Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:20:54 GMT

برگزاری سومین جشنواره ملی سرود «سردار آسمانی»

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۲۸۰۲

برگزاری سومین جشنواره ملی سرود «سردار آسمانی»

به گزارش ایرنا از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی به دلاورمردی و رشادت‌های شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین مولفه در سیره رفتاری و شخصیتی سردار سلیمانی آن بود که هرگز تسلیم نشد، مقاومت وجه جدا نشدنی از سبک زندگی حاج قاسم بود و آن شهید بزرگوار هرگز سر تسلیم در برابر ظلم فرود نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگرش باید آموزه‌ای برای زندگی هر کدام از ما به عنوان یک مسلمان باشد.
 
رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: دژ مستحکمی که امروز در منطقه از اتحاد و همدلی شکل گرفت، مرهون از جان گذشتگی و ایثار آن سردار شهید بود؛ امروز مهمترین وظیفه اهل مسجد، فعالان فرهنگی و مذهبی ادامه راه آن شهید است و این هدف والا در صورتی میسر می‌شود که آرمان‌ها و نوع نگاه سردار دل‌ها را برای آحاد مختلف مردم به ویژه نسل جوان ترویج کنیم.
 
وی افزود: در این راستا، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که اعضای آن متشکل از نوجوانان و جوانانی است که در بیش از ۲۶ هزار کانون مساجد سراسر کشور فعالیت می‌کنند، برنامه‌های متعددی ویژه بزرگداشت ایام شهادت سردار سلیمانی تدارک دیده است؛ برگزاری سومین جشنواره ملی سرود سردار آسمانی به میزبانی استان کرمان یکی از این برنامه ها است.
 
حجت الاسلام ارزانی گفت: نزدیک به ۲ هزار اثر در رده سنی بزرگسال و زیر ۱۸ سال از کانون های مساجد سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است. همچنین در حوزه کتاب و کتابخوانی، برنامه‌های متعددی در سطح ملی و استانی تدارک دیده شد که می توان به همایش ملی فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت در مکتب شهید سلیمانی، اشاره کرد.
 
وی مشارکت با سازمان جنگل ها و مراتع در اجرای پویش بزرگ ایران سرسبز را به عنوان ویژه برنامه‌ دیگری معرفی کرد که در این ایام با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی می‌شود.
 
رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد افزود: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های کانون‌های مساجد کشور، فرهنگ‌سازی دینی مبتنی بر اجرای سلسله فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در مساجد است، در نتیجه چندین مسابقه کتابخوانی و پویش مجازی به همت کانون‌ها در سطح ملی برگزار خواهد شد. برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی مکتب سلیمانی، پویش مجازی یک قدم با سردار دل ها و تهیه و تولید سرود به وقت شهادت در راستای گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از دیگر فعالیت‌هایی است که اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دستور کار خود قرار دادند.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که یکی از فعالیت‌های اصلی ستاد فهما تمرکز بر مهارت‌آموزی همچنین اشتغال فعالان مساجد است، اقدامات متعددی در عرصه کارآفرینی همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل ها در کانون های مساجد رقم خورد. با تکیه بر تولیدات بومی شهر و روستا برای بسیاری از فعالان مساجد کارآفرینی شد. همچنین تهیه ملزومات تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند به نام شهید سلیمانی از دیگر اقداماتی است که در این روزها به همت اعضای کانون‌های مساجد به ثمر رسید.
 
به گفته ارزانی، برگزاری حلقه های بصیرتی، از جمله دیگر فعالیت هایی است که در دومین سالگرد شهادت مظلومانه سردار سلیمانی در سطح کانون‌های مساجد سراسر کشور با حضور اساتید برجسته اجرایی می شود. این حلقه‌های بصیرتی با تمرکز بر محور موضوعاتی نظیر فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت و فرهنگ دینی با هدف ارتقای دانش بچه‌های مسجد در عرصه های مذکور برپا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهید سردار قاسم سلیمانی و همراهانش روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در فرودگاه عراق به دست پهپادهای تروریست آمریکا به شهادت رسید.

برچسب‌ها مسجد کانون فرهنگی هنری مساجد قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد کانون فرهنگی هنری مساجد قاسم سلیمانی مسجد کانون فرهنگی هنری مساجد قاسم سلیمانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دومین سالگرد شهادت کانون های مساجد سردار سلیمانی شهادت سردار برنامه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: آموزش و تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد جزو برنامه‌های کانون‌های مساجد است و در این راستا دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، مصطفی آمون ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های گروه‌های سرود کانون‌های مساجد اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰ فقط تعداد محدودی گروه سرود در کانون‌های مساجد فعال بود که امروز این رقم به ۴۵ گروه سرود حرفه‌ای تبدیل شده و در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور فعال دارند.

وی افزود: حضور چشم‌گیر گروه‌های سرود کانون‌های مساجد در ویژه برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف نشان از جایگاه ویژه آن‌ها است و تاکنون گروه‌های سرود با تشکیل گروه‌های سرود ۵۰۰ و ۳۰۰ نفره در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان و راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۳ آبان ماه جلوه‌های هنری گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان را در سطح عمومی جامعه به خوبی نشان داده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان داشت: دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشوری در سال گذشته برگزار شد که موجب توسعه و رشد اجرای گروه‌های سرود و زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های ابتکاری و انتشار نماهنگ، کلیپ و سرودهای تولیدی شد.

آمون خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۰ سرود تولیدی با موضوع‌های مختلف به همت گروه‌های سرود کانون‌های مساجد به صورت حرفه‌ای منتشر شد و امسال نیز رویکرد کانون‌های مساجد افزایش سرودهای تولیدی است.

کد خبر 746973

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان