Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در مجموع حدود ۳۰ درصد از پسماندهای تولیدی شهروندان تهرانی را پسماند خشک تشکیل می‌دهد که از این میزان متاسفانه تنها ۳ تا ۴ درصد در مبدا تفکیک می‌شود. 

وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با حجم زباله‌های تولیدی بسیار ناچیز است، اضافه کرد: شهرداری تهران در گذشته تلاش می‌کرد با استفاده از ظرفیت غرفه‌های بازیافت و وانت‌های ملودی اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک کند، اما این اقدامات به تنهایی کافی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، با تمهیدات تازه و رایزنی‌های صورت گرفته، قرار بر این شد در روزهای آینده این امکان فراهم شود که شهروندان با تماس با سامانه ۱۳۷ تقاضای خود را برای جمع‌آوری پسماند ثبت کنند و پس از آن، شهرداری‌های مناطق در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. 

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، شهروندان با تحویل پسماند خشک می‌توانند مابه‌ازای ارزش ریالی آن را دریافت یا از بسته‌های تشویقی شامل کیسه زباله یا کودهای گرانوله مناسب برای گل‌های آپارتمانی بهره‌مند شوند. 

عزیزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با این اقدام میزان تفکیک پسماند از مبدا افزایش پیدا کند و در عین حال امکان فعالیت زباله‌گردها محدود شود، تصریح کرد: در روزهای آینده دستورالعمل اجرایی این طرح به مناطق ابلاغ می‌شود و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این زمینه در محلات صورت خواهد گرفت تا با مشارکت مسئولانه شهروندان بتوانیم گام‌های بلندی برای تفکیک حداکثری پسماند خشک و در نهایت حفظ محیط زیست برداریم.

کد خبر 647001 برچسب‌ها پسماند زباله خبر مهم شهردارى تهران تفکیک زباله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند زباله خبر مهم شهردارى تهران تفکیک زباله شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم

رضا محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به فعالیت مافیاهای زباله‌گردی در گاراژها، گفت: مافیا یک شبکه پیچیده و گسترده است که گاراژهای فروش ضایعات مخفیگاه این شبکه است. نمونه بارز آن خیابان خاوران است که ظاهرا به‌دلیل دریافت مجوز فعالیت از درگاه ملی، کارهایشان قانونی است، اما براساس بند۲۰ ماده‌۵۵ قانون شهرداری فعالیت ضایعات‌فروشان در داخل شهر ممنوع است و باید به خارج از شهر بروند. در چنین شرایطی خرید زباله در این گاراژها تخلف است؛ چراکه مالکیت زباله‌های خشک داخل مخزن متعلق به شهرداری است و خرید و فروش غیرمجاز آن ممنوع است و برابر دستور قضایی با متخلفان برخورد می‌شود.

او با اشاره جریمه ۱۲میلیارد تومانی پیمانکاران متخلف، گفت: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم و مماشات نمی‌کنیم. پیمانکاران باید بدانند در چهارچوب مقررات عمل کنند و به ازای هر زباله‌گرد یک میلیارد تومان پیمانکاران جریمه می‌شوند. نمونه بارز جریمه ۱۲میلیارد تومانی یک پیمانکار است که در حوزه استحفاظی‌اش تفکیک پسماند خشک از مخزن صورت می‌گرفت. این برخورد سبب شده تا پیمانکاران بدانند شهرداری با تخلفات در حوزه پسماند با جدیت برخورد خواهد کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه شهرداری؛ مالک زباله‌های خشک مخازن است، بیان کرد: طبق قانون ماده ۱۶ مدیریت پسماند زمانی که زباله داخل مخزن گذاشته می‌شود، مالکیتش برای شهرداری تهران است. پس برداشتن این پسماندها از مخازن به مثابه سرقت است و به همین دلیل به این افراد زباله‌دزد می‌گوییم. این اقدام از نظر قانون جرم است، اما به‌دلیل اینکه مجازات این جرم بسیار ناچیز بود، قدرت بازدارندگی نداشت؛ چرا که درآمد این زباله‌دزدها بیشتر از جریمه تعیین شده بود.

کد خبر 846351 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها زباله‌گرد تفکیک زباله شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟