموران پلیس کیش با انجام ۲ ماموریت در داخل و خارج از جزیره کیش موفق به کشف هفت کیلو موادمخدر از نوع گل را کشف و ۱۲ کیلوگرم حشیش از چهار قاچاقچی شدند.

فرهنگی

بخش فرهنگ کیش نیز در هفته گذشته شاهد رسیدن دومین جایزه ادبی کیش (داستان کوتاه جنوب) به ایستگاه پایانی بود که این رویداد با شناخت برترین ها از بین ۳۸۷ اثر ارسال شده به دبیرخانه به ایستگاه پایانی خود رسید.

این جایزه که در ۲ بخش ملی و منطقه ای برگزار شد و مقام اول بخش ملی به غلامرضا فولادوندی از تهران برای داستان آن دوتا  زنبور سرخ، مقام دوم به سعید احمد زاده از شیراز برای داستان مردان غروب و مقام سوم عماد عبادی از شاهرود برای داستان مثل نخل الفارعه رسید.

حدیث ناظری از بندرعباس برای داستان کاغذهای باطله، سیده اکرم شاروبند آزاد از دشتستان برای داستان پیچ و سارا خادمی پور از اندیمشک برای داستان رستاخیز نیز به ترتیب به عنوان مقام های اول تا سوم این جایزه شناخته شدند.

تداوم اجرای نمایش رینارد روباهه دیگر رویداد فرهنگی در جزیره کیش بود که در مدت حضور پنج روزه خود حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آن بهره مند شدند.

لیلا شویدی مسوول تماشاخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه یکی از اجراهای این نمایش به ایرنا گفت: با بهبود شرایط همه گیری ویروس کرونا و وضعیت آب و هوایی کشور تعداد تماشاخانه های سیار این کانون در کشور به ۶ مورد می رسد.

اقتصادی

سه شنبه هفته گذشته هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین المللی کیش با حضور  ۱۲۰ شرکت کننده و از اقصی نقاط کشور گشایش یافت و جمعه شب به کار خود پایان داد.

۸۰ درصد از  شرکت کنندگان در این نمایشگاه در عرصه تولید ابزارآلات و لوازم صنعت ساختمان و ۲۰ درصد دیگر نیز در روند اجرا  و احداث این صنعت مشغول هستند.

محمدرضا نوایی لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از اولین موسسه کاریابی جزیره گفت: بخش قابل‌توجهی از حل مشکلات اشتغال جزیره مدیریتی بوده و با توجه به جنب و جوش فعالیت های اقتصادی ۴۰ درصد مشکلات اشتغال این جزیره با کاریابی قابل حل است.

پرویز محبی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران نیز در دیدار با صیادان کیش گفت: طرح ساماندهی مجوزهای صیادی به منظور حل مشکلات صیادان جنوب کشور به زودی اجرا می شود.

محیط زیست

هفته گذشته پویش کاشت ۱۲ هزار اصله نهال کهور ایرانی با مشارکت بومیان و دوست‌داران محیط زیست در جزیره کیش آغاز شد و به گفته عبدالنبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات جزیره کیش، این شرکت در سال جاری توسعه فضای سبز را بر مبنای کاشت گونه های بومی و سازگار با اقلیم جزیره قرار داده است.

سعید پورزادی سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش هم در شورای محیط زیست گفت: این جزیره با مدیریت پسماند شهری و ساختمانی نخستین گام را برای ایجاد زیرساخت های نخستین شهر اکولوژیک کشور گام بر می دارد.

ورزش

ورزش این جزیره نیز هفته گذشته شاهد اعلام میزبانی مسابقه فوتبال قطع عضو  قهرمانی غرب آسیا و آخرین اردوی آماده سازی بانوان ملی پوش فوتبال  و برگزاری رقابت های والیبال ساحلی بود.

رقابت های فوتبال قطع عضو  قهرمانی غرب آسیا ( مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ترکیه ) از ۱۴ اسفند برابر با پنجم مارس در کیش آغاز می شود که این مسابقات  صبح و بعد از ظهر ۱۵ و ۱۶ اسفند در مجموعه المپیک کیش برگزار می شود.

آخرین اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال بانوان نیز از ۱۴ تا ۲۴ دی در کیش برگزار می شود و شاگردان مریم ایراندوست با یک پرواز اختصاصی از کیش به هند سفر می کنند.

رقابت های والیبال ساحلی مردان پس از مدتها که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بود ، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، با حضور ۱۱ تیم در ۴ گروه از عصر دوشنبه در محل پلاژ آقایان و مجموعه ورزش های ساحلی برگزار شد.

برچسب‌ها فوتبال ویروس کرونا کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان سازمان شیلات ایران قاسم سلیمانی 9 دی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال ویروس کرونا کیش فوتبال ویروس کرونا کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان سازمان شیلات ایران قاسم سلیمانی 9 دی ویروس کرونا برای داستان بین المللی هفته گذشته جزیره کیش شعر خاتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمدان: نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست

 اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال پایان جنگ نیست، تاکید کرد: ما تحت هیچ شرایطی تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد.

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرگزاری شهاب فلسطین، اسامه حمدان گفت: نتانیاهو قصد ندارد به جنگ پایان دهد بلکه در پی تعلل و سنگ‌اندازی بر سر راه مذاکرات است.

وی افزود: خواسته‌های رژیم صهیونیستی در مورد توافق مبادله اسرا قابل قبول نیست و پاسخ اخیر این رژیم به هیچ وجه در حد کمترین خواسته‌های فلسطینیان نیز نیست و به طرف‌های واسطه ابلاغ کردیم که آن را نمی‌پذیریم.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: رژیم اشغالگر از آغاز جنگ نتوانسته حتی یک اسیر را آزاد کند و همه تلاش‌های این رژیم در این راستا به شکست کشیده انجامیده است.دشمن صهیونیستی از آغاز جنگ هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرده و تنها اقدام به قتل، کشتار و ویرانگری کرده است.

وی تاکید کرد که پس از جنگ، اداره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مطرح نخواهد بود و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده فلسطینیان است. تحت هیچ شرایطی تسلیم شروط دشمن صهیونیستی نخواهیم شد و خروج رهبران حماس از غزه یک ایده احمقانه است.

حمدان افزود: کابینه رژیم اشغالگر پس از بحران‌های داخلی اخیر، به دنبال بهبود وجهه خود نزد افکار عمومی اسرائیلی‌ها است.

وی همچنین درباره ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با ترور مروان عیسی معاون فرمانده کل گردان‌های القسام نیز، گفت: هنوز تائیدیه‌ای از فرماندهان القسام در این خصوص دریافت نکرده‌ایم. ترور رهبران مقاومت ما را تضعیف نخواهد کرد و بیانیه کاخ سفید در رابطه با مروان عیسی بیانگر دست داشتن آمریکا در نسل‌کشی در غزه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه نوروزی «کودک شو» امشب به پایان می‌رسد
  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • عبدالله سیدران از دنیا رفت
  • بیش از ۸۸۳ هزار گردشگر در جزیره قشم تردد کردند
  • خالد مشعل: با صلابت میدان نبرد و مذاکرات را مدیریت می‌کنیم
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • حمدان: نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت