Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای آلمان و فرانسه از امروز به ترتیب ریاست دوره‌ای بر تشکل‌های جی ۷ و اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیرند و اهداف و برنامه‌های مهمی را برای این دوران در دستور کار قرار داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، از امروز (اول ژانویه سال 2022) دوران مهمی برای آلمان و فرانسه آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اولین بار از سال 2017 آلمان دوباره ریاست یک تشکل مهم بین‌المللی یعنی "جی هفت" را بر عهده می گیرد. به این ترتیب آلمان به مدت یک سال ریاست قدرت های پیشرو اقتصادی در دنیا را بر عهده خواهد گرفت. نقطه اوج این دوران برای آلمان برگزاری نشست جی 7 به ریاست اولاف شولتز، صدر اعظم جدید آلمان از تاریخ 26 تا 28 ژوئن سال 2022 خواهد بود.

آلمان می خواهد تمرکز بر موضوعات آب و هوا، مبارزه با بیماری های همه گیر و تقویت همکاری های بین‌المللی و دموکراسی های جهانی را در دستور کار قرار دهد.

"اولاف شولتز"، صدر اعظم جدید آلمان در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی اعلام کرد: ما از ریاست خود بر گروه جی 7 استفاده می کنیم تا این تشکل را پیشرو کنیم. ما این کشورهای مهم را به عنوان پیشگام در مسئله حفاظت از آب و هوا و جهانی منصفانه مطرح خواهیم کرد.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: همکاری های بین‌المللی اهمیت دارد و در دنیایی که به زودی حدود 10 میلیارد سکنه خواهد داشت صدای ما تنها زمانی شنیده می شود که در یک گروه کر همراه با بسیاری افراد دیگر کار اجرا کنیم.

آلمان ریاست دوره‌ای بر تشکل "جی هفت" را از انگلیس تحویل خواهد گرفت. گروه هفت شامل کشورهای ایالت متحده آمریکا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا است.

گروه کشورهای صنعتی غرب در سال 1975 توسط هلموت اشمیت، صدر اعظم وقت آلمان و والری ژیسکاردستن، رئیس جمهور وقت فرانسه در طول یک بحران اقتصادی ابتدا به عنوان جی 6 تاسیس شد و یک سال بعد از آن با اضافه شدن کانادا به جی 7 تبدیل شد و روسیه نیز در سال 1998 در این تشکل پذیرفته شد؛ اما دوباره در سال 2014 به دلیل تصرف کریمه توسط روسیه از این تشکل اخراج شد.

فرانسه هم از امروز به مدت 6 ماه ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اهداف جاه طالبانه‌ای را برای این دوره مد نظر قرار داده است؛ اما برای وی نه تنها مسئله آینده اروپا بلکه سرنوشت سیاسی خود هم مطرح است.

امانوئل ماکرون در پیامی ویدئویی اعلام کرد که شرایطی را ایجاد خواهد کرد که دوران ریاست دوه ای فرانسه بر اتحادیه اروپا دوران پیشرفت باشد. وی تاکید کرد که سال 2022 باید نقطه عطفی برای اروپا باشد.

مهمترین چالش‌های پیش روی اتحادیه اروپا در سال 2022مسکو: شکایت اتحادیه اروپا علیه روسیه اقدامی احمقانه است

ماکرون همچنین گفت: قاره ما در سال های اخیر بارها مورد توهین قرار گرفته است. اتحادیه اروپا متهم به جدایی، عدم شایستگی در پیشبرد پروژه های مشترک و قرار گرفتن در مسیر بی ربط تاریخی است؛ اما بحران کرونا نشان داد که این تشکل نه تنها مفید بلکه یک منبع امید است.

فرانسه از امروز ریاست دوره‌ای را از کشور اسلوونی تحویل می گیرد. به مناسبت آغاز ریاست دوره‌ای فرانسه بر اتحادیه اروپا بسیاری از ساختمان ها در سراسر این کشور از جمله کاخ الیزه و برج ایفل به رنگ آبی پرچم اتحادیه اروپا چراغانی شدند.

انگیزه اصلی ماکرون حاکمیت و استقلال اروپا با تمرکز بر موضوعاتی مانند حفاظت از آب و هوا، مسائل دفاعی و حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا خواهد بود.

ماکرون بارها اعلام کرده که می خواهد اروپا را در عرصه نظامی و سیاسی مستقل تر کرده و حفاظت از مرزها برای مقابله با هجوم پناهندگان را تشدید کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار فرانسه اتحادیه اروپا اخبار آلمان اخبار فرانسه اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا ریاست دوره ای بر عهده صدر اعظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان

اتحادیه وردی آلمان بار دیگر برای برگزاری یک اعتصاب هشدار دهنده تمام روز که منجر به متوقف شدن حرکت اتوبوس‌ها در ایالت هسن آلمان می‌شود فراخوان داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس"، دور بعدی چرخ اعتصاب ها در آلمان به جریان افتاده است. هفته گذشته اتحادیه وردی خواستار اعتصاب در حمل و نقل عمومی محلی شد. اتحادیه وردی می‌خواهد با یک اعتصاب هشدار دهنده تمام روز، بخش‌های زیادی از حمل ونقل اتوبوس‌ها در هسن را فلج کند.

اتحادیه روز سه شنبه اعلام کرد، دلیل آن، متوقف شدن چانه زنی جمعی با انجمن منطقه ای شرکت های اتوبوسرانی هسن (LHO) برای حدود 6000 کارمند است. شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی بخش های مختلف این ایالت در اعتصاب هستند.

یوخن کوپل، منشی اتحادیه وردی آلمان در این باره گفت که وضعیت در این بخش دراماتیک است. کمبود شدید پرسنل وجود دارد، آنها در شیفت های بسیار طولانی کار می کنند، شیفت های مشترک، استراحت های کوتاه، اضافه کاری های بی شمار، مرخصی های استعلاجی زیاد دارند، بنابراین وردی خواستار افزایش دو برابری حقوق هر کدام از کارکنان این بخش است. همچنین به گفته وی باید برای هر کارمند غرامت 3000 یورویی تورم در نظر گرفته شود.

انجمن منطقه ای پیمانکاران اتوبوسرانی هسن نسبت به اعلامیه هشدار اعتصاب اتحادیه ابراز "درک کمی" داشته و چنین اقدامی را غیر ضروری خواند.

شرکت حمل و نقل محلی فرانکفورت Traffiq انتظار دارد که تقریباً تمام 68 مسیر اتوبوس فرانکفورت در روز پنجشنبه اعتصاب کنند.

اخیرا هم در پی فراخوان اتحادیه وردی در اعتراض به دستمزدها و شرایط کاری اعتصاب ها در بخش های حمل ونقل عمومی در روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته مجددا بخش هایی از آلمان را فلج کرد.

اتحادیه وردی در حال حاضر در حال مذاکره برای قراردادهای جمعی جدید برای شرکت های حمل و نقل عمومی محلی در چندین ایالت فدرال است. این مناقشت که از اواخر ژانویه ادامه دارد، بارها حمل و نقل عمومی را در بخش‌هایی از کشور فلج کرده است. رانندگان اتوبوس و تراموا در شهرستان ها از اوایل فوریه به طور همزمان چهار روز دست به اعتصاب زده اند. همچنین در شهرهای مختلف اعتصاب‌های هشدار دهنده دیگری برگزار شد.

سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو 2024 آلماندستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند