Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مرضیه سی سی پور،کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط استان تداوم خواهد داشت، در برخی نقاط استان و مناطق دریایی طی ساعاتی رگباری شدن بارش‌ها مورد انتظار است.

سی سی پور افزود: از اواخر امشب با ورود یک موج بارشی، بارش‌های گسترده در سراسر استان آغاز خواهد شد که شدت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و سبب آبگرفتگی معابر عمومی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:شدت بارش در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در استان بویژه در برخی نقاط غربی، مناطق مرکزی و شرقی استان قابل ملاحظه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان  افزود: با توجه به احتمال وقوع سیلاب در استان در روز‌های یاد شده توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها جدا خودداری شود.

سی سی پور گفت: این سامانه بارشی تا ظهر روز سه شنبه در مناطق شرقی استان تاثیر گذار خواهد بود و به تدریج از استان خارج خواهد شد.

او افزود: دریا امروز متلاطم است، توصیه می‌شود شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند، روز‌های یکشنبه و دوشنبه در حین فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید در مناطق دریایی استان سبب مواج شدن دریا و ناایمن شدن تردد‌های دریایی خواهد شد که توصیه می‌شود تمهیدات لازم در همه بنادر استان در نظر گرفته شود.

سی سی پور افزود: از لحاظ دمایی با توجه به تاثیر موج بارشی و ابرناکی آسمان، کاهش نسبی دما در طول روز مورد انتظار است.

او گفت: اکنون بارش پراکنده در بندرعباس، قشم، جاسک و رودان گزارش شده و مجموع بارش ایستگاه‌های هواشناسی سینوپتیک استان از شروع فعالیت سامانه بارشی، هشتم دی ماه تا ساعت ۰۶:۳۰ یازدهم دی ماه ۱۴۰۰ (برحسب میلی متر) بدین ترتیب است.
سردشت بشاگرد: ۴۲.۹
میناب: ۳۴.۳
رودان: ۳۳.۴
بندرلنگه: ۳۰.۱
بستک: ۲۵.۵
لاوان: ۱۶.۴
پارسیان: ۱۶.۲
ابوموسی: ۱۳.۲
جاسک: ۹.۹
سیریک: ۹.۷
بندرعباس: ۶.۸
سیری: ۵.۷
حاجی آباد: ۴.۶
قشم دریایی: ۴.۶
خمیر: ۳.۶
قشم فرودگاهی: ۲.۷
کیش: ۱.۰

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت جوی آب و هوا سامانه بارشی سی سی پور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران از ورود به سواحل شمالی کشور پرهیز کنند

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار سطح نارنجی به ویژه در نواحی ساحلی و شمالی کشور خبر داد و گفت: طی دو روز آینده  شاهد افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در شهرهای شمالی و سواحل آن‌ها خواهیم بود‌.

به گفته وی افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ تا ۳۶ نات (گاهی بیش از ۴۰ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱/۷ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراسواحل را شاهد خواهيم بود.

ضیائیان گفت: در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر شاهد افزایش ارتفاع موج خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به قفس‌ها و احتمال پاره شدن تور‌های صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناور‌های کوچک، آسیب به شناور‌های سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی را شاهد بودیم.

وی افزود: با توجه به افزایش ارتفاع موج به مسافران توصیه می شود  از فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، تردد شناور‌های سبک، ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و انجام تمامی فعالیت‌های دریایی پرهیز شود.

او گفت: مسافران طی این  دو روز آینده باتوجه به افزایش ارتفاع موج مسافران از ترددهای دریایی پرهیز کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ورود موج بارشی جدید بهاری به اصفهان
  • احتمال وقوع گرد و خاک موقت در برخی مناطق خوزستان
  • ورود موج بارشی جدید طی امروز و فردا در خوزستان
  • ورود دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به هرمزگان
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور/ از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • ورود سامانه سرد بارشی به یزد
  • مسافران از ورود به سواحل شمالی کشور پرهیز کنند
  • وضعیت قرمز و خطر وقوع سیلاب در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان/ خطر وقوع سیلاب