Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز روز بزرگی برای تولید است، تامین مالی زنجیره‌ای اقدامی تحولی است که جهت‌ها را تغییر می‌دهد و با تحقق تامین مالی زنجیره‌ای منابع سرگردان نداریم، انحراف از منابع رخ نمی‌دهد و تسهیلات راکد نمی‌ماند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، علی آقا محمدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل، گفت: زنجیره‌های صنعتی که برای تامین زنجیره‌ای انتخاب شدند، زنجیره‌هایی بالغ، هدفمند و نظام‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سیستم بانکی و بانک مرکزی از مدت‌ها قبل به دنبال تحقق تامین مالی زنجیره‌ای برای کمک به زنجیره تولید بوده است که امروز نقطه آغاز این عملیات است.

حذف انحراف از منابع با تامین مالی زنجیره‌ای

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: با تحقق تامین مالی زنجیره‌ای منابع سرگردان نداریم، انحراف از منابع رخ نمی‌دهد و تسهیلات راکد نمی‌ماند.

تعمیم تامین مالی زنجیره‌ای برای حوزه ارزی

آقامحمدی با بیان اینکه این موضوع به حوزه ارزی نیز باید تعمیم یابد، گفت: به عنوان نمونه شرکت‌های صنایع غذای کنسرسیومی برای صادرات تشکیل داده اند، بازار‌های جهانی را بین خودشان تقسیم کرده و به صورت مشترک به سمت کشت فرامرزی روی آورده اند که درآمد‌های ارزی آن‌ها نیز باید نظام‌مند شود.

ارتقای نظام‌مند ارایه تسهیلات به شرکت‌های بورسی

وی همچنین با تاکید بر اینکه بورس نیز باید تقویت شود، تصریح کرد: وام دهی به شرکت‌های بورس باید تقویت گردد، تسهیلات از یک اعتبار به بالا به شرط بورسی بودن شرکت‌ها داده شود.

تک نرخی شدن ارز به توسعه صادرات کمک می‌کند

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز به توسعه صادرات کمک می‌کند، بیان کرد: باید این موضوع چند نرخی و ملاحظات آن برداشته شود تا ایران هاب صادراتی منطقه گردد که این موضوع همکاری سیستم بانکی را می‌طلبد.

گفتنی است مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل با حضور علی آقا محمدی؛ رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری، وزرای صمت و اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد.

هفت بانک صادرات، ملت، تجارت، مسکن، پارسیان، ملی و صنعت و معدن این تفاهم‌نامه را امضا کردند.     بیشتر بخوانید: جبران کمبود نیروی کار در شهرک‌های صنعتی با فراهم آوردن زمینه اسکان کارگران​

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی تامین مالی زنجیره ای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تامین مالی زنجیره ای انحراف از منابع شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اخبار درباره طرح کالابرگ الکترونیک ۱۴۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد در این مرحله منابع به صورت کامل تامین شده است.

کد خبر 745128

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • جدیدترین اخبار درباره طرح کالابرگ الکترونیک ۱۴۰۳
  • متقاضیان وام های بانکی بخوانند