Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در مجموع حدود ۳۰ درصد از پسماندهای تولیدی شهروندان تهرانی را پسماند خشک تشکیل می‌دهد که از این میزان متاسفانه تنها ۳ تا ۴ درصد در مبدا تفکیک می‌شود. 

وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با حجم زباله‌های تولیدی بسیار ناچیز است، اضافه کرد: شهرداری تهران در گذشته تلاش می‌کرد با استفاده از ظرفیت غرفه‌های بازیافت و وانت‌های ملودی اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک کند، اما این اقدامات به تنهایی کافی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، با تمهیدات تازه و رایزنی‌های صورت گرفته، قرار بر این شد در روزهای آینده این امکان فراهم شود که شهروندان با تماس با سامانه ۱۳۷ تقاضای خود را برای جمع‌آوری پسماند ثبت کنند و پس از آن، شهرداری‌های مناطق در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. 

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، شهروندان با تحویل پسماند خشک می‌توانند مابه‌ازای ارزش ریالی آن را دریافت یا از بسته‌های تشویقی شامل کیسه زباله یا کودهای گرانوله مناسب برای گل‌های آپارتمانی بهره‌مند شوند. 

عزیزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با این اقدام میزان تفکیک پسماند از مبدا افزایش پیدا کند و در عین حال امکان فعالیت زباله‌گردها محدود شود، تصریح کرد: در روزهای آینده دستورالعمل اجرایی این طرح به مناطق ابلاغ می‌شود و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این زمینه در محلات صورت خواهد گرفت تا با مشارکت مسئولانه شهروندان بتوانیم گام‌های بلندی برای تفکیک حداکثری پسماند خشک و در نهایت حفظ محیط زیست برداریم.

کد خبر 647001 برچسب‌ها پسماند زباله شهردارى تهران تفکیک زباله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند زباله شهردارى تهران تفکیک زباله شهرداری تهران پسماند خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» افزود: ۱ تا ۷ اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است بنابراین تمام تلاش ما این است که با امکانات موجود و اطلاع‌رسانی وسیع، ویژه برنامه‌های این هفته را باشکوه‌تر برگزار کنیم چراکه آگاه‌سازی امروز، تاثیر به‌سزایی در ارتقای سلامت آینده‌سازان کشور دارد.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز