Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@04:00:07 GMT

بارش‌های گسترده از اواخر امروز آغاز می‌‎شود

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۲۰۱۲

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌های شدید در استان‌های جنوبی و نواحی غربی کشور خبر داد و گفت: این بارش‌ها در برخی نواحی ممکن است باعث سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  امیر سرکرده در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: امروز هم بارش‌هایی در نواحی جنوبی کشور داریم و جنوب استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و همچنین سواحل و جزایر خلیج فارس نیز شاهد بارش خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: از فردا این موج گسترش پیدا می‌کند و شدت امواج جنوبی افزایش می‌یابد که این شدت در نواحی جنوبی فارس و بوشهر و همچنین کهگیلویه و بویراحمد بیشتر است بطوریکه از فردا هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش‌ها به حدی است که در برخی نقاط باعث سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و آبگرفتگی می‌شود.

سرکرده افزود: همچنین از فردا استان‌های اصفهان، جنوب لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و زنجان و ارتفاعات دامنه جنوبی البرز با شدت کمتر شاهد بارش خواهند بود.

وی تصریح کرد: از روز دوشنبه بارش‌ها بیشتر در نواحی شمالی کشور رخ خواهد داد و در طول هفته بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در جزایر خلیج فارس نیز شاهد بارش شدید باران در روز‌های یکشنبه و دوشنبه خواهیم بود و وزش باد نیز که باعث گرد و خاک موقتی خواهد شد در کشور بوجود خواهد آمد ضمن اینکه استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی دوشنبه شب و سه شنبه بارش دارند.

وی گفت: حداکثر دمای هوای تهران امروز به ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.   بارش شدید در هرمزگان همچنین معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: بارش‌های گسترده از اواخر روز جاری با ورود یک موج بارشی جدید در سراسر این استان آغاز خواهد شد.

کیانوش عارفی روز شنبه در این خصوص در گفت وگوبا ایرنا افزود: براساس پیش یبنی‌ها این بارش‌ها شدت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و سبب آبگرفتگی معابر عمومی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه در سطح هرمزگان، به ویژه در برخی نقاط غربی، مرکزی و شرقی این استان قابل ملاحظه پیش بینی شده است و با توجه به احتمال وقوع سیلاب در روز‌های یاد شده توصیه می‌شود افراد از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاع‌ها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی تا ظهر روز سه‌شنبه در مناطق شرقی هرمزگان تاثیر گذار خواهد ماند و به تدریج از این استان خارج خواهد شد. برچسب ها: باران ، هرمزگان ، استان های جنوبی ، نواحی غربی ، سیلاب ، سامانه بارشی ، هواشناسی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: باران هرمزگان استان های جنوبی نواحی غربی سیلاب سامانه بارشی هواشناسی شاهد بارش بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از عصر دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف)، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ در استان خواهیم داشت.

بارش‌ها در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و پوشش خزانه برنج و و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت
  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • هواشناسی اصفهان فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت؛ بارش باران و رعد و برق
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • وزش باد شدید
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری