Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@14:46:46 GMT

طلا از سال ۲۰۲۱ ارزان‌تر خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۱۱۲۵

طلا از سال ۲۰۲۱ ارزان‌تر خارج شد

صراط:

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه تحت تأثیر عقب نشینی دلار و بازارهای سهام، آخرین بار ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۸۲۷ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش ایمنا، در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا با ۱۴ دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۸۲۸ دلار و ۶۰ سنت بسته شد.

طلا برای کل سال ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد کاهش قیمت داشت که بزرگترین کاهش قیمت سالانه از زمان کاهش ۱۰ درصدی در سال ۲۰۱۵ و نخستین کاهش قیمت سالانه در سه سال اخیر بود. احیای اقتصاد جهانی سرمایه گذاران بیشتری را به سمت دارایی‌های پرریسک کشاند و علاقه به دارایی‌های امنی مانند طلا را کمتر کرد. عامل دیگری که مانع رشد قیمت طلا شد، سیگنال‌هایی از سرعت گرفتن برنامه‌های بانک‌های مرکزی بزرگ جهان برای تعدیل محرک‌های محرک بود که در دوران پاندمی کووید ۱۹ برای پشتیبانی از اقتصاد به اجرا گذاشته بودند.

اگرچه طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم حاصل از اجرای تدابیر محرک مالی به شمار می‌رود اما افزایش نرخ‌های بهره به منزله هزینه بالاتر نگهداری این فلز ارزشمند است که دارایی بدون بازدهی است.

وارن ونکتاس، تحلیلگر دیلی فارکس گفت: با صعود بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به دو درصد در سال ۲۰۲۲ و ملایم شدن فشارهای تورمی و البته نرخ‌های بهره بالاتر، طلا ممکن است روند نزولی پیدا کند.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز در اکتبر با اشاره به فشارهای ناشی از افزایش نرخ‌های بهره، پیش بینی قیمت خود را پایین‌تر برده و پیش بینی کرده بودند هر اونس طلا در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۷۵۰ دلار می‌رسد. دومنیک اشنایدر، مدیر کالاها در شرکت مدیریت مالی یو بی اس در هنگ کنگ در این باره گفت: با توجه به تحولات مثبت برای رشد اقتصادی و عادی سازی سیاست‌هایی پولی، طلا قیمت خود را به شکل قابل قبولی حفظ کرد. می‌توان گفت اگر تورم را نداشتیم، شاید قیمت طلا بسیار پایین‌تر می‌رفت. عملکرد طلا برای سال ۲۰۲۱ برای سرمایه گذاران یورو یا ین کاملاً مثبت بوده است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را در سال ۲۰۲۲ سه دور افزایش دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۳ دلار و ۳۰ سنت رسید. نقره در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۱ درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد در هفت سال اخیر بود.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۶۵ دلار و ۱۰ سنت رسید اما بیش از ۹ درصد کاهش سالانه داشت. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با سه درصد کاهش، به ۱۹۰۶ دلار و ۲۷ سنت رسید و بدترین رشد سالانه خود از سال ۲۰۱۵ را به ثبت رساند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: طلا دلار آمریکا بانک مرکزی کاهش قیمت طلا صراط برای تحویل فوری نرخ های بهره درصد افزایش درصد کاهش سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین

آفتاب‌‌نیوز :

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۳۸ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب به ۶۴هزار و ۱۹۶.۳۸ دلار معامله می‌شود که این رقم ۷.۰۹ درصد کمتر از هفته گذشته است.

دومین توکن محبوب، اتریوم، نسبت به دیروز سه درصد افزایش یافته و به ۳۱۱۹.۸۱ دلار معامله می‌شود و نسبت به هفته گذشته ۱۱.۳۰ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، ارزش بازار بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب ۱۲۶۲ و ۳۷۳ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۷۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۲۵ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵.۶۲ میلیارد دلار است که ۱۹.۲۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۷.۳۲ میلیارد دلار است که ۷.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۰.۰۹ میلیارد دلار است که ۹۴.۲۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۹۰۶.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۸ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۹۲.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۵۶ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۴۲.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۷۱ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۰.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۴۵ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۹۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۸.۴۰ درصد کاهش

۸ – تون کوین

قیمت: ۶.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۰۵ درصد کاهش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۹۷ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۸۲ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹